SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İnsan Sağlığına Etki Eden Etmenler Nelerdir?
Beyin Temelli Öğrenme.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Stilleri.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
3.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Obsesif kompulsif kişilik bozukluğunda ilk tedavi denemeleri davranışçı terapi ve sistematik duyarsızlaştırma ile yapılmıştı. En çok kullanılan tekniklerden.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BAŞARILI ve BAŞARISIZ İnsanlar
Öğrenme Öğretme Süreci
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
SOMA İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DR. MUSTAFA BABACAN.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ŞİDDET NEDİR???.
SANAT EĞİTİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
(Nörofizyolojik) Öğrenme
Üçlü Zeka Kuramı.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
DUYGULARIMI İFADE EDİYORUM
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Gesture-Based Interfaces
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
KAVRAM HARİTALARI.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM Vildan SERPİN EŞİYOK

SOSYAL FAALİYET NEDİR? *Bilgilendirme, yardımlaşma, eğlendirme gibi toplum veya grup yararına düzenlenen etkinliklere sosyal faaliyet denir. *Okullarda yapılanlara ise sosyal etkinlik veya kulüp çalışmaları adı verilir.

* Okullarda devamsızlıkların artması * Şiddet ve zorbalığın ortaya çıkması * Okul başarısının sayısal verilerle ifade edilerek eğitimin göz ardı edilmesi * Toplumsal değerlerdeki değişimin eğitim ortamlarına olumsuz yansıması gibi sorunlara farklı bakış açısıyla aranan çözüm yolları SOSYAL FAALİYETLERİN çıkış noktası olmuştur.

SAĞLAR SOSYAL FAALİYETLER *Beynin her iki lobunun birlikte çalışmasını *Öğrencilerin karşılaştıkları sorunları çözüm odaklı düşünmelerini *Öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini SAĞLAR

*Bilinen şu ki; birey öğrenirken eğlenebiliyorsa daha fazla başarılı olmaktadır. *Her bireyin birbirinden farklı öğrenme ve farklı şekilde motive olma yöntemleri vardır.

* Her birey farklı düşünür ve öğrenir … * Buradaki ilk etmen beyin loblarının öğrenmeye etkisidir.

Beyinde sağ ve sol olmak üzere iki yarıküre bulunmaktadır. Bunlar sinir lifleriyle birbirlerine bağlanmıştır. 01.08.2018

Beynin iki yarı küresinden SOL YARI KÜREDE; Mantıksal sıralama, Karar verme, Harfleri yorumlama, Dil ile ilgili fikirlerin işlenmesi, Düşüncelere yapı ve sıra verilmesi, Fikirlerin sınıflandırılması, Sayılarla ve hesaplarla ilgilenerek fikirlerin kritik analizinin yapılması Vücudun sağ bölümünün kontrol edilmesi işlevleri yapılmaktadır. 01.08.2018

SAĞ YARI KÜREDE ise; Görsel şekillerin ve imajların (grafikler, haritalar ve çizgiler), uzamsal bilginin, kendiliğinden rastlantısal, açık uçlu fikirlerin işlenmesi, Sezginin kullanılması, yeniliklerle ve belirsizliklerle ilgilenme Vücudun sol bölgesini kontrol etme işlemleri yapılmaktadır.

* Öğrenme ortamını zenginleştirmek öğrencinin farklı bakış açılarından değerlendirmeler yapmasına yardım eder. * Sosyal etkinlikler eğitim ortamını zenginleştirmek için kolaylıkla kullanılabilmektedir.

Gazi Yaşargil, beyinde 1 trilyon "nöroglia" adlı hücre bulunduğunu, beyin ne kadar kullanılırsa hücreler arasında o kadar fazla yeni bağlantı oluştuğunu söylüyor. Yaşargil, hücrelerin neredeyse ışık hızında birbiriyle nasıl anlaştıklarının henüz somut olarak belirlenemediğini hatırlatırken, "İnsan beyni yanlış bir yaklaşımla bilgisayara benzetiliyor. Bilgisayarlar ikili sayı sistemiyle çalışırken, her nöronun 10-15 bin bağ aracılığıyla, çok boyutlu çalışabildiği düşünüldüğünde karşımıza aklın alamayacağı sonsuz bir hesap çıkmaktadır" diyor.

*Sosyal Etkinlikler beynin sağ ve sol lobunun birlikte çalışmasına neden olur. *Bu da bireylerin öğrenmelerini kolaylaştırdığı gibi bakış açılarını da zenginleştirmektedir.

Monotonluk Stres Okul başarısındaki kaygılar Gelecek korkusu Aile baskısı Gelişim sorunları Akran baskısı sonucu ifade edilemeyen duygular öğrencinin kimyasal yapısında değişimlere neden olur. Bu durumlar öğrencileri ruhsal açıdan olumsuzluğa sürükler.

Sorunlarıyla baş edemeyen öğrenci mutlu olmak veya sorunlardan kaçmak için teknoloji dahil bir çok bağımlılık yapıcı yöntemlerde çözüm bulacağını zannedip kendine daha çok zarar vermektedir.

Antideprasanlar insanı mutlu etmeye her zaman yetebilir mi? Okul sisteminde öğrencilerin mutluluğuna başka nasıl katkıda bulunulabilir?

*Sosyal etkinlikler öğrencinin okulda mutlu olmasına yardım eder. *Mutluluk hormonları olarak bilinen serotonin, endorfin ve dopaminin insanların yaşamlarında eğlendirici aktiviteleri seçtiklerinde daha fazla salgılandığı gözlenmektedir. *Sosyal aktiviteler eğitim ortamına dahil edildiğinde öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri sağlanmaktadır.

Her öğrencinin öğrenme stili farklıdır. Ancak milli eğitim sisteminde daha çok işitsel öğrenme stili kullanılmaktadır.

Kinestetik ve görsel öğrenme yöntemleriyle öğrenen öğrenciler işitsel öğrenen öğrencilere göre derslerden daha kolay sıkılabilmektedir.

Çoğu zaman devamsızlıkların altında yatan nedenin de ‘’derslerde sıkılmalarının’’ olduğu öğrenci görüşmelerinde ortaya çıkmaktadır.

Sosyal etkinliklerin daha aktif olduğu okullarda öğrencilerin devamsızlık sorununun azaldığı gözlenmektedir.

SOSYAL FAALİYETLER * Eğitim ve öğretimi zenginleştirir ve eğlenceli kılar

Öğrencilerin motivasyonunu arttırır.

Öğrencilerin okul, aile ve gelişim döneminden Öğrencilerin okul, aile ve gelişim döneminden kaynaklanan sorunlarıyla baş etmelerinde sağlıklı çözüm yolları kullanmalarını sağlar.

Öğrencilerin derslere olan ilgilerini arttırır. Kendilerini daha etkili ve sağlıklı ifade etmelerine yardımcı olur.

Sosyal ilişkileri ve girişkenliği desteklemek ve daha bir çok katkılarından dolayı okullar sosyal etkinlikleri öğrencilere daha çok sunmalıdır.

Sosyal etkinliklerin okullarda daha çok yer alması için neler mümkün? Eğitimi daha çok zenginleştirmek için hangi bakış açıları getirilebilir? Sorun odaklı yerine çözüm odaklı bakış açıları için neleri farklı yapabiliriz? Bundan daha iyi nasıl olur?

DAHA MUTLU VE DAHA SAĞLIKLI ÇOCUKLAR YETİŞTİREREK GELECEĞİ SAĞLAM TEMELLER ÜZERİNE İNŞA ETMEK DİLEĞİYLE BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…