Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gesture-Based Interfaces

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gesture-Based Interfaces"— Sunum transkripti:

1 Gesture-Based Interfaces
Hazırlayanlar: Beyza AKSOY Eyşan EKİCİ Hatice Nur UZUNKOL Hatice ÜNER Merve SEZER Selda YEŞİL

2 Gesture Based Interfaces nedir?
İnsan-bilgisayar etkileşiminde amaçlanan doğallık ve rahatlığı sağlamak için, el hareketlerini görsel olarak tanıyan sistemler dikkate değer bir alternatiftir. El hareketlerinin uzay-zamansal değişkenlik göstermesi ve ardışık hareketlerin ayrılmasının zorluğu el hareketlerinin tanınmasını karmaşık bir problem haline getirir.

3 El İzleme ve Hareket Tanıma
Sistemimiz bilgisayarla üç boyutlu görü ve hareket tanıma olarak iki ana kısımda incelenebilir. Üç boyutlu görme modülünün önemli aşamaları öncelikle elin görüntülerde ayırt edilmesi, ardından izlenen parmağın üç boyutlu koordinatlarının edinimi ve sistemdeki gürültünün etkilerinin ayıklanmasıdır.

4 El İzleme ve Hareket Tanıma
Hareket tanıma modülü ise yeni hareketlerin tanınması için gerekli eğitimi ve hareketi tanıma aşamalarını kapsar. Tanıma için gerekli girdi görü birimi tarafından oluşturulduğu için görü birimi program akışında hareket tanımadan önce gelir.

5 1.Üç boyutlu El İzleme Vücudun görüntüye giren diğer kısımlarından
dolayı elin ayırt edilmesi karmaşık bir problemdir. Belirteç kullanımı bu problemi büyük oranda kolaylaştırdığı için karmaşık arkaplanlar ve değişken ışık koşullarında elin tanınabilmesi amacıyla belirteçlerden yararlanmaktayız. Belirteç kullanımı el izleme aşamasında elin görüntülerden renk bölütlemesi yoluyla çıkarılmasını sağlar.

6 2.Hareket Tanıma Sistemde tanımlı her el hareketi için birer HMM bulunmaktadır. Bir dizinin tanınması için dizi, var olan tüm HMM’lere girdi olarak verilir. Dizinin anlamlı el hareketlerinden biri olarak kabul edilebilmesi, bu modellerden birinin verdiği olabilirliğin diğerlerininkileri geçmesi ile mümkündür.

7 Uygulama Yaygın kişisel bilgisayar uygulamaları fare tıklamaları ve klavye girdileri ile yönetilen basit arayüzlere sahiptir. Oyun ve çizim programları gibi daha gelişmiş uygulamalar farenin hareketini de göz önünde bulundururlar. Burada önerilen sistem bu tür gelişmiş uygulamalara arayüz oluşturabilmek için tasarlanmıştır.

8 Söz konusu çizim programı, komutları fare ile uygulama düğmeleri seçildiğinde almakta ve bu komutları program tuvali tıklandığında uygulamaktadır. Geliştirdiğimiz arayüzde, hareket tanıma, komutların seçilmesinde, el izleme ise bu komutların uygulanmasında kullanılmaktadır.

9 Eğitim Alanında Kullanımı
Bu teknoloji sayesinde öğrenciler bilgiyi yeni yollarla kazanma ve ifade edebilme becerileri geliştirebilmektedirler. Geliştirilen uygulamalar gerçeklik duygusunu artırarak öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca öğrenme araç-gereçleri her zaman öğrencinin yanında olduğu için bilgiye erişimi ve etkileşimi kolaylaştırarak öğrencileri zaman ve mekan bakımından özgürleştirmektedir.

10

11 Eğitim Alanında Sağladığı Avantajlar
Kolaylaştırıcı bir arayüz sağlayabilir. Keşfetme ve oyun yoluyla öğrenmeyi sağlayabilir. Esnek bir öğrenme ortamı sağlayabilir. Sınıf dışı öğrenmeyi kolaylaştırabilir. Özel eğitim amacıyla kullanılabilir. Öğrenenlerin aktif olmasını sağlayabilir.İş birliğini artırabilir. Araştırmaya teşvik edebilir.

12 Videolar http://www.youtube.com/watch?v=fP98lJ3nqsw

13 Kaynaklar Küçük, S., Aydemir, M. ve Göktaş, Y(2012).Hareketli İşlemler Teknolojisinin Eğitim Ortamına Muhtemel Katkıları Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, syf.


"Gesture-Based Interfaces" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları