Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
The Eurasia Specialist
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
DÜZENLİ YOLCU VE TURİZM TAŞIMACILIĞI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
İNGİLTERE.
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
5.ÜNİTE İYİ Kİ VAR ULAŞIM TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
ULAŞIM ARAÇLARI Beyza Karaca 3-A 593.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
ULUSLAR ARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK
Hazırlayan: Bartu ÇEVİKER 4-C
TAŞITLAR.
Dünyanın en güzel tren yolculukları
Avrupa Birliği Ülkeleri
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş.  BALO, lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı intermodal taşımacılık hizmeti sunmaktadır.  2011 yılında.
Ulaşım Sorunları.
TURİZM ULAŞTIRMASINDA YAŞANAN SORUNLAR
dünyada nüfus ve ekonomik faaliyetler
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
HİZMET NEDİR?.
Geçmişten Günümüze Ulaşım Araçları
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
S İ VR İ KAYA SRC E Ğİ T İ M KURUMLARI İ Ş ORGAN İ ZASYONU.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
TATA MOTORS.
TATA MOTORS Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşu Tata Motors Limited, 1945 yılında kurulmuştur. Tata Motors dünyada en büyük beş ticari araç üreticisi.
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
Hava Yolu Taşımacılığı
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
2. TEMA: YOLCU.
Advance Passenger Information System Peşin Yolcu Bilgilendirme Sistemi
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
AETR KONVANSİYONU
DÜNYADA ULAŞIM Zeliha IŞIK
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – VIII
Türkiye’nin uluslararası lojistik sistemi ve değerlendirilmesi
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
ULALIŞIM TEKERLEK NEDİR?? ULAŞIM NEDİR??. TEKERLEK NEDİR??? TEKERLEĞİN TARİHÇESİ.
Sunum transkripti:

Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri

Otobüs Zaman zaman kamu hizmeti gören bu ulaştırma araçları, düzenli tarifeli hizmetler sunarlar ve alternatif ulaştırma modelleri için elverişli alt-yapının bulunmadığı uzak bölgelere ulaşımı sağlarlar. Otobüsle ulaşım, daha yavaş ve daha az konforlu olmasına rağmen, daha çekici olan fiyat seviyesi sayesinde diğer ulaştırma araçları ile rekabet edebilmektedir

Otobüs Otobüsle ulaşım hizmeti veren işletmeler bugün topluma, turizm hareketliliklerinde, hem doğrudan hem de endüstrinin diğer sektörleri ile bağlantılı olarak hizmet vermektedirler

Otobüs Bu hizmetler şu başlıklar altında kategorize edilebilir. a) Hem yerel hem de uluslararası express otobüs ulaştırması, b)Özel kiralama hizmetleri, c) Turlar ve günü birlik operasyonlar, d) Transfer hizmetleri.

Otobüs Portekiz, Yunanistan, İspanya ve Türkiye’nin de dahil olduğu Güney Avrupa ülkelerinde otobüsle ulaştırma demiryolu ulaşımından daha hızlıdır, fakat daha pahalıdırlar. Büyük Britanya, İrlanda, Portekiz, Fas, Yunanistan, Türkiye ve Çek Cumhuriyetinde uzun mesafeli seyahatlerde hizmet veren otobüs ağları daha gelişmiştir, daha etkindir ve bu ağ içerisindeki araçlar genellikle trenlerden daha konforludur.

Karayolu Ulaşımının Avantajları Güzergâhın ve mola noktalarının seyahat edenler tarafından belirlenme olanağının bulunması, Kalkış ve varış zamanlarının kontrol edilmesinin kolaylığı, Bagaj taşımanın ve donanımın temin edilme kolaylığı, Seyahate evden başlama

Karayolu Ulaşımının Dezavantajları Güvenlik Süre Hava ve trafik durumundan etkilenme Tek kişilik seyahatlerde maliyetin yüksek olması (otomobil için) Aracı kullanma zorunluluğu (otomobil için) Konfor Kıtalar arası seyahatin mümkün olmaması

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Demiryolu ile yolcu taşımacılığı Avrupa orijinlidir. Avrupa’da ilk demiryolu yolcu taşımacılığı hizmeti 17 Eylül 1825’de resmen başlamıştır. Bu tarihte İngiltere’de Stockton ve Darlington demiryolu hattında düzenli tarifeli hizmet sunulmaya başlanmıştır.

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Demiryolu ile yolcu taşımacılığı hizmeti Amerika’da 1829 yılında gerçekleşmiştir. Bu tarihte Güney Karolayna ve Kanal Demiryolu, Charleston Güney Carolina ve Hamburg Georgia arasında buharlı lokomotiflerle yolcu taşımacılığına başlamıştır. Kıtayı kat eden seyahatlerin ilki Birleşik Devletler de 1869, Kanada da ise 1885 yılında gerçekleşmiştir

Uzun mesafeli demiryolu seyahati Birleşik Devletler de, George Pullman’ın, Pullman taşıyıcıyı geliştirmesiyle büyük ilerleme kaydetmiştir. Böylelikle gece yolculuklarında dinlenme imkânı sağlanmıştır. Hizmet standartlarında meydana gelen ilerlemeler, demiryolu ulaştırmasına olan talebi artırmıştır.

Demiryolu ile yolcu taşımacılığı hizmetleri gelişimini sürdürmüş ve bunun sonucunda, 1940’lara kadar, Kanada ve Birleşik Devletlerde yerel ulaştırmanın önemli bir şekli olmuştur.

Otomobil sahipliğinin artması, uzun seyahatlerinde insanların kendi otomobillerini kullanmaya başlamaları, Kuzey Amerika da demiryolu taşımacılığında gerilemeye neden olmuştur.

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Gerilemeye neden olan diğer hususlar ise, yerel seyahatlerde uçakla ulaşımın gündeme gelmesi ve demiryollarının, vagonlarını ve müşterilerine verdikleri hizmetleri yenileyememeleri olmuştur.