BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
UNI-SET Toplantı Notları
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Eğitim-Öğretim Programı
Sunum transkripti:

BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU

YÖNETİM Yüksek okulumuzda Müdürümüz Yard. Doç. Dr. Ahmet KAYINTU’ya bağlı olarak çalışan bir müdür yardımcısı, bir yüksek okul sekreteri ve iki memur bulunmaktadır. Yüksek okulumuz yönetimi öğretim elemanlarının ders saatlerine titizlikle riayet etmeleri, öğrenci sorunlarının tespit ve giderilmesi, öğretim elemanlarının motivasyonu, sınavların ve derslerin titizlikle yürütülmesi ve uluslararasılaşması gibi konularda çalışmalarını titizlikle yürütmektedir.

Kurullar Yüksek Okul Yönetim Kurulu - Yüksek Okul Yönetim Kurulu kurul kararı gerektiren işler için toplanmaktadır.

Kurullar Sınav Kurulu -Sınav kurulu birimimizde gerçekleştirilen sınavların hazırlanması, yürütülmesi ve kontrol edilmesi ile ilgili sınavların görünüş geçerliliği ve kapsam geçerliliği konularında çalışmalar yürütmektedir.

Kurullar Öğrenci Kurulu - Öğrenci kurulu maddi ve manevi konularda öğrenci sorunlarının tespiti, takip edilmesi ve kontrol altına alınması konusunda çalışmalara yürütmektedir.

Kurullar Sosyal Faaliyet Kurulu -Sosyal faaliyet kurulu sportif ve sanatsal aktiviteler konusunda öğrencilere öncülük etme ve yönlendirme konularında çalışmalar yürütmektedir. Ayrıca bu kurul birimimizde gerçekleştirilen seminer, konferans ve tiyatro gibi etkinliklerin düzenlenmesi konularında çalışmalar yürütmektedir.

ETKİNLİKLERİMİZ Birimimizde düzenli aralıklarla öğrencilerin geleceğine yön verecek konuları içeren seminerler düzenlenmektedir. Birimimiz öğrencileri tarafından belli tarihlerde İngilizce ve Türkçe tiyatro gösterileri yapılmaktadır. Düzenli aralıklarla personelin motivasyonunu arttırmaya yönelik olarak toplantılar ve birlik beraberlik yemekleri düzenlenmektedir. Yüksekokulumuz yönetimi düzenli olarak YDYO YÖNETİCİLERİ TOPLANTISI ve DEDAK adı altında düzenlenen organizasyona katılmaktadır. Ayrıca yüksekokulumuz müdürü Yard. Doç. Dr. Ahmet KAYINTU bu organizasyonun yönetiminde görev almakta olup, yabancı dil akreditasyon çalışmalarını yakından takip etmekte ve katkı sağlamaktadır. Bu yolla, Yüksekokulumuz hem ulusal hem de uluslararası arenada dil öğretimi üzerine ortaya çıkan gelişmeleri yakından takip etmektedir.

SINIFLARIMIZ Yüksek okulumuza bağlı iki sınıf ve iki laboratuvar bulunmaktadır. Sınıflarımız hem akıllı tahta, ses sistemleri ve projeksiyon gibi teknolojik teçhizatlar donatılmışken hem de öğrencilerin çevresel öğrenme becerilerini arttırmak için sınıf duvarları çeşitli görsel materyallerle donatılmış olup her eğitim öğretim döneminde yenilenmektedir. Yüksek okulumuza bağlı olarak ders yürütülen sınıflara ek olarak teknolojik aletlerle donatılmış iki adet dil laboratuvarı bulunmakta ve bu laboratuvarlar aktif olarak kullanılmaktadır.

