MÜKEMMELLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
ALIŞVERİŞ STRESİNİ MUTLULUKLA DEĞİŞTİRDİK… devam etmek için lütfen tıklayınız…
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Yönetim, Yönetişim ve Liderlik Management, Governance, Leadership
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KIYASLAMA BAŞKALARINDAN ÖĞRENMEK. TAMAMLANAN KIYASLAMA GRUP PROJELERİ 1999 – – PERFORMANS YÖNETİMİ 1999 PERFORMANS YÖNETİMİ 2000 MÜŞTERİ.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
ERK İSG&İK – –
TARİHÇE Mensace Mermer Madencilik A.Ş yılında Turhalın tanınmış iki ailesi olan Çenesizler ve Sakmanlar tarafından Tokat-Turhal Organize Sanayi Bölgesi’nde.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
VİZYONER LİDERLİK.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
2015 YILI TÜRK SAVUNMA SANAYİİ SEKTÖR ÖDÜLLERİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
ANADOLU GRUP ESSE GRUP TEMİZLİK ve ÜRETİM DESTEK HİZMETLERİ
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
GENSER BÜRO MAK.TİC.LTD ŞTİ. DÖKÜMANTASYON ÇÖZÜM ÖNERİMİZ GENSER BÜRO MAKİNALARI VE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ… RENK BİZİM İŞİMİZ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
KARİYER YÖNETİMİ Doç. Dr. Yasemin ÖZDEMİR B. Bu ünite ile; Kurumsal kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek birer İK yöneticisi olarak neler yapılabileceğine.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROGRAMI II SUNUM İÇERİĞİ :  PROJE FAALİYETLERİ  PROJEDEN ELDE EDİLEN KAZANIMLAR  PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ  YENİ EŞLEŞTİRME.
S KURT LOJİSTİK İNŞ. TAAH. TUR. VE SER. HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
1963 yılında, Manisa’da İsmail Keskinoğlu’nun girişimleriyle kurulmuştur. Tavukçuluk ve yumurta üretimi ile faaliyetlerine başlayan şirket daha sonra.
 HİSSE PAYLARI   Yönetim Kurulu Başkanı :Ali Yıldırım KOÇ( …..) YÖNETİM KURULU.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
TKY UYGULAMASI.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SUNUM
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Makine Metal San. ve Tic. Ltd. Şti. Altınova Mahallesi 2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MÜKEMMELLİK

MÜKEMMELLİK Eksiksiz, kusursuz, tam ve yetkin olmak demektir Hangi konuda olursa olsun mükemmelliği aramak; ciddi ve zorlu bir uğraştır. Yüksek performans gerektirir. Mükemmelliği aramak sonu gelmez bir çabadır.

Mükemmellik ile üç şekilde karşılaşılabilir. Kurumsal Mükemmellik Ekip Mükemmelliği Bireysel Mükemmellik

KURUMSAL MÜKEMMELLİK Ulaşılması en zor mükemmellik şeklidir. Çok sayıda insan gönül vermeli, vazgeçmemeli, işbirliği yapmalı ve organize olmalıdır. Ortak herkesçe paylaşılan bir vizyon zorlukların üstesinden gelme konusunda yardımcı olur. İşletmenin vizyonunda istenen sonuçlar açıkça ifade edildiği zaman her üç türdeki mükemmellik arayışlarından sinerjik bir etki elde edilebilir.

Şirket vizyonunun bir parçasını oluşturan temel değerler aynı kalırken, ancak bazı etkenler farklı ortamlara uyum sağlayabilmek için değişebilmelidir. Her bir çalışan; vizyonun canlı ve güncel kalması, yani günün koşullarına göre ifade şeklinin değiştirilebilmesi için ortak çaba göstermelidir.

EKİP MÜKEMMELLİĞİ Kurumsal mükemmelliğin ön koşuludur. Her ekibin kendi misyonunu ve özelliğini yansıtan bir vizyonu olmalıdır. Ekip vizyonu, kuruluşun vizyonunu desteklemeli ve ilgili diğer ekiplerle uyum içinde olmalıdır. Ekipler içinde ve ekipler arasında bilgilendirme ve işbirliği amaç edinilmelidir. Ekipler içinde ve tüm ekipler arasında mükemmellik bir kural haline getirilmelidir.

BİREYSEL MÜKEMMELLİK Ekibin ve işletmenin amaçlarını destekleyen bireysel mükemmellik örneklerinin ödüllendirilmesi, teşvik edilmesi gerekir. Bir işletmede çalışmaya başlandığında istediğimizi yapma özgürlüğünden bir ölçüde vazgeçilir ve ortak amaçlara ulaşmak için başka insanlarla işbirliği yapma kabul edilir.

