Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI"— Sunum transkripti:

1 KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI

2 TANIM Turizm ve otelcilik işletmelerinde turizm hizmetinin sunumu, pazarlanması ve işletmenin dış müşterilere tanıtımında görev alan kişidir. GÖREVLER Turizm ve otel işletmeciliği meslek elemanlarının başlıca görevleri; müşterinin beklenti ve ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçları karşılamak için yöntemler geliştirerek uygulamaktır. Sektördeki branşlara göre, Ön büro hizmetleri kapsamında rezervasyon, otele giriş-çıkış işlemleri vb. Seyahat acentelerinde Tur rehberi olarak turlara katılmak turları yönetmek.Kat hizmetleri kapsamında odaların tertip, düzen ve temizliği ile müşteri hizmetlerinin yerine getirilmesi, Servis hizmetleri kapsamında yiyecek, içecek vb. servis hizmetlerinin yerine getirilmesi gibi görevleri yürütürler. Ayrıca çalışılan işyerlerine göre değişiklikler göstermekle beraber mutfak, bar, muhasebe, satın alma, pazarlama ve satış departmanlarında personel görevleri de vardır.

3

4 ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Programdan mezun olanlar konaklama işletmelerinin (Ön büro, kat hizmetleri, mutfak, servis, bar, satın alma, pazarlama ve satış, insan kaynakları vb departmanlarında), Yiyecek içecek işletmelerinde, seyahat acentalarında, rezervasyon, operasyon, biletleme, muhasebe vb. departmanlarında, havayolu şirketlerinin yer hizmetlerinin çeşitli pozisyonlarında çalışabilirler. Yabancı dil bilgisi çok iyi olanların iş bulma sorunu hemen hemen yok gibidir. Çalışma alanları daha çok özel sektördedir. Kamu sektöründe Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında çalışma olanağı vardır.

5 KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI
ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER - Ön Büro Elemanı (Resepsiyonist) - Kat Elemanı - Operasyon Elemanı - Rezervasyon Elemanı

6

7 REZERVASYON ELEMANI Tanımı; Tur operatöründen gelen rezervasyon taleplerine göre ilgili işletmelerle bağlantıya geçerek gerekli rezervasyonları yapan, konukların konaklama işletmelerinde rezervasyon ile ilgili sorunlarını çözme bilgi ve becerisine sahip, ileri düzeyde yabancı dil bilen, sorumluluk alan nitelikli kişidir. Görevleri - Acente rezervasyon operasyonlarını gerçekleştirmek - Gerektiğinde konukla iletişim kurmak - İş öncesi hazırlık yapmak - Dosyalama yapmak - Rezervasyon talep listelerini tur operatöründen almak - İlgili işletmelerle bağlantıya geçerek rezervasyonun yapılmasını sağlamak ve konfirmelerini (onay) almak - Tamamlanan rezervasyonu tur operatörüne bildirmek - Konukların rezervasyon ile ilgili sorunlarını çözmek - Rezervasyonlar ile ilgili bilgileri operasyon departmanına bildirmek - Bilgisayar paket programlarını kullanmak

8

9 ÖN BÜRO ELEMANI (RESEPSİYONİST) Tanımı; Tesis yönetiminin belirlediği prosedüre uygun olarak konukları karşılama, etkili ve verimli bir şekilde oda satışı yapma, konuk istek ve şikâyetleriyle ilgilenme, göreviyle ilgili raporları hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip sorumluluk alan nitelikli kişidir. Görevleri - Ön büroda hazırlık yapmak. - Konuk ilişkilerini yürütmek. - Ön büroda danışma ve santral hizmetlerini yürütmek. - Rezervasyon ile ilgili işlemleri yürütmek. - Konuk giriş işlemlerini yapmak. - Vardiya işlemleri yürütmek. - Konuk çıkış işlemlerini yapmak. - Gece kontrolörlüğü yapmak. - İstatistiki raporlar hazırlamak.

10

11 KAT ELEMANI Tanımı; Kat hizmetleri departmanın da, konaklama tesisi standartlarına uygun kalitede temizlik ve düzeni, kişiye özel hizmetleri, bölümü ile ilgili tüm işlerin yapılmasını sağlayacak bilgi ve beceriye sahip olan sorumluluk sahibi nitelikli kişidir. Görevleri - Kat hizmetlerinde organizasyon yapmak. - Oda hazırlığı yapmak. - Gün içi hizmetleri yürütmek. - Çamaşırhane hizmetlerini yürütmek. - Periyodik temizlik ve bakım hizmetlerini yürütmek.

