ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN
Örgüt Sağlığı Boyutları Örgütsel liderlik Örgütsel bütünlük Çevresel etkileşim Örgütsel kimlik Örgütsel ürün
Örgütsel liderlik Müdür okulun amaçlarını gerçekleştirmek için bütün olanakları kullanmalı Yönetimde deneyimli olmalı İşlerini planlı yapmalı Okulun amaçlarını gerçekleştirmek için öğretmenlerle işbirliği yapmalı Astları ve üstleri ile iyi ilişkiler kurmalı Öğretmenlere dostça davranmalı
Örgütsel liderlik Her öğretmenle etkili iletişim kıurmalı Öğretmenlerin çalışmalarını desteklemeli ve cesaretlendirmeli Okulun geleneklerine bağlı olmalıdır Müdür kendi sorunlarını çözebilmelidir
Örgütsel bütünlük Yöneticiler aldıkları kararları okulda etkilenebilenecek bütün bütün üyelere iletmeli Öğretmenleri dış baskılara karşı korumalı Eğitimle ve yönetimle ilgili sorunları gözardı etmemelidir Okulda öğretmen-yönetici ve öğrenci arasındaki iletişim iyi olmalıdır Öğretmenler okuldaki havanın olumlu olduğunu hissetmelidir
Devam..... Müdür öğretmenleri dinlemeye gönüllü olmalı Yetkisin öğretmenlerle paylaşmalıdır Toplumun baskısı öğretmenleri rahatsız edici düzeyde olmamalıdır Toplumsal baskı grupları okulu misyonundan uzaklaştıracak şekilde olmamalıdır
Çevresel etkileşim Öğretmenler, yönetim ve eğitimle ilgili sorunlara duyarlıdırlar Öğretmenler birbirleriyle işbirliği içinde çalışırlar Öğretmenler görevlerini zevkle yaparlar Eğitsel konularla ilgili farklı görüşler üretirler ve birbirlerine kayıtsız kalmazlar Öğretmenler gerektiğinde veliyi okul a davet ederler Okulun sağladığı kaynaklar savurganca kullanılmaz
Devam... Öğretim yöntemlerinin uygulanmasındaki yöntem farklılıkları yöneticilerce olumlu karşılanır Öğretmenler arasında cıkan görüş ayrılıkları yöneticilerce çözülür Okul tarafından topulumun gelişime katkıda bulunacak eğitsel faaliyetler düzenlenir Öğrencilerle ilgili kararların alınmasında velilerin görüşleri alınır Okul yöneticileri öğretmenleri yeni aaç gereç kullanmaya teşvik eder Müdür öğretmenlerin güçlü yanlarını bilir Onların başarılarını takdir eder
Örgütsel kimlik Okulda öğretmenler birbirlerine dostça davranırlar Öğretmenler okulun amacını bilir Eğitimle ilgili kararların alınmasında öğretmenler sorumluluk alırlar Sorunların çözümü için grup oluştırurlar Öğretmenler yeniliklere ayak sağlamalı Öğretmenler birbirlerinin çalışmalarını beğenmeli Velilerle toplantı yapmalı Yöneticiler okula ek ödenek sağlamada etkili olmalıdır
Örgütsel ürün Öğrencilerin başarıları okul tarafından tanınmalı ve takdir edilmeli Okulun sağladığı kaynaklar etkili kullanılmalı Toplumun eğitime ilişkin olumlu istekleri yöneticilerce benimsenmeli Müdür eğitim öğretim çalışmalarını değerlendirmeli ve öğretmenlerin ders yüklerini yeterliklerine göre ayarlamalıdır Öğretmenler eğitim öğretim çalışmalarında zaman zaman kendi kendilerini değerlendirmede yeterli olmalı ve görevlerinden doyum sağlamalıdır