Bu bireysel mükemmellikten vazgeçmek değil, bireysel mükemmelliği ekip ve kurum performansı bağlamında tanımlamak demektir. Pek az insan genç yaşlarda bir amaç veya bir vizyon duygusuna sahip olurlar. Tüm yaşamlarını bu amaçlar doğrultusunda organize ederler ve kim oldukların bilirler.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ'NDE HEDEF İŞ MÜKEMMELLİĞİ Mükemmellik ise hiçbir zaman ulaşılamayacak bir kavram olduğundan, Toplam Kalite Yönetimi "sürekli iyileştirme” yi öngörür.

Örnek Olay Redstone Otelleri başkan yardımcısı Greg Clark, akşamın sekizinde Hyatt Regency Austin'in temizlik ve düzen departmanının kapı aralığından içeriye baktığında gözlerine inanamadı. Fazla mesaiye kalan temizlik görevlileri, önceki gün yapılan müşteri memnuniyet anketlerinin sonuçlarını inceliyor ve kendilerine bakan yönüyle yorumluyorlardı. İşçilerden birisi son durumu tahtada özetlerken herkesin gözleri faltaşı gibi açılmıştı ve salonda bir heyecan dalgası esiyordu.

İşçi şu sözleri söylüyordu 'Arkadaşlar, hepimizin görevinin ve sorumluluğunun ne kadar hayati olduğunu görüyorsunuz. Hepimiz yaptığımız işi en kaliteli nasıl yapabileceğimiz ile ilgili projeler ve fikirler üretmeliyiz. Biz öyle bir takım olacağız ki yaptığımız hizmetler müşterilerimiz için sürpriz olacak, öyle ki ayrılırken kalplerinde sıcak bir takdir duygusu uyanacak. Biz bu eyalette başarı öyküleri anlatılacak olan temizlik ekibi olacağız.'

'Mükemmellik Toplantıları' Perşembe akşamları çalışanlarca düzenlenmeye başlandı. İnanılması güç bir takım ruhu hakimdi, hatta parolaları bile vardı: 'Together Everyone Achieves More' (Herkes beraber daha çok başarır). 'TEAM' (Takım)

'TEAM' (Takım) Müşterilere sabah kendilerine hangi gazetelerin onlar için ücretsiz olarak odalarına bırakılmasını tercih ettikleri sorulunca hoş bir sürpriz olmuştu. Odalara çocuklar için hediye ve çikolatalar, bayanlar için kozmetik ürünler yerleştirdiler. Gülümsemeleri içten ve karşılıksız idi. Sürekli müşterilerin ilgi alanları, doğum günleri dahi biliniyordu

“İkinci Evinize Hoşgeldiniz! “ Bu otel “İkinci Evinize Hoşgeldiniz! “ sloganıyla şehrin en samimi ortamı olarak tanınır oldu.

Ulusal Kalite Ödülü Türkiye'de Kurumsal Mükemmellik anlayışının yaygınlaştırılması ve bu alanda başarılı örneklerin ortaya çıkarılarak kazanılan deneyimin paylaşılması amacıyla 1993 yılından bu yana Ulusal Kalite Ödül süreci yürütülmektedir.

Ulusal Kalite Ödülü değerlendirmeleri, Avrupa Kalite Ödülü' nde de kullanılan "EFQM Mükemmellik Modeli" esas alınarak ve bu konuda özel yetiştirilmiş değerlendiricilerden oluşan ekipler tarafından yapılmaktadır.

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Girdiler Sonuçlar Çalışanlar Çalışanlarla ilgili sonuçlar Temel Performans Sonuçları Müşterilerle ilgili sonuçlar Liderlik Politika & Strateji Süreçler Toplumla ilgili sonuçlar İşbirlikleri & Kaynaklar Yenilik ve Öğrenme

Ulusal Kalite Ödülü'nü Alan Kuruluşlar 1993 Brisa A.Ş. 1994 Tusaş Motor San. A.Ş. 1995 Netaş A.Ş. 1996 Kordsa A.Ş. 1997 Arçelik A.Ş. (Büyük Ödül) İpek Kağıt San. Ve Tic. A.Ş. (Başarı Ödülü)

2001 Kamu Sektörü Kategorisi: T.C.S.B. Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı EAH (Başarı Ödülü) Büyük Ölçekli İşletmeler Kategorisi: Aygaz A.Ş Borçelik Çelik San. A.Ş. Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları A.Ş. Teklas Kauçuk San. ve Tic. A.Ş. KOBİ Kategorisi: EBS Eczacıbaşı Banyo Küvetleri Emar Satış Sonrası Müşt. Hizm.A.Ş. SKF Türk Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.