Bölüm 3: Eleştirel Kaynak İnceleme, Hipotez ve Strateji Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
1. Ders Bir, İki ve Üç Yazarlı Eserlerin Kataloglanması Prof. Dr. Bülent Yılmaz Arş. Gör. Tolga Çakmak.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Nitel araştırma teknikleri
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Karşılaştırmalı Eğitim
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
Buluş nedir?.
İK MAKALESİ.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
Araştırma Süreci ve Etik
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
Nitel Araştırma Süreci
HİPOTEZ TESTLERİ.
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

Bölüm 3: Eleştirel Kaynak İnceleme, Hipotez ve Strateji Geliştirme Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Giriş İncelenen konuya dair daha önceden yapılmış çalışmalara eleştirel yaklaşmak ve eleştirel bir kaynak incelemesi yapmak Önceki çalışmalardan yararlanmak ama onlarla yetinmemek Daha iyisinin yapılabileceğini iddia etmek Kaynak incelemesi “x, y, z şunları söyledi” şeklinde daha önce yapılan çalışmaların nakledilmesi değildir Söz konusu araştırma için yapılabilecekleri katkının gerekçeleri ile ortaya konması içindir Daha önceden yapılan çalışmalara soru, önerme ve hipotez geliştirmek, onların araştırma stratejilerinden yararlanmak gerekir

Eleştirel Kaynak İncelemesi Kaynak taraması – Literatür taraması – Eleştirel kaynak incelemesi Eleştirelliğin tek yönlü değil çift yönlü işlemesi Zaman elverdiğince mümkün olanın en fazlasını okumak Okunan kaynakları elektronik ortamda özetlemek Edinilen bilgilerin sistematik ve tutarlı bir şekilde organize edilmesi ve sınıflandırılması Faydalar Konuyu özele indirgemek ve araştırılabilir şekle sokmak Önceden kullanılmış araştırma stratejileri, ölçekler, ölçüm araç ve gereçleri hakkında bilgi sahibi olmak Sonuçların yorumlanmasına ilişkin ipuçları elde etmek

Eleştirel Kaynak İncelemesi Örgüt kültürü tanımı ile ilgili bir araştırma yapmak “Niçin bu denli farklı tanım var?” “Tanımlardan hangilerinin ne tür eksikleri var?” “Tanımları belli özelliklerine göre sınıflandırma, ayrıştırmak mümkün mü?” “Bu çalışma için en uygun olduğunu düşündüğüm tanım hangisi ve niçin?” “Kendim daha iyi bir tanım yapabilir miyim?” Daha önce yapılmış çalışmalar benim araştırma sorularıma-amaçlarıma ne kadar cevap verebiliyor? Eksiklikler çalışmamızın gerekçesidir Kaynak inceleme amaçlarımla-hipotezlerimle ne derece ilgilidir?

Eleştirel Kaynak İncelemesi Bir yaklaşım yöntemi Araştırma soru ve amaçlarını veya hipotezleri tam olarak geliştirme öncesi, daha genel bir yaklaşım benimseyin Ama fikirlerin kısa bir takdimini yapın Başlıca yazarlar tarafından kaleme alınmış çalışmaların uyuşan ve çatışan boyutlarını özlü bir şekilde ifade edin Bu çalışmalar içinde araştırmanızla doğrudan ilişkili olanları belirleyin Doğrudan ilişkili çalışmaların bulgularını ayrıntılı olarak tartışın Araştırmanızın daha önceki çalışmalardan farklı olarak ele alacağı konuların altını çizin

Eleştirel Kaynak İncelemesi Bir yaklaşım yöntemi Araştırma soru ve amaçlarını veya hipotezleri tam olarak geliştirme öncesi, daha genel bir yaklaşım benimseyin Ama fikirlerin kısa bir takdimini yapın Başlıca yazarlar tarafından kaleme alınmış çalışmaların uyuşan ve çatışan boyutlarını özlü bir şekilde ifade edin Bu çalışmalar içinde araştırmanızla doğrudan ilişkili olanları belirleyin Doğrudan ilişkili çalışmaların bulgularını ayrıntılı olarak tartışın Araştırmanızın daha önceki çalışmalardan farklı olarak ele alacağı konuların altını çizin

