Sosyal Medyada İtibar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
 Dinlemek.  Marka, kampanyalarını hayata geçirmeden öncede belirli periyotta markanın nasıl konuşulduğunu dinlemesi gerekir. Kampanyayı başlattıktan.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
SOSYAL MEDYA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Profili ve gizlilik ayarlarını güncelleştirme j ardından kursu başlatmak için F5 tuşuna basın veya Slayt Gösterisi > Baştan'ı tıklatın. İleti çubuğunda.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
Oturum aç butonuna tıklayın.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
Modül 5 FACEBOOK. DURUM Zaman Tüneli Zaman tüneli her Facebook kullanıcısının tüm içeriğini düzenleyebildiği ve gösterebildiği bir sanal alandır. Zaman.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Modül 5 FACEBOOK. Profil ve gizlilik Gizlilik ayarları Şimdi de Facebook hesabınızın gizliliğini koruma yollarını öğrenelim. Daha önce “Ben kimim” modülünde.
Modül 5 FACEBOOK. Arkadaşlık ilişkilerinin yönetimi.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
PLN Personal Learning Network by Arif Kazancı Ağustos
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
HOŞGELDİNİZ .
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Volkan pehlIVAN Taner Arslan Özgür Çetın
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
. ..
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Sosyal Medyada İtibar

Sosyal Medya Kanalları Facebook Twitter Youtube Bütün bunlar çocukların eğlencesi midir? İsmini “googlelayan” kaç kişi var? (%40’dan az)?

Sorular Sosyal Medya kullanılmaması mümkün müdür? Sosyal Medya nasıl daha iyi kullanılır? İtibar Nedir? İtibar Nasıl Oluşur, Nasıl iletilir? Sosyal Medya İtibarı nasıl etkiler İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl ve Kimler tarafından yapılmalıdır?

Sosyal Medyada İmkanlar Bilgi Paylaşımı Blog’lar Microblog’lar Örn.. Twitter, Wordpress, Blogger Hayatın Paylaşımı Fotoğraflar Vidyolar Örn. YouTube, Flickr Sosyal İletişim Bağlantı İletişim Örn. Facebook, MySpace İş Bağlantıları Bağlantılar Örn. Linkedin Topluluk İnşası Katılım Toplanma Örn. Ning (sosyal ağ toplulukları)

Sosyal Medyanın Yapılanması İçerik Eleştiri Toplama Katılım Yayma Pasifler Blog yayıncıları Web sayfası yayıncıları Video yükleyenler Müzik ve ses kaydeden yükleyenler Madde yazan ve yükleyenler Ürünler ve hizmetler için yorum ve puanlama Başka kişilerin blog’larına yorum yazanlar Online forumlara katılanlar Wiki’de içerik düzenleyenler RSS Beslemelerinin Toplanması Web sayfaları veya fotoğrafların Etiketlenmesi Web sitelerinde online oylama Sosyal Ağlarda profillerin yönetimi Sosyal ağ sitelerinin ziyareti Blog’ları okuyanlar Videoları izleyenler Podcastleri dinleyenler Online forumları okuyanlar Kullanıcı yorumlarını okuyanlar Yukarıdakilerin hiçbirisi

İnternet? Görünen ve Aranabilen İnternet Görünmeyen ve Bilinmeyen İnternet

İtibar Görünen yüzdür. Konu olan kurum veya kişi hakkında bırakılan izlenimlerin bütünüdür. Muhatapların gözünde sahip olunan değerdir. Paydaşların (Stakeholder) beynindeki algıların bütünüdür.

İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları Kısıtlı İletişim Yüz yüze görüşme Şubeler Konferanslar, Fuarlar Toplu İletişim Basın, Gazete, Televizyon, Radyo Kanalları İnternet (Web 1.0 ve 2.0) Web 3.0 (Sosyal Medya) İnternet Unutmaz ve Affetmez!!!

İtibarı Etkileyen Faktörler Yönetimi Basın duyuruları Özel Aktiviteler Sponsorluk Şikayetlerin Yönetilmesi Bağışlar Kriz Yönetimi Basındaki Durumun Gözlenmesi Loby Faal. Paydaşların Kanaatlerinin Alınması Kurumsal Yayınlar

İtibar İletişimi İletim Kanalı İtibar’a konu varlıklar Geri Bildirim Etkileşim (Interactiveness) Bireysel Algı

İtibarın üzerindeki kanal etkisi Yanlış kanal yönetimlerinin itibarı olumsuz etkilemesi Toplam İtibar : Varlığın değeri (ürün, kişilik, hizmet vs.) + İçeriğin değeri (varlık hakkındaki bilgiler) + kanal yönetimi

İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar İş Görüşmeleri Marka yönetimi Pazarlama – Kararların Etkilenmesi Kişisel itibar yönetimi Turizm

Kanalların Etkileri Kanalların Etkileri %85 alışveriş için sosyal medya etkili oluyor %62 facebook’u en iyi kanal olarak görüyor %12 Pinterest %11 Twitter

İtibar Riskleri Kötü Davranışlar Sorgulanabilir Yargılama Tartışmalı hedeflere itibar düşürücü açılımlar Kullanıcı (müşteri) bilgilerinin yanlış kullanımı Etik olmayan bir şekilde iş yapılması Firmanın pozisyonunun yanlış anlatılması Gizli grup ve kişiler tarafından kanun dışı ve kandırıcı hareketleri Sorgulanabilir Yargılama Çekirdek pazarlar dışına yayılmanın kontrolden çıkması Şirket yöneticileri tarafından talihsiz davranışlar Marka ile uyuşmayan iş faaliyetleri Operasyonel davranışlara verilen cevapların doğru kontrol edilmemesi Operasyonel Eksikler Kalitede düşüşler Yanlış yönetilen iş stratejileri Zayıf Müşteri ilişkileri

Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi İtibar değerini yükseltebilir de düşürebilir de. Sosyal Medya Sorumluluk getirir. Örneğin cevap verme zorunluluğu vardır. Yanlış yönetilmesindense hiç yönetilmemesi daha iyidir. Sosyal medya kullanıcılarının beklentileri Dinlenmek Cevap almak İlgilenildiğini hissetmek Bilgi almak Sosyal medya kullanıcısı, internetin kralıdır, efendisidir, herşeye hakkı vardır.

Kişisel Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır? Kişisel online itibar yönetiminin amacı, isminizi Google’da aratan veya sosyal ağlardan sizinle bağlantı kuran kişilerin ulaşacakları sayfaların düzenli ve kontrollü bir görüntü sergilemesidir.  Kişisel itibar yönetimi, sadece çevirmiçi sayfalarınızı doğru düzenlemek değil, aynı zamanda doğru platformlarda size avantaj kazandıracak yöntemlerle aktif olmayı da gerektirebilir. Dijital ayak izleriniz, insanlar Google’da isminizi aradığında sizin hakkınızda bulabilecekleri her şeydir. Fotoğraflarınız, yorumlarınız, blog içerikleriniz ve diğer tüm paylaşımlarınızı içeren bu veriler, online itibarınıza zarar verebilir.

1. Facebook gizlilik ayarlarınızı kontrol edin. Eğer işinizi geliştirmek için kişisel Facebook profilinizi kullanıyorsanız, profiliniz gerçek kişisel hayatınızdan çok daha hızlı bir şekilde kamulaşabilir. Gizliliğinizi korumak için Facebook profilinizi sadece arkadaşlarınız görecek şekilde ayarlamanız önemlidir. Facebook profilinizin zaten gizli olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat Facebook’un gizlilik ayarlarında yaptığı düzenlemeler ve kullandığınız uygulamalar sonucu ayarlarınız değişmiş olabilir. Bu nedenle belirli aralıklarla ayarlarınızı tekrar elden geçirmenizde fayda var.

1. Facebook gizlilik ayarlarınızı kontrol edin. Yapacağınız paylaşımların gizliliğini düzenleyin. Facebook’ta yapacağınız paylaşımlar varsayılan bir ayar olarak kamuya açıktır. Geçmiş paylaşımlarınızın arasında kaybolmadan önce ilk yapacağınız iş gelecekteki mesajlarınızı görecek olan kitleyi belirlemek olmalı. Facebook profilinizin gizlilik ayarlarında “Paylaştıklarımı kimler görebilir? / Who can see my stuff?” kısmından ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz. Profiliniz için tam gizlilik her zaman için iyi bir seçimdir. Kişisel olarak ve iş ortamından tanıdıklarınız yani Facebook arkadaşlarınız ya da hedeflediğiniz kişiler zaten paylaşımlarınızı görecektir.

