Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon
SAĞLIK HAKKI Dünya Sağlık Örgütü (WHO, 1946), sağlığı bedensel, ruhsal ve toplumsal tam bir iyilik hali olarak tanımlamakta, sağlığın her insanın temel.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
2. Sağlık hizmetleri.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KİŞİSEL REHBERLİK.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Etkili Sağlık Hizmeti Özellikleri Sağlık hizmetlerinin toplumsal anlamda etkili olabilmesi, yani toplumun sağlık statüsünde arzulanan değişiklikleri yaratabilmesi için bir takım özelliklere sahip olması gerekmektedir. Bunlar: Kolay kullanılabilirlik Kalite Süreklilik Verimlilik 2

Kolay Kullanılabilirlik Hizmetten yararlananlar (toplum) açısından kolay kullanılabilirlik: Bireylerin ihtiyaç duyduğu yerde ve zamanda hizmetlere ulaşabilmesi ve ihtiyaç duyduğu tüm hizmetleri yeterli miktarda kullanabilmesidir. Hizmeti sunanlar açısından kolay kullanılabilirlik: Hizmeti sunan kişilerin, ihtiyaç duydukları ilaç, araç – gereç, hizmetler ve diğer sağlık profesyonellerine kolay ulaşabilmesidir. 3

Kolay Kullanılabilirlik Hizmetlerin kolay kullanılabilirliğini sağlamak için şu koşulların mevcut olması gerekir: Kişisel kolay kullanılabilirlik: Gereksinim duyan bireylerin, sağlık hizmetlerini nerede, nasıl ve kimden alacaklarıyla ilgili olarak güçlükler yaşamamasıdır (sisteme giriş noktalarının iyi belirlenmesi) Sağlık Hizmetlerinin Bütünlüğü: Hizmetlerin tüm ihtiyaçları yeterli ölçüde karşılayabilecek çeşitlilikte olmasıdır. 4

Kolay Kullanılabilirlik 3. Miktar olarak uygunluk: Hizmetlerin miktar yönünden tüm ihtiyaçları karşılayabilmesidir. Tüm sağlık ihtiyacına yanıt verebilecek sağlık hizmetinin üretilebilmesi için araç, gereç, malzeme ve sağlık personelinin yeterli düzeyde olmasıdır. 5

Kalite Sağlık hizmetlerinde kalite, hizmetlerin hem bilimsel norm ve standartlara, hem de bireylerin beklentilerine uygun olarak sunulması anlamına gelir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin sağlanabilmesi için: meslekî yeterlilik, kişisel kabul edilebilirlik ve kalitenin uygunluğu konuları önem taşır. 6

Meslekî Yeterlilik Hizmet sunan sağlık personelinin kendi alanı ile ilgili güncel, bilimsel bilgi ve becerilere sahip olabilmesi, Bu bilgi ve becerileri uygulamaya geçirebilmesidir. Nitelikli eğitim, Nitelik kazanmış personelin istihdamı İstihdam sonrası sürekli eğitim ve geliştirme ile sağlanabilir. 7

Kişisel Kabul Edilebilirlik Hizmet sunum tarzının, bireylerin beklentilerine, değer ve normlarına uygun olmasıdır. Hizmetler, yeterliliği bulunan personel tarafından bilimsel standartlara uygun olarak sunulmuş olsa bile, yeterli bilgilendirilmeme, personelin güven telkin etmemesi, nazik davranmaması gibi nedenlerden dolayı kabul edilebilir nitelik taşımayabilir. 8

Kalitenin Uygunluğu Verilen hizmetlerin, meslek odaları ve kalite kurumları tarafından belirlenmiş standartlara uygun olmasıdır. 9

Süreklilik Sağlık hizmeti sadece teşhis ve tedavi adımlarında ibaret değildir. Bireyin ve toplumun sağlık statülerinin geliştirilmesi sürekli takip edilmesi ve gerekli önlemlerin alınmasını gerektiren bir süreçtir. Bu bağlamda önemli olan başlıklar şunlardır: 10

Kişiye Odaklanmış Bakım Burada amaç; kişinin sadece hastalığı ile ilgilenmek değil, onun sağlık statüsünü yükseltmek ve korumaktır. Bu durum koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin bütünleştirilmesini gerekli kılar. 11

Eşgüdümleyici Birimler Bireyin ve toplumun sağlığını korumak ve geliştirmek için hizmet sunan kurumlar arasında eşgüdümü, uyumlu çalışmayı sağlayan birimler oluşturulmalıdır. Bu birimler, bireyin ihtiyaç duyduğu tüm hizmetleri doğrudan sağlamasa bile, bireyin alacağı hizmetleri koordine edebilir. Örnek: Aile hekimleri… 12

Eşgüdümleyici Hizmetler Bir ülkede çok sayıda ve türde sağlık kurumu vardır. Sağlık hizmetlerinde sürekliliğin sağlanabilmesi için bu kurumlar ve sundukları hizmetler arasında eşgüdümün sağlanması gerekir. Sağlık hizmetlerinde eşgüdümü sağlamak için, bölgesel ve ulusal boyutta sağlık hizmetlerinin planlanmasına ve organizasyonuna gereksinim duyulur. 13

Verimlilik Daha azla daha fazlayı üretmek… Kaynakları akılcı kullanmak… Tanım ne olursa olsun ilk adımda sağlayacağı faydalar maliyetleri düşürmek ve bireylerin hizmetten yararlanma olanaklarını artırmaktır. 14

Verimlilik Adil Finansman: Hizmet maliyetleri, bireylerin hizmet kullanımını engellememelidir. Bireyler de ekonomik güçleri oranında sağlık hizmeti harcamalarını finanse etmelidir. Yeterli Ücret Politikası: Sağlık personeline, verdikleri hizmetin türüne, eğitim ve deneyim durumuna paralel ücret ödenmesidir. Etkili Yönetim: Yönetim, kaynakların verimli ve ekonomik kullanımını sağlayan en önemli faktördür. Verimlilik amacı doğrultusunda temel sorumluluk sağlık yöneticilerindedir. 15

Kaynaklar Ağırbaş, İ. (2013) “Sağlık Hizmetleri Yönetimi”, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Ders Notları. Kavuncubaşı, Ş.; Yıldırım, S. (2010) “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi”, Siyasal Kitabevi. Tengilimoğlu, D.; Işık, O.; Akbolat, M. (2015) “Sağlık İşletmeleri Yönetimi”, Nobel Yayıncılık 16