Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
TSE DAMGASI OLAN YAZILAR VE RESİMLER
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI
E- Ticaret Altyapısı.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI
Pazarlama ve Temel Kavramlar
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Büyüklüğüne Göre İşletmeler
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. Paket tur sözleşmeleri; ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Standardizasyon.
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
TUI-2.
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Seyahat Acentalığı Mesleğinin Turizme ve Ekonomiye Katkıları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Turizm sektöründe dağıtım kanallarının ters yönde işlemesi ne demektir? Turizm sektöründe ürünün tüketiciye değil tüketicinin ürüne ulaştırılması söz konusudur. Bu nedenle ulaştırma hizmetleri turizm sektörü için son derece önemlidir.

Paket Tur nedir? Temel özellikleri nelerdir? Paket tur tatil amaçlı ulaşım, konaklama, yeme-içme, yöresel geziler ve eğlence gibi değişik turistik mal ve hizmetlerin, bir tur operatörü tarafından bir araya getirilmesi ile oluşturulan ve en az bir gecelemeyi kapsayan sabit bir fiyattan ve tur fiyatının tamamı tatil başlamadan önce peşin ödenen seyahatlere denir.

Özellikleri Seyahat süresince ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri kapsamaktadır. Paket tur tüketiciye tek bir sabit fiyattan satılır. Paket tur, bireysel seyahatlere oranla daha ucuzdur. Tüketicilere Paket tur ürünleri arasında seçim yapma imkânı sunar

Tur Operatörü kavramını tanımlayınız turizm işletmeleri ve tüketiciler açısından ve yerine getirdiği fonksiyonları açıklayınız Meydana getirdikleri ulaşım, konaklama, yiyecek içecek, günü birlik geziler, eğlence, animasyon gibi turistik ürünleri (paket tur) sabit bir fiyattan satışa sunan turizm işletmelerine tur operatörleri denir.

Yerine getirdiği fonksiyonlar Tüketiciler açısından: Ekonomik Olması: Hazırlanan paket tur fiyatının cazip ve ucuz olması nedeniyle tüketiciler tarafından tercih edilir. Güven: Tur operatörleri turizm hareketine katılacak kişilere güven verir. Turistler için güvenlik, sigorta işlemleri ve gidecekleri ülkede güven duyabilecekleri bir işletmenin olması önemlidir. Bilgi Verme: Tur operatörü, tüketicilere seyahatleriyle ilgili her türlü bilgiyi sağlar

Rahatlık: Tur operatörleri turistlerin seyahatleri sırasındaki ulaştırma, konaklama ve tatil planlarını onların yerine düzenledikleri ve seyahatleri sırasında karşılaşacakları vize ve gümrük formalitelerini yerine getirdikleri için turistlere rahatlık ve konfor sağlar Zaman: Tatil süresi turistler için önemlidir tatilin ve belirli bir zaman dilimini kapsamasını, turistlerin bu zaman dilimindeki tatil planlarının en iyi şekilde organizasyonunu, tur operatörü hazırlar.

Turizm İşletmeleri Açısından: Tur operatörleri, yaptıkları blok rezervasyonlardan dolayı konaklama işletmelerine ön ödeme yaparak işletmelere finansman açısından büyük yarar sağlar. Tur operatörleri, rezervasyonları ile konaklama işletmelerinin doluluk oranının artmasını sağlar. Konaklama işletmelerinin maliyetlerini ve reklam harcamalarını azaltır. Yeni turizm bölgelerinin meydana gelmesini sağlayacak konaklama işletmelerine yardımcı olur.

Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acenteleri Birliği Kanunu’na göre Türkiye’de seyahat acenteleri nasıl sınıflandırılır, her grubun yerine getirebileceği işlemler nelerdir belirtiniz. A Grubu, B Grubu, C Grubu A Grubu Seyahat Acenteleri: Tüm seyahat acenteliği hizmetlerini ifa ederler

B Grubu Seyahat Acenteleri: Uluslararası kara, deniz ve hava ulaştırma araçları ile A grubu seyahat acentelerinin düzenleyecekleri turların biletlerini satarlar. A grubu seyahat acenteleri ile en önemli farkları bağımsız olarak tur düzenleme yetkilerinin olmamasıdır. Seyahat Acentelerinin Yasal Sınıflandırması C Grubu Seyahat Acenteleri: Yalnız Türk vatandaşları için yurt içi turlar düzenlerler.