KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ
Advertisements

ÖZ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
BBY 152 Bilginin Düzenlenmesi
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
TSE BULGULARI VE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ PROSEDÜRÜ
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi: 2016
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ENTES SVN SİSTEMİ EĞİTİMİ
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ İç Tetkikle İlgili Açıklamalar KALİTE Şartlara (Yasalar, Standarda ait koşullar, Paydaş Beklentileri) Uygunluktur Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri Paydaş Odaklı (Öğrenci, Çalışan, Toplum) Proses (Süreç) Yaklaşımı (5N+1K) Çalışanların Katılımı Sürekli İyileştirme TS EN ISO 9001 Neyin yapılacağını söyler, nasıl yapılacağını değil (Yaptığını YAZ yazdığını YAP) www.mersin.edu.tr

MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ İç tetkikle ilgili İç Tetkik Prosedürünü inceleyiniz. 1. İÇ TETKİK ÖNCESİ YAPILACAKLAR Üniversitenin güncel kalite hedefleri bilinmelidir (Stratejik Planlama 2013-2017 Web Sayfası) ADEK iyileştirme Eylem Planları Faaliyet Bilgi Sistemine yüklenen Birime ait Stratejik amaç ve hedefler Birime özgü eklenen hedefler MEÜ.KY.FR-037 no’lu Kalite Hedefleri Formuna Kaydedilir İç Tetkik gerçekleştirilmeden önce Kalite Yönetim Bilgi Sisteminden tetkik edilecek birimle ilgili süreçler (varsa), prosedürler, talimatlar, formlar vb. dokümanlar incelenmeli ve birimin işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olunmalıdır. Örneğin Süreç Sorumluları Tablosu (MEÜ.KY.FR-041), süreç performans takip tablosu (MEÜ.KY.FR-040) incelenmelidir. Tetkik edilecek birim ile tetkik tarihi ve saati birlikte belirlenmeli, tetkik ekibi tetkik kapsamını belirleyerek tetkik edilecek birime bildirmeli. Kalite Yönetim Sisteminden tetkik edilecek birimle ilgili dokümanlar incelenmeli. İç tetkikçiler kalibrasyon, arşiv, staj, satın alma vb. konuları hususunda aralarında görev paylaşımı yapmalı. Tetkik edilecek birime uygun soru listesi (üst yönetim/akademik/idari) kullanılmalıdır. Birimler baş tetkikçiye bir önceki tetkik raporunu iletmelidir. İç tetkik raporları paylaşım metodolojisi anlatılacak. Raporlara tetkikçilerin ve katılımcıların E-posta adresleri eklenecek. www.mersin.edu.tr

MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ İç tetkikle ilgili İç Tetkik Prosedürünü inceleyiniz. 2. İÇ TETKİK SIRASINDA YAPILACAKLAR Tetkik edilecek birim sorumlusu (Dekan/Müdür yardımcıları ve sekreterler), kalite temsilcileri, tetkikçilere rehberlik etmeli, Açılış Toplantısı yapılmalı, toplantı sırasında ayrıca “iç tetkikle ilgili açıklamalar” ve “KYK iç tetkik sorular ” isimli sunum dosyaları birime tanıtılmalıdır. İç Tetkik Soru Listesinde yer alan sorular (genel ve birimle ilgili) kullanılarak tetkik gerçekleştirilmeli (soru listesi ve raporun bilgisayar ortamında doldurularak bir çıktısı yazıcıdan alındıktan sonra tüm ilgililerce imzalanması yolunun tercih edilmesi uygun olur). “Bakılan Dokümanlar ve Değerlendirme” kısmına incelenen dokümanlarla ilgili bilgiler ( Dökümanın form numarası, tarihi, görüşülen kişiler vb.) yazılmalı, Soru listesindeki soruların dışında da tetkikçiler tarafından sisteme yönelik sorular eklenebilir, bu durumda eklenen sorular açık biçimde yazılmalı, Birimde görev yapan farklı kişilerle görüşülmeli ve görüşülen kişilerin e-posta adresleri güncel olmalıdır . Tetkikten sonra tetkik edilen birim ve tetkikçilere değerlendirme anketi uygulanacaktır. Görüşülen kişilerin isimleri iç tetkik soru listesinin ilgili kısmına yazılmalıdır. www.mersin.edu.tr

MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ İç tetkikle ilgili İç Tetkik Prosedürünü inceleyiniz. 3. İÇ TETKİKLERDE İNCELENEBİLECEK KONULAR Kalite Yönetim Bilgi Sisteminin etkin olarak kullanılıp kullanılmadığı, Birim kalite hedefleri ve sonuçlara ulaşılıp ulaşılmadığı, İç ve dış yazışmalarla ilgili evrakların yazışma formatına uygunluğu, Düzeltici ve önleyici faaliyetlerle ilgili kayıtlar, Daha önceki iç tetkik raporları ve başlatılan düzeltici faaliyetlerin durumu, Eğitim kayıtları ve toplantı katılım formları, Arşiv kayıtları, arşiv yerleşim planı ve arşivin genel fiziki durumu, Cihaz kullanma talimatlarının kullanıcılara uygun yerlerde imzalı ve paraflı olarak bulunup bulunmadığı, Sınıf yoklama ve sınav kayıtları, Staj ile ilgili kayıtlar Akademik Soru Listesine göre örnek uygulama www.mersin.edu.tr

MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ İç tetkikle ilgili İç Tetkik Prosedürünü inceleyiniz. 4. İÇ TETKİK SONRASINDA YAPILACAKLAR Rapora kalite yönetim sistemi ile ilgili genel sonuçlar yazılmalı, Varsa öneriler eklenmeli, Planlanan Düzeltici ve önleyici faaliyetler ilgili prosedüre göre başlatılmalıdır. İç Tetkik Raporu hazırlanarak birim sorumlusu ve tetkikçiler tarafından imzalanmalı, Raporun imzalı bir nüshası birim sorumlusuna verilmeli, İç Tetkik Raporu takip tetkiki planlanmış olsa da Kalite Yönetim Koordinatörlüğüne teslim edilmeli, Takip tetkikleri planlanan tarihte yapılmalı ve raporun ilgili kısmına sonuçları kaydedilerek Kalite Yönetim Koordinatörlüğüne teslim edilmeli, Birim kalite hedefleri oluşturulmamış ise Üniversite Kalite Hedefleri kapsamında oluşturulması talep edilmelidir. www.mersin.edu.tr

KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ MERSİN ÜNİVERSİTESİ TEŞEKKÜRLER KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