Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
Advertisements

Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
İKİNCİ HAFTA SEYAHAT ACENTACILIĞI
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALAN TANITIMI
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
Pazarlama ve Temel Kavramlar
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
seyahat deniz deniz seyahat
seyahat deniz deniz seyahat
T.C. Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ-2.
THOMAS COOK-2.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı
TUI-2.
Diana Tour.
MÜŞTERİ KAVRAMI Piyasadaki herhangi bir ürünü satın alan ya da faydalanan bu kişiler tüketici olarak adlandırılmaktadır. Ancak, ürün farklılaşması talep.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Seyahat Acentelerinin Tarihsel Gelişimi 1841’de İngiltere’de Thomas Cook, bir festivale trenle 571 kişilik turist kafilesi taşıyarak ilk turu düzenlemiş ve modern anlamda ilk turizmi başlatmıştır

Seyahat Acentelerinin Tarihsel Gelişimi 1860’da ilk seyahat şirketi Thomas Cook Travel Londra’da açıldı 1919’da uçaklar yolcu taşımada kullanılmaya başlandı 2. Dünya Savaşı sonrası tren ve geminin yanı sıra hava ve karayolu seyahatlerde sıklıkla kullanılmaya başlandı. Charter uçuşları (gruplara özgü tarifeli sefer) başladı. Seyahat hizmetleri yerine tur operatörlüğü kavramı gündeme geldi. Günümüzde yoğunlukla sanal ortamda satış, pazarlama, destek hizmetler ve diğer faaliyetler gerçekleşmektedir.

Paket Tur Kavramı ve Tanımı Paket tur tatil amaçlı ulaşım, konaklama, yeme-içme, yöresel geziler ve eğlence gibi değişik turistik mal ve hizmetlerin, bir tur operatörü tarafından bir araya getirilmesi ile oluşturulan ve en az bir gecelemeyi kapsayan; reklam veya tanıtım araçlarıyla turistlere sunulan, sabit bir fiyattan ve tur fiyatının tamamı tatil başlamadan önce peşin ödenen seyahatlere denir.

Paket Turun Özellikleri Seyahat süresince ihtiyaç duyulan bütün hizmetleri kapsamaktadır. Paket tur tüketiciye tek bir sabit fiyattan satılır. Paket tur, bireysel seyahatlere oranla daha ucuzdur. Tüketicilere Paket tur ürünleri arasında seçim yapma imkânı sunar

Tüketiciler Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri Her şey dahil tek fiyat ödeme, Tur programındaki kesin güvence, Birden fazla tur programından seçim yapabilme, Rehberlik hizmetleri, Peşin fiyatına taksitle ödeme

Tur Operatörleri Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri Büyük oranda yer ayırtıp düşük fiyatlar elde etmesi, Tur bedellerinin peşin ödenmesi sonucu, ön finansman sağlaması, Reklam konusunda ulaştırma ve konaklama tesislerinin desteğini alması, Paket tur düzenleme nedeniyle, ulaştırma ve konaklama işletmeleriyle entegrasyon imkanları, ayrıcalıklar kazanılması

Diğer İlgili İşletmeler Açısından Paket Turların Tercih Nedenleri Seyahat acenteleri satışlarından yarar sağlar, Konaklama ve havayollarındaki yatak-koltuk doluluk oranlarını arttırır, Tüm işletmelere yeni potansiyel pazarlar yaratır, Ülkelerin ve işletmelerin ücretsiz dolaylı tanıtımına katkı sağlar, Ülkeye yönelik turizm akımlarının artmasına neden olur, İşletmelerin verimliliklerini arttırır, Tüketicilerin kolayca ve birden fazla seyahate çıkmalarını teşvik eder

Paket Tur Çeşitleri Gözetimli Turlar: Genel olarak sınır ötesinde belirli bir noktaya gidip, orada tatil süresini tamamlayıp geri dönme esasına dayanırlar. Yönetimli Turlar: Her günü, her ayrıntısı önceden planlanmış olan bu turlar çoğunlukla gidilen bir ülke ya da yörede mümkün olduğunca çok yeri görmeyi, o etnik grubun geleneksel birikimlerini gözlemeyi ve öğrenmeyi hedefleyen kültürel ağırlıklı turlardır.

Paket Tur Çeşitleri Karşılayıcı Turlar: Bu tip turlarda, gidilecek olan otelde konukları ağırlama görevini üstlenen bir görevli konukların günlük tercihli gezilerini düzenler, sorularını yanıtlar ve onlara boş zamanlarını planlamalarında yardımcı olur. Bağımsız Turlar: Bir konaklama işletmesinde rezervasyon yapma, yiyecek-içecek türünün belirlenip rezervasyona ilave edilmesi gibi özellikler arz eden bağımsızlık avantajı sağlar