Eleştirel Kaynak İncelemesi Çalışmanızın omurgasını oluşturabilecek nitelikteki kaynaklardan başlayın Kaynak incelemesine en yeni çalışmalardan başlamak avantajlıdır Az çalışılmış konularda kaynak bulmak sıkıntılı olabilir ama konu hakkında otorite olma ihtimali vardır Her çalışma için özet tutmak çok yararlıdır Kabarık bir kaynakçaya sahip olmak gerekmez İyi bir kaynakça, gereksiz çalışmalarla şişirilmemiş, odaklandığı sorularla doğrudan ilintili olan kitap, makale ile yerli ve yabancı ilgili kaynakların yeterince yer aldığı kaynakçadır.

Eleştirel Kaynak İncelemesi

Hipotezlerin Oluşturulması ve İfade Edilmesi Araştırma sorusu ve hipotez arasında fark “Neden krizde bazı işletmeler zarar ederken bazıları kar edebilmektedir?” “Ekonomik kriz ile işletmenin karlılığı arasında bir ilişki yoktur.” Araştırmada mutlaka hipotezlerin bulunması gerekmez Araştırma hipotezleri doğrulamak veya ispatlamak için yapılmaz Hipotezler kabul edilir veya reddedilir

Hipotezlerin Özellikleri Alandaki güncel bilgi ile uyumluluk göstermelidir Yargı niteliğinde olmalıdır (fark vardır veya yoktur, ilişki vardır) Makul, yani mantıksal olmalıdır Doğru terimlerle açık ve mümkün olduğunca öz bir şekilde ifade edilmelidir Belirli değişkenler arasındaki ilişkinin mahiyetine dair olmalıdır “Bir ülkede ekonomik gelişmişlik seviyesi yükseldikçe yolsuzluklar azalır” Sınanabilir olmalıdır

Hipotezsiz Çalışmalar

Hipotez Türleri Araştırma İstatistiksel Değişkenler arasında beklenen ilişki veya farklılığı ifade edecek şekilde oluşturulur Veri toplayıp analiz yapıldıktan sonra doğrulanmak istenen ilişkinin ifade edilmesi Yön belirten veya belirtmeyen hipotezler Yön belirtmeyen: sadece değişkenler arasında bir ilişki veya farkın olduğunu ifade eder Gündüz ve gece vardiyasında çalışan işçilerin ürettikleri ortalama ürün/saat arasında anlamlı bir fark vardır İstatistiksel Değişkenler arasında bir ilişki veya farkın olmadığını, varsa bile bunun tamamen şans eseri ortaya çıktığını ve gerçek olmadığını ifade eder Gündüz ve gece vardiyasında çalışan işçilerin ürettikleri ortalama ürün/saat arasında anlamlı bir fark yoktur

Hipotez mi Araştırma Sorusu mu? “Zorunlu dış göçe maruz kalanların kimlik ve aidiyet duygularında ne tür kırılmalar yaşanmaktadır?” “Neoliberal ekonomi politikaları sosyal çözülmeyi hızlandırmakta mıdır?” “Firmaların insan kaynağı elde etme ve geliştirme yöntemleri arasında fark var mıdır ve bunun gerekçeleri nelerdir?” “Post-modernizm pazarlama yaklaşımlarında paradigmal bir değişme anlamına mı geliyor?”

Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi Araştırma stratejisi, araştırmacının araştırma sorularına nasıl cevap bulacağına dair bir plan yapmasıdır Araştırma stratejisi; Araştırma problemlerinden kaynaklanan açık hedeflere sahip olmalı Verilerin hangi kaynaklardan elde edileceğini belirtmeli Karşılanabilecek kısıtları (veri, zaman, yer, para) ifade etmelidir

Araştırma Yaklaşımlarının Sınıflandırılması

Kullanılan Araştırma Yöntemine Göre Sınıflandırma Deneysel Araştırmalar Anket Araştırmaları Örnek Olay Çalışması Bir veya az sayıda birbiriyle ilgili denek üzerinde yapılan ayrıntılı çalışma Anlık (Cross-sectional) Araştırmalar Süreli (longitudinal) Araştırmalar

Kapsadıkları Süreye Göre Sınıflandırma