BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
Dünya Ölçeğinde Öğretmenlerin Saygınlık Statüsü ve Özlük Hakları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ

öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi sunulmuştur. Amaçlarımız Bu bölümde, öğretmenlik mesleği tanımlanmış, meslekleşme koşulları açısıdan “öğretmenlik” irdelenmiş ve öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi sunulmuştur.

MESLEK NEDİR? İnsanların toplum içindeki yerlerini belirleyen hususlardan biri de sahip olduğu meslektir. Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlüğüne göre meslek, “bir kimsenin geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iş” ve “birbirine bağlı bilimsel veya felsefi düşünceler birliği; bir fikir çevresinde toplanmış çeşitli bilgiler, dizge, sistem” olarak tanımlanmaktadır (TDK, 1988:1012).

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ Ülkemizde öğretmenlerin yasal konumu, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 43. maddesi ile düzenlenmiştir. Öğretmenlik, Devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir. Öğretmenler bu görevlerini Türk Milli Eğitiminin amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ifa etmekle yükümlüdürler

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ Alanında ya da eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlamış öğretmenlerden uzman öğretmenlik, doktora öğrenimini tamamlamış olan öğretmenlerden ise başöğretmenlik için sınav şartı aranmaz. Bu durumda olan öğretmenler kıdem, etkinlikler (bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif çalışmalar) ve sicil (iş başarımı) ölçütlerine göre değerlendirilir.

MESLEKLEŞME KOŞULLARI AÇISINDAN ÖĞRETMENLİK Uzmanlık bilgisi-örgün eğitimden geçme: Ülkemizde öğretmenler, uzmanlık eğitimi alarak yetiştirilmektedirler. 16 Mart 1848’de, ilk Öğretmen Okulunun açılışından beri, öğretmenliğin bir okulu olması gereği kabul edilmektedir. Ancak öğretmen ihtiyacının karşılanmaması ve özellikle Fen-Edebiyat fakültelerinin öğretmen yetiştirmiyoruz tavrı içerisinde hemen tüm mezunların öğretmen olarak istihdam edilmeleri mesleğin gelişimini olumsuz olarak etkilemektedir.

MESLEKLEŞME KOŞULLARI AÇISINDAN ÖĞRETMENLİK Hizmet koşulları: Öğretmenlerin hizmet koşulları, diğer profesyonel meslek mensuplarına göre göreli olarak daha dezavantajlıdır. Kalabalık okul ve sınıflar, köylerde çalışma ve bazı temel gereksinmelerin bile karşılanmaması, öğretmenlerin hizmet koşullarını olumsuz olarak etkilemektedir. Bir çok okulda öğretmen çalışma mekanları, kütüphane, yeterli araç-gereç bulunmamaktadır.

ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN DÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI Türkiye’de çağdaş anlamda öğretmenlik mesleğinin doğuşunu ve gelişmesini bilmenin, eğitim fakülteleri öğrencileri ve öğretmenler için, (1) meslek bilincinin oluşması, (2) eğitim sistemi içinde öğretmen ve eğitim sorunlarının anlaşılması ve (3) eğitim sistemindeki sorunların çözümüne ilişkin temel ipuçları ve çözüm yolları bulunması açısından önemli olduğunu belirtmektedir.

ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN DÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI İçinde bulunduğumuz bilgi çağında öğretmenlerden beklenilen yeterlikler ise geçmişe oranla nitelik olarak farklılaşmıştır. Artık, toplumun öğretmenden beklentileri farklılaşmış, eskiden öğretici konumundaki öğretmenin, öğrenme sürecindeki rolü, öğrencinin öğrenmesine yardımcı olma ve öğrenme sürecini kolaylaştırarak rehberlik etme olmuştur.

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN BAZI ÖZELLİKLERİ Kamu görevlilerinin dörtte birini, öğretmenler oluşturmaktadır. Kadınların yoğun olarak çalışması Alt ve orta gelir gruplarının tercih etmesi Öğretmenlik mesleğinde kariyer yapma ve mesleki gelişim imkanları çok sınırlıdır. Mesleğin önemli bir kısmını oluşturan kadın üyeler yarım gün çalışma ve uzun tatiller için mesleğe yöneldiklerini belirtmektedirler. Ülkemizde yaygınlaşmaya başlayan özel öğretim kurumları ve özel dershaneler nitelikli öğretmenlerin yüksek kazanç elde etmelerine imkan sağlamaktadır.

ÖĞRETMENLİKTE KADEMELENDİRME SİSTEMİ (KARİYER BASAMAKLARI) Öğretmenlerin iş doyumunu ve mesleğe bağlılığını etkileyen etkenlerden biri, mesleki gelişimlerinin sağlanmasıdır. Bu amaçla, MEB, öğretmenlerin meslek içinde yükselmelerini ve kariyer gelişimlerini düzenlemek amacıyla, 5204 sayılı “Milli Eğitim Temel Kanunu ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun” ile öğretmenlikte kademelendirme sistemine geçmiştir. Bu kanun, öğretmenlik mesleğini, “öğretmen”, “uzman öğretmen” ve “başöğretmen” unvanlarıyla üç kariyer basamağına ayırmaktadır.