YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
YAPILANDIRMACILIK.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Murat BULUT
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Yapılandırmacılık = Constructivism
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YAPILANDIRMACI- OLUŞTURMACI YAKLAŞIM
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sunum transkripti:

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM

Son yıllarda aktif öğrenme yöntemleri üzerine yapılan pek çok çalışma bulunmaktadır. Bunlardan biri de yapılandırmacı yaklaşımdır. Piaget’nin araştırma sonuçlarına dayanan yapılandırmacılık, bir öğretim yaklaşımı değil, bir bilgi öğrenme yaklaşımıdır. İnsanların nasıl öğrendiğiyle ve bilginin yapısıyla ilgili olan yapılandırmacılık hem öğrenme kuramında hem de epistemolojide kullanılmaktadır. Bir öğrenme konusu ile ilişkili problem çözme, kritik düşünme ve öğrencilerin aktif katılımı üzerine temellenmiş olan yapılandırmacı yaklaşımda bilginin nasıl oluştuğuna ilişkin görüşler ikiye ayrılmaktadır. Bunlar; bilişsel yapılandırmacılık (cognitive constructivism) ve sosyal yapılandırmacılıktır (social constructivism).

Öğrenciyi bilginin doğal alıcısı, yorumlayıcısı ve inşa edicisi konumuna sokan yapılandırmacı yaklaşımın temel varsayımları; Bilgi deneyimden kazanılır, Öğrenme dünyanın kişisel yorumudur, Öğrenme anlamın deneyim temelleri üzerine geliştirildiği aktif bir süreçtir, Kavramsal gelişme anlamı görüşmeden, farklı bakış açılarını paylaşmadan ve işbirlikli öğrenme yoluyla içsel anlamlandırmalardaki (temsil) değişmelerden ortaya çıkar Öğrenme gerçekçi bir şekilde düzenlenmeli, test öğrenme birimi ile bütünleştirilmeli, ayrı bir aktivite olarak yapılandırılmamalıdır.

Eğitim etkinlikleri düzenlerken yapılandırmacılığı tercih etmemize sebep olan bazı etmenler vardır. Öğrencilerin bilgiyi bireysel olarak yarattığına, yorumladığına ve yeniden organize ettiğine inanan yapılandırmacılığın öğrenen açısından yararları şöyle belirlenmiştir; Öğrenenlerin düşünme ve plan yapma yeteneğini geliştirir, Girişimciliği geliştirir, Öğrenme yaşantılarını daha iyi anlamayı sağlar, Öğrenen-öğreten ilişkisini geliştirir, Güdülemeyi sağlar, Öğrenenin okula ilgisini arttırır, Kendini ifade etmeye fırsat verir ve Konu alanında geleneksel sınıflara göre başarı düzeyini arttırır.

Yapılandırmacı yaklaşıma göre, her birey öğrenme sürecinde aktif hale getirilmeli ve kendi öğrenmesinden sorumlu olmalıdır. Bu nedenle, öğretmen sınıfta yöntem çeşitliliğine gitmeli ve problem çözmeye dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme ve örnek olay incelemesi gibi çağdaş öğretim stratejilerine daha fazla yer vermelidir. Bu durumda öğretmenin rolü, öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırıcı bir rehber, bir yardımcı veya bir kılavuz olmaya doğru değişecektir.

Yapılandırmacı yaklaşımla bağlantılı değerlendirmede ya öğrenci ya da onun performansı ile ilgili karar verilir. Bu bağlamda, değerlendirmeyi yapılandırmacıdan daha iyi kimse yapamaz. Yapılandırmacı yaklaşımda değerlendirmenin amaçları dört noktada toplanabilir: Pekiştirme sağlamak, Kazandırılmış davranışın düzeltilmesi ve yeniden yapılandırılması, Öğrencinin kendi kendini analiz etmesi, Biliş ötesi bir araç olarak çoklu bakış açılarının topluma uygun olup olmadığının belirlenmesi

Öğrencileri test etmek amacıyla; açık uçlu sınavlardan, performansa dayalı sınavlardan, kişisel gelişim dosyalarından ve kişisel görüşmelerden yararlanan yapılandırmacı yaklaşımın değerlendirmede ön plana çıkardığı özellikler aşağıda belirtilmiştir.

1) Sonuçlardan çok, öğrencinin yaşadığı öğrenme süreci değerlendirilir 1) Sonuçlardan çok, öğrencinin yaşadığı öğrenme süreci değerlendirilir. 2) Grup çalışması değerlendirilir. 3) Öğrenciler ve öğretmen ölçme-değerlendirme ölçütlerini birlikte belirlerler. 4) Öğrenci başarısının değerlendirilmesi onların ortaya koydukları her türlü ürün (ödev, proje, rapor) ve sınıf içi durumları göz önünde bulundurularak yapılır. 5) Bilimsel beceriler, performansa dayalı ölçme değerlendirme ile değerlendirilebilir. 6) Kişisel gelişim dosyaları yardımı ile öğrenciler bir dönem boyunca değerlendirilerek gelişimleri incelenebilir. 7) Öğretmen birebir kişisel görüşmeler yaparak da öğrencileri değerlendirebilir .