Öğrencilerimiz Yüksek okulumuzun kuruluşundan itibaren açılan öğrenci kontenjanları sürekli tam dolmuş olup, yıllara göre öğrenci sayılarımız aşağıda belirtilmiştir. -2011-2012 : 104 Öğrenci -2012-2013 : 114 Öğrenci -2013-2014 : 114 Öğrenci -2014-2015 : 114 Öğrenci -2015-2016 : 124 Öğrenci -2016-2017 : 122 Öğrenci

Personelimiz Derslerimiz alanında uzman, araştırma becerisine sahip, güncel gelişmeleri yakından izleyen ve öğretme ile öncülük etmeyi bir görev bilen 11 okutman tarafından yürütülmektedir. Ders dağılımları yapılırken öğrencilerin her hocanın tecrübe ve engin bilgilerinden faydalanmasını sağlamak için her sınıfa en az 6 hoca görevlendirilmektedir. Ayrıca hocalarımızın hem üniversitemiz hem de ülkemiz yüksek öğretimine katkıda bulunmalarını sağlamak adına üniversitemiz yönetimin desteğiyle kendilerine lisansüstü eğitim ve akademik çalışma konularında motivasyon ve destek sağlanmaktadır.

Dersler 1. dönem Yüksekokulumuz bünyesinde bulunan hazırlık sınıflarında birinci dönem haftalık 27 saat teorik ders işlenmektedir. Bu derslerin 23 saati Integrated skills adı altında Dilbilgisi ve okuma konularını içermektedir. Kalan dört saat ise öğrencilerin yabancı dilde iletişim becerilerini arttırmaya yönelik olarak konuşma ve dinleme dersleri olarak işlenmektedir. Ayrıca konuşma dersinde öğrencilere uluslararası Fonetik alfabesi öğretilerek hedef dilin doğru ve en güzel şekilde kullanımı teşvik edilmektedir.

Dersler 2. dönem Yüksekokulumuz bünyesinde bulunan hazırlık sınıflarında birinci dönem haftalık 27 saat teorik ders işlenmektedir. Bu derslerin 17 saati Integrated skills adı altında Dilbilgisi ve kelime edinimi konularını içermektedir. Öğrencilerin yabancı dilde iletişim becerilerini arttırmaya yönelik olarak konuşma ve dinleme dersleri 3 saat, okuduğunu anlama becerilerini artırmak için Okuma dersleri 3 saat ve son olarak yazma becerilerini arttırmak için yazma dersi 3 olarak işlenmektedir. Yüksek okulumuz bünyesinde ayrıca diğer fakültelerin servis İngilizce dersleri yürütülmektedir.

Ders Materyali Hazırlık sınıflarında Oxford Üniversitesi tarafından basılan English File adlı kitaplar okutulmaktadır. Hazırlık sınıflarımızda kitabın beginner/pre-Intermediate / Intermediate/Upper-Intermediate seviyeleri okutulmaktadır. Ayrıca konuşma, dinleme, okuma ve yazma derslerinde uluslararası arenada kabul görmüş çeşitli yardımcı materyallerden ve öğretim tekniklerinden faydalanılmaktadır. Yüksekokulumuz bünyesinde yürütülen servis İngilizce derslerinde ise bizzat personelimiz tarafından hiçbir maddi çıkar gözetmeksizin yazılan ve situational syllabus olarak bilinen durumsal izlenceye göre hazırlanan kitap okutulmaktadır.

Sınavlar Yüksek okulumuz bünyesinde yapılan İngilizce muafiyet sınavları Okuma, dinleme, yazma ve konuşmaya dayalı olarak dört beceri üzerinden itinayla yürütülmektedir. Yıl içinde hazırlık sınıflarında öğrencilerin bilgilerini güncel tutmak adına sayısız mini sınav (quiz) ve sınav yapılmakta olup, bütün sınav ve quizlerin tarihleri dönemin başında ilan edilmektedir. Sınalar açık uçlu, çoktan seçmeli ve sözlü şeklinde gerçekleştirilip, sınav sonuçları yüksek okulumuz arşivinde saklanmaktadır.