ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgilendirme Toplantısı
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN

Örgüt Sağlığı Boyutları Örgütsel liderlik Örgütsel bütünlük Çevresel etkileşim Örgütsel kimlik Örgütsel ürün

Örgütsel liderlik Müdür okulun amaçlarını gerçekleştirmek için bütün olanakları kullanmalı Yönetimde deneyimli olmalı İşlerini planlı yapmalı Okulun amaçlarını gerçekleştirmek için öğretmenlerle işbirliği yapmalı Astları ve üstleri ile iyi ilişkiler kurmalı Öğretmenlere dostça davranmalı

Örgütsel liderlik Her öğretmenle etkili iletişim kıurmalı Öğretmenlerin çalışmalarını desteklemeli ve cesaretlendirmeli Okulun geleneklerine bağlı olmalıdır Müdür kendi sorunlarını çözebilmelidir

Örgütsel bütünlük Yöneticiler aldıkları kararları okulda etkilenebilenecek bütün bütün üyelere iletmeli Öğretmenleri dış baskılara karşı korumalı Eğitimle ve yönetimle ilgili sorunları gözardı etmemelidir Okulda öğretmen-yönetici ve öğrenci arasındaki iletişim iyi olmalıdır Öğretmenler okuldaki havanın olumlu olduğunu hissetmelidir

Devam..... Müdür öğretmenleri dinlemeye gönüllü olmalı Yetkisin öğretmenlerle paylaşmalıdır Toplumun baskısı öğretmenleri rahatsız edici düzeyde olmamalıdır Toplumsal baskı grupları okulu misyonundan uzaklaştıracak şekilde olmamalıdır

Çevresel etkileşim Öğretmenler, yönetim ve eğitimle ilgili sorunlara duyarlıdırlar Öğretmenler birbirleriyle işbirliği içinde çalışırlar Öğretmenler görevlerini zevkle yaparlar Eğitsel konularla ilgili farklı görüşler üretirler ve birbirlerine kayıtsız kalmazlar Öğretmenler gerektiğinde veliyi okul a davet ederler Okulun sağladığı kaynaklar savurganca kullanılmaz

Devam... Öğretim yöntemlerinin uygulanmasındaki yöntem farklılıkları yöneticilerce olumlu karşılanır Öğretmenler arasında cıkan görüş ayrılıkları yöneticilerce çözülür Okul tarafından topulumun gelişime katkıda bulunacak eğitsel faaliyetler düzenlenir Öğrencilerle ilgili kararların alınmasında velilerin görüşleri alınır Okul yöneticileri öğretmenleri yeni aaç gereç kullanmaya teşvik eder Müdür öğretmenlerin güçlü yanlarını bilir Onların başarılarını takdir eder

Örgütsel kimlik Okulda öğretmenler birbirlerine dostça davranırlar Öğretmenler okulun amacını bilir Eğitimle ilgili kararların alınmasında öğretmenler sorumluluk alırlar Sorunların çözümü için grup oluştırurlar Öğretmenler yeniliklere ayak sağlamalı Öğretmenler birbirlerinin çalışmalarını beğenmeli Velilerle toplantı yapmalı Yöneticiler okula ek ödenek sağlamada etkili olmalıdır

Örgütsel ürün Öğrencilerin başarıları okul tarafından tanınmalı ve takdir edilmeli Okulun sağladığı kaynaklar etkili kullanılmalı Toplumun eğitime ilişkin olumlu istekleri yöneticilerce benimsenmeli Müdür eğitim öğretim çalışmalarını değerlendirmeli ve öğretmenlerin ders yüklerini yeterliklerine göre ayarlamalıdır Öğretmenler eğitim öğretim çalışmalarında zaman zaman kendi kendilerini değerlendirmede yeterli olmalı ve görevlerinden doyum sağlamalıdır