12

13 OPERASYON ELEMANI Tanımı Gerektiğinde transformen ile tur animatörünün bütün görev ve sorumluluklarını yerine getiren günlük, haftalık tur programları hazırlayan, havaalanında konukları karşılayıp havaalanı işlemlerine yardımcı olan, konukların transferler için alınış ve dağıtım saatlerini belirleme bilgi ve becerisine sahip sorumluluk alan nitelikli kişidir. Görevleri - Acente operasyonlarını gerçekleştirmek. - Konukla iletişim kurmak. - İş öncesi hazırlık yapmak. - Dosyalama yapmak. - Günlük-haftalık tur programları hazırlamak. - Konukları karşılayıp havaalanı işlemlerine yardımcı olmak. - Transferler için alınış ve dağıtım saatlerini ayarlamak. - Transferlerin zamanında gerçekleşmesini sağlamak. - Tura çıkacak araç ve rehberi belirlemek. - Tur programı hazırlamak. - Ülke kültürünü tanıtmak. - Bilgisayar paket programlarını kullanmak.

14 MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyenler; - Sabırlı ve düzenli, - Zamanında iş yapmaktan hoşlanan, - Saygılı, nazik, güler yüzlü, hoş görülü, soğukkanlı, - İş arkadaşları ile uyumlu çalışan, - Türkçeyi iyi konuşan ve yazan kişiler olmaları gerekmektedir. - Pozisyona göre mesleğini ifade edebilecek seviyede yabancı dil bilmek. (9 saat İngilizce ve önümüzdeki sene seçmeli ders olarak Almanca verilmesi planlanlanmaktadır.)

15 GÖRECEĞİNİZ BÖLÜM DERSLERİ 2.SINIF İÇİN BÖLÜM ORTAK DESLERİMİZ
Genel Turizm Konuk İlişkileri Seyahat Acenteciliği Hizmetleri Ön Büro Hizmetleri Kat Hizmetleri

16 3.SINIF İÇİN REZERVASYON DALI DERSLERİMİZ
Konuk Giriş ve Çıkış İşlemleri (Resepsiyon) Turist Rehberliği Bilgisayarda Rezervasyon (Sejour) Seyahat Acentelerinde Rezervasyon Türkiye’nin Turistik Merkezleri

17

18 SINAVSIZ GEÇİŞ YAPABİLECEĞİ ÖNLİSANS (İKİ YILLIK) PROGRAMLAR:
Aşçılık Mutfak Yönetimi Aşçılık ikram hizmetleri Yiyecek İçecek İşletmeciliği Turizm ve otel işletmeciliği Turizm ve seyahat hizmetleri Kültürel miras ve turizm Otobüs kaptanlığı Turizm animasyonu Turizm rehberliği Otel  Yöneticiliği Turizm Yönetimi Seyahat İşletmeciliği Seyahat İşletmeciliği ve Tur Operatörlüğü Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği

19 ALAN ÖĞRENCİLERİN TERCİH EDEBİLECEĞİ LİSANS PROGRAMLARI :
Mutfak Gastronomi (Yüksekokul) 4 YGS-4 Konaklama İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Konaklama ve Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm ve Otel İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm ve Otelcilik (Yüksekokul) 4 YGS-6 Yiyecek-ıçecek İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Otel İşletmeciliği Otelcilik ve Turizm Konaklama Konaklama Hizmetleri Konaklama ve Seyahat Hizmetleri

20 ALAN ÖĞRENCİLERİN TERCİH EDEBİLECEĞİ LİSANS PROGRAMLARI :
Seyahat Acentacılığı / Seyahat Acenteciliği Seyahat İşletmeciliği Tur Operatörlüğü Turizm Konaklama İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Konaklama ve Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Otel Yöneticiliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Seyahat İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği (YO) 4 YGS-5 Turizm İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm Rehberliği (Yüksekokul) 4 DıL-1 Turizm ve Otel İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6 Turizm ve Otelcilik (Yüksekokul) 4 YGS-6 4422-Pazarlama ve Perakende Pazarlama (Yüksekokul) 4 YGS-6 Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Yüksekokul) 4 YGS-6

21 İSTANBUL’DA TURİZM VE MESLEK KARİYERİ

22 YAPTIĞIMIZ GEZİLERİMİZ (Şehir Dışı)
Her yıl 2 şehir dışı gezisi yapmaktayız. Eskişehir Turu Edirne Turu Bursa- Uludağ Turu İyonya Turu (İzmir,Çeşme,Kuşadası,Efes,Pamukkale) Kuzey Ege Turu (Ayvalık, Çanakkale, Assos,Truva) Batı Karadeniz Turu (7-8 Mayıs 2015) *İstanbul içi gezilerimizle İstanbul’u ve bilinmeyenlerini yakından tanıyoruz.

23

24

25

26

27

28

29 ERASMUS + AB PROJELERİ Mesleki Eğitim Konulu Öğrenci Hareketlilik Projesi 6 Bölümü İçeren (Avusturya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti) 2 yıllık M.I.C.E. Konulu Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklık Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Alanı (İngiltere,Almanya) **Stratejik ortaklık başvurusu olan okuldaki tek bölümüz

30 STAJ OLANAKLARI (İŞLETMELERİMİZ)
Bölüm olarak aldığınız dersleri uygulamaya yönelik kurumsal işletmelerde staj imkanınız vardır.

31

32

33


"KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları