TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Planlı Yaşamak.
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
Tehlikeyi Görmek.
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Yaşlılar için felsefe George Carlin 102 yaşında (Sevimli bir ihtiyarcık) TÜRKÇEYE ÇEVİREN : ONUR AYANGİL SONUNA KADAR OKUMAZSANIZ, YAŞAMINIZDAN BİR GÜN.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Nazlı ÖZTÜRK.
BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket. BÖLÜM 1 Kuvvet ve Hareket.
Bilinçli Tercih Seminerine
Çocuklarımız İçin Düşünün
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1- İmam Hatip Okulları nedir?
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
“Hayatın Ortağı Olmak…”
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
seyahat zeyno zeyno seyahat

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NEDEN MANİPÜLASYON.
Nitel Araştırmalar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

ÜNİVERSİTE HAYATINA MERHABA… Kısa süren büyük sevinç… Üniversite mi yoksa lise mi? Özgüven sarsılması Aile özlemi Yeni bir ortam, yeni bir kent Arkadaşlar Bütçe sıkıntısı Yurtta ortak yaşam

Kısa süren büyük sevinç… Uzun bir eğitim yarışının ve zorlu bir yılın ardından  Namık Kemal Üniversitesi’nde okumaya hak kazandığınızı öğrendiniz. Çok çalışmıştınız ama çabalarınızın karşılığını aldınız. Bu güzel duygular kayıt için üniversiteye adım attığınız anda yavaş yavaş değişmeye başlayabilir. Sizin dışınızdaki herkes ne yaptığını biliyor gibi görünebilir ama öyle değildir.

Üniversite mi yoksa lise mi? ÖSS’ye hazırlanırken öyle çok enerji harcamıştınız ki şimdiye kadar ertelediklerinizi yaşamak istiyor, üniversite buna uygundur diye düşünüyordunuz. Öğrencilerin önemli bir bölümünün üniversiteyle ilgili geçerli olmayan beklentileri vardır. Evet, üniversite liseden farklıdır, ama daha kolay değildir. Tersine burada kendi öğrenme sorumluluğunu kendinizin aldığı varsayılır, sıkı, disiplinli bir tempo beklenir ve yeterince çalışmadığınızda uyarılmak ya da korunmak yerine sonuçlarına siz katlanırsınız. Başarılı olmak için öğrenme sorumluluğunuzu üstlenmeniz ve etkin olmanız gerekir.

Özgüven sarsılması Unutmayın, yeni bir ortamda konum edinmek zaman alır. Arkadaş edindikçe en büyük desteği birbirinize vereceksiniz. Dışta kalmak yerine elinizden gelenin en iyisini yaparsanız çevrenizdeki parlak öğrencilerin kattığı ivmeyle ne denli hızla geliştiğinize kendiniz de şaşırabilirsiniz.

Aile özlemi Üzerinize titrenilen ve pek çok şeyinizin sizin adınıza hazır edildiği ortamdan çıkıp yurtta başkalarıyla birlikte yaşamaya başlamak hiç kolay değildir. İlk başlarda ailenizi o kadar özleyebilirsiniz ki her fırsatta eve gitmek ister ve belki her şeyi bırakıp geri dönmek isteyebilirsiniz. Bilin ki yeni ortamınıza alıştıkça burası da eviniz haline dönüşecek, başlangıçta sizi zorlayan işler size yeni yeterlikler kazandıracak ve ailenizle aranızdaki bu göreceli ayrılık size ileride özleyebileceğiniz bir bağımsızlık duygusu tattırabilecektir.

Yeni bir ortam, yeni bir kent… Üniversitenin hem içinde hem de dışında ona olan aidiyet hissiniz ise bazen ancak mezuniyete doğru gelişir. Bir an önce mezun olmaya çalıştığınız üniversiteye gelmek için fırsat kollar ve içindeyken rahat bir kültürel soluk alırsınız.

Arkadaşlar… Bazı öğrenciler yalnız kalmamak adına, dışlanma kaygısıyla ya da kabul gördükleri bir gruba ait olabilmek üzere kendilerini zorlayarak pek de hoşlanmadıkları ilişkilere girebilmektedir. Bazen bu ilişkiler kişiyi başkalarını dışlayıcı bir alt kültürü olan ve çıkmanın çok zor olduğu gruplara yönlendirirler. Açılım ve gelişimizi kısıtlayıcı olabilen bu tür ilişkilerden uzak durun. Her “arkadaş” insana destek olmaz, bazı sözüm ona arkadaşlar sizi istemediğiniz şeyleri yapmaya, zararınıza olacak kararlar almaya sürükleyebilir. Bu anlamdaki sizi siz olmaktan çıkaran “arkadaş” baskısına boyun eğmeyin, sizin yararınızı gözeten ve birlikte olmaktan hoşlandığınız kimselerle arkadaşlık kurun.

Arkadaşlar… Bazı öğrenciler eski çevreleriyle bağlantıyı koparıp yeni ortamı kendilerini yepyeni, olmak istedikleri bir birey olarak tanıtma fırsatı olarak görürler. Kişiler gerçekten bir değişim geçirdiyseler bu bir  fırsat olabilir. Ancak ani dönüşümler çoğu kez geçici ve yapaydır. Bir süre sonra kişi gerçek kimliğine döner ve verdiği görüntüye uymaması yeni çevresini de yitirmesine yol açacağından kişi bütünüyle yalnız kalabilir. Değişimlerin yavaş olacağını bilin, farklı olmak adına kendinize yabancılaşmayın. Başlangıçta akademik ve sosyal yaşamı dengelemede bocalayabilirsiniz. Ancak istekli öğrencilerin büyük bölümü hem derslere düzenli çalışıp hem de sosyal yaşama zaman ayırabilmektedirler. Dolu bir yaşam insana zamanını daha iyi kullanmayı öğretir.

Bütçe sıkıntısı… Derslerinize engel olacak hale gelmedikçe çalışmak  size yalnızca maddi özerklik değil, önemli yetkinlikler ve özgüven kazandırır. Ancak bağımsız bütçenin verdiği özgürlüğe kapılıp derslerinizi ihmal etme riskinden kaçının, zaten yaşamınızın geri kalan bölümünde çalışıyor olacağınızı bilerek öğrenciliğinize  öncelik verin. Aksi halde ders başarınızı hatta mezuniyetinizi riske atmış olabilirsiniz. Eğitiminize verdiğiniz önemi hiçbirşeyle değiştirmeyin. Diploma olmadan zengin ve başarılı olan Bill Gates yalnızca bir istisnadır, çok daha geçerli olan gerçekse eğitimin yaşam niteliğini artırıyor olmasıdır. 

Yurtta ortak yaşam… Aileden ayrı yaşamak kendine bakmaya alışkın olmayan birçok öğrenci için zorlayıcı olabilir. Kişi farketmeden kendini kötü beslenir (beslemeyen yiyeceklerle doyma, kötü beslenmeyle kilo alınca zararlı diyetlere girme), düzensiz uyur, özgürlük adına ya da sıkıntılardan kaçmak için zararlı maddeler kullanmaya başlamış bulabilir. Bedeninizin biricik olduğunu, ona vereceğiniz zararların gençliğinizden dolayı olumsuz etkisini hemen görmeseniz de kalıcı olabileceğini unutmayın. Özbakımınız için bilinçli seçimler yapın, iyi alışkanlıklar edinin. Sık ev ziyaretleri bu açılardan uyarıcı olur.

Yurtta ortak yaşam… Ayrı kültür, değer, inanç, alışkanlık, zevk ve seçimlere sahip kimselerin aynı ve çoğu kez küçük bir mekanı paylaşmaları kolay değildir. Bazen insan yalnız kalmak ister ve pek boş kalmayan bir mekanda bunu gerçekleştirememekten bunalır. Güzel zamanların ve eğlencenin paylaşılması kolaydır ama sıkıntıları paylaşmak, istenmeyen işleri bölüşmek, çatışmayla yüzleşip çözmek zor olabilir. Ortak yaşam insanı olgunlaştırıcıdır. Herkesin kabul edebileceği ortak kurallar, karşılıklı anlayış ve esneklik geliştirilmesini, yani uzlaşmayı gerektirir. Çelişkileri biriktirmeden çözmek daha kolaydır. Uyumlu bir ortak yaşamın anahtarı kendini olumlu bir dille ifade etmektir.

Teşekkürler… Bingül UZEL & Serap BULUT