SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM Vildan SERPİN EŞİYOK
SOSYAL FAALİYET NEDİR? *Bilgilendirme, yardımlaşma, eğlendirme gibi toplum veya grup yararına düzenlenen etkinliklere sosyal faaliyet denir. *Okullarda yapılanlara ise sosyal etkinlik veya kulüp çalışmaları adı verilir.
* Okullarda devamsızlıkların artması * Şiddet ve zorbalığın ortaya çıkması * Okul başarısının sayısal verilerle ifade edilerek eğitimin göz ardı edilmesi * Toplumsal değerlerdeki değişimin eğitim ortamlarına olumsuz yansıması gibi sorunlara farklı bakış açısıyla aranan çözüm yolları SOSYAL FAALİYETLERİN çıkış noktası olmuştur.
SAĞLAR SOSYAL FAALİYETLER *Beynin her iki lobunun birlikte çalışmasını *Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları çözüm odaklı düşünmelerini *Öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini SAĞLAR
*Bilinen şu ki; birey öğrenirken eğlenebiliyorsa daha fazla başarılı olmaktadır. *Her bireyin birbirinden farklı öğrenme ve farklı şekilde motive olma yöntemleri vardır.
* Her birey farklı düşünür ve öğrenir … * Buradaki ilk etmen beyin loblarının öğrenmeye etkisidir.
Beyinde sağ ve sol olmak üzere iki yarıküre bulunmaktadır. Bunlar sinir lifleriyle birbirlerine bağlanmıştır. 01.08.2018
Beynin iki yarı küresinden SOL YARI KÜREDE; Mantıksal sıralama, Karar verme, Harfleri yorumlama, Dil ile ilgili fikirlerin işlenmesi, Düşüncelere yapı ve sıra verilmesi, Fikirlerin sınıflandırılması, Sayılarla ve hesaplarla ilgilenerek fikirlerin kritik analizinin yapılması Vücudun sağ bölümünün kontrol edilmesi işlevleri yapılmaktadır. 01.08.2018
SAĞ YARI KÜREDE ise; Görsel şekillerin ve imajların (grafikler, haritalar ve çizgiler), uzamsal bilginin, kendiliğinden rastlantısal, açık uçlu fikirlerin işlenmesi, Sezginin kullanılması, yeniliklerle ve belirsizliklerle ilgilenme Vücudun sol bölgesini kontrol etme işlemleri yapılmaktadır.
* Öğrenme ortamını zenginleştirmek öğrencinin farklı bakış açılarından değerlendirmeler yapmasına yardım eder. * Sosyal etkinlikler eğitim ortamını zenginleştirmek için kolaylıkla kullanılabilmektedir.
Gazi Yaşargil, beyinde 1 trilyon "nöroglia" adlı hücre bulunduğunu, beyin ne kadar kullanılırsa hücreler arasında o kadar fazla yeni bağlantı oluştuğunu söylüyor. Yaşargil, hücrelerin neredeyse ışık hızında birbiriyle nasıl anlaştıklarının henüz somut olarak belirlenemediğini hatırlatırken, "İnsan beyni yanlış bir yaklaşımla bilgisayara benzetiliyor. Bilgisayarlar ikili sayı sistemiyle çalışırken, her nöronun 10-15 bin bağ aracılığıyla, çok boyutlu çalışabildiği düşünüldüğünde karşımıza aklın alamayacağı sonsuz bir hesap çıkmaktadır" diyor.
*Sosyal Etkinlikler beynin sağ ve sol lobunun birlikte çalışmasına neden olur. *Bu da bireylerin öğrenmelerini kolaylaştırdığı gibi bakış açılarını da zenginleştirmektedir.
Monotonluk Stres Okul başarısındaki kaygılar Gelecek korkusu Aile baskısı Gelişim sorunları Akran baskısı sonucu ifade edilemeyen duygular öğrencinin kimyasal yapısında değişimlere neden olur. Bu durumlar öğrencileri ruhsal açıdan olumsuzluğa sürükler.
Sorunlarıyla baş edemeyen öğrenci mutlu olmak veya sorunlardan kaçmak için teknoloji dahil bir çok bağımlılık yapıcı yöntemlerde çözüm bulacağını zannedip kendine daha çok zarar vermektedir.
Antideprasanlar insanı mutlu etmeye her zaman yetebilir mi? Okul sisteminde öğrencilerin mutluluğuna başka nasıl katkıda bulunulabilir?
*Sosyal etkinlikler öğrencinin okulda mutlu olmasına yardım eder. *Mutluluk hormonları olarak bilinen serotonin, endorfin ve dopaminin insanların yaşamlarında eğlendirici aktiviteleri seçtiklerinde daha fazla salgılandığı gözlenmektedir. *Sosyal aktiviteler eğitim ortamına dahil edildiğinde öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri sağlanmaktadır.
Her öğrencinin öğrenme stili farklıdır. Ancak milli eğitim sisteminde daha çok işitsel öğrenme stili kullanılmaktadır.
Kinestetik ve görsel öğrenme yöntemleriyle öğrenen öğrenciler işitsel öğrenen öğrencilere göre derslerden daha kolay sıkılabilmektedir.
Çoğu zaman devamsızlıkların altında yatan nedenin de ‘’derslerde sıkılmalarının’’ olduğu öğrenci görüşmelerinde ortaya çıkmaktadır.
Sosyal etkinliklerin daha aktif olduğu okullarda öğrencilerin devamsızlık sorununun azaldığı gözlenmektedir.
SOSYAL FAALİYETLER * Eğitim ve öğretimi zenginleştirir ve eğlenceli kılar
Öğrencilerin motivasyonunu arttırır.
Öğrencilerin okul, aile ve gelişim döneminden Öğrencilerin okul, aile ve gelişim döneminden kaynaklanan sorunlarıyla baş etmelerinde sağlıklı çözüm yolları kullanmalarını sağlar.
Öğrencilerin derslere olan ilgilerini arttırır. Kendilerini daha etkili ve sağlıklı ifade etmelerine yardımcı olur.
Sosyal ilişkileri ve girişkenliği desteklemek ve daha bir çok katkılarından dolayı okullar sosyal etkinlikleri öğrencilere daha çok sunmalıdır.
Sosyal etkinliklerin okullarda daha çok yer alması için neler mümkün? Eğitimi daha çok zenginleştirmek için hangi bakış açıları getirilebilir? Sorun odaklı yerine çözüm odaklı bakış açıları için neleri farklı yapabiliriz? Bundan daha iyi nasıl olur?
DAHA MUTLU VE DAHA SAĞLIKLI ÇOCUKLAR YETİŞTİREREK GELECEĞİ SAĞLAM TEMELLER ÜZERİNE İNŞA ETMEK DİLEĞİYLE BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…