1. Facebook gizlilik ayarlarınızı kontrol edin. Hareketler Dökümü’nü kullanarak geçmiş gönderilerinizi düzenleyin. Hareketler Dökümü, Facebook’un kullanıcılar için sunduğu en önemli düzenleme araçlarından biridir. Facebook profilinizdeki kapak fotoğrafınızın üzerinde bulunan buton ar acılığıyla ya da Gizlilik ayarlarından ulaşabileceğiniz Hareketler Dökümü / Activity Log aracı ile geçmişte paylaştığınız gönderilere, beğendiğiniz paylaşımlara ve diğer hareketlerinize ulaşabilir, uygun olmayanları silebilir veya gizliliğini ayarlayabilirsiniz. Hareketler Dökümü’nü baştan aşağı gözden geçirmek zaman alacak bir adım olsa da unutmayın ki arama sonuçlarında ortaya çıkan geçmiş verileriniz kişisel online itibarınız açısından önemlidir.

1. Facebook gizlilik ayarlarınızı kontrol edin. Eski gönderilerin hedef kitlesini sınırlayın. Facebook kullanıcı deneyimini göz önünde bulunduran bir adım olarak zaman tünelindeki eski gönderileri düzenleme fırsatı veriyor. Gizlilik ayarları bölümündeki “Geçmiş Gönderileri Sınırla / Limit Past Posts” kısmından eski paylaşımlarınızı tek tek gözden geçirmeye gerek olmadan sadece arkadaşlarınızın göreceği şekilde sınırlayabilirsiniz.

2. Arama motorlarında kendinizi aratın. Kendinizle ilgili olarak yayınlanan her şeyi bilmeniz mümkün değil. Fotoğraflarınız, yazılarınız ve sosyal profilleriniz dışında arkadaşlarınızın ve meslektaşlarınızın da hakkınızda yaptığı paylaşımlar olabilir. Birden çok arama motorunu kullanarak adınızı aratın ve karşınıza neler çıkabileceğine bir bakın. Bir fotoğraf bin kelime konuşur, bu nedenle metinlerde ayrı, imajlarda ayrı aramalar yapın. Arama sonuçlarında itibarınıza zarar verebilecek bir şey bulursanız kaldırılması için adımlar atın.

2. Arama motorlarında kendinizi aratın. İlgili içeriğin sorumlusunu bulabilirseniz, kaldırılmasını istemeniz çok daha kolay olacaktır. Eğer içerik bir sitede bulunuyorsa onu kaldırması için site sahibi ya da yöneticisine başvurabilirsiniz. Kaldırılan içerik arama sonuçlarında görünmeye devam ediyorsa endişelenmeyin, Google onu bir süre sonra kaldıracaktır. Doğru bir kişisel itibar yönetimi için kendi adınızı düzenli aralıklarla arama motorlarında aratın.

3. Kişisel blogunuzu gözden geçirin. Kişisel blogunuzun da arama sonuçlarında görüneceğini göz önünde bulundurun ve profesyonel davranın. Blogunuzda dışarıdan bakan biri gibi göz gezdirin. Online itibarınıza zarar verebilecek her yayını silin. İçeriklerinizdeki yazım ve dil hatalarını düzeltin. Daha profesyonel görseller kullanın. Blogunuz sanal bir vitrindir. Bu nedenle tüm içeriklerinizi portansiyel müşterilerin önüne koyuyormuş gibi hazırlamalı ve paylaşmalısınız.

4. Kullanmadığınız sosyal medya hesaplarınızı silin. İnternetin hayatınıza girdiği günden bu yana birçok farklı platformlarda profiller oluşturdunuz ve birçoğunu şuan kullanmıyorsunuz. MySpace, Yahoo ve benzeri platformlarda kullanmadığını hesaplarınızı silin. Bu temizlik arama sonuçlarında çöp profillerin çıkmasını engellemek açısından önemlidir.

5. Paylaşım yapmadan önce bir kez daha düşünün. Kızgın bir ileti ya da duygusal bir tweet paylaşmak üzereyken durun ve bir müşterinizin sizin bu gönderinizi okuduğunu düşünün. Eğer hala paylaşmakta sakınca görmüyorsanız, öyle paylaşım yapın. Bu konuda Linkedin’de kişisel bazda bir arama motoru kullanıldığını ve Linkedin paylaşımlarınızın profesyonel olması gerektiğini unutmayın. Sosyal medya hesaplarınızda saldırgan veya suçlayıcı mesajlar yayınlamayın. Sizi takip etmesini istediğiniz kitlenin ilgi alanlarına uygun ya da potansiyel müşterilerinizi size çekecek ilginç paylaşımlarda bulunabilirsiniz.