Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Otobüs Zaman zaman kamu hizmeti gören bu ulaştırma araçları, düzenli tarifeli hizmetler sunarlar ve alternatif ulaştırma modelleri için elverişli alt-yapının bulunmadığı uzak bölgelere ulaşımı sağlarlar. Otobüsle ulaşım, daha yavaş ve daha az konforlu olmasına rağmen, daha çekici olan fiyat seviyesi sayesinde diğer ulaştırma araçları ile rekabet edebilmektedir
Otobüs Otobüsle ulaşım hizmeti veren işletmeler bugün topluma, turizm hareketliliklerinde, hem doğrudan hem de endüstrinin diğer sektörleri ile bağlantılı olarak hizmet vermektedirler
Otobüs Bu hizmetler şu başlıklar altında kategorize edilebilir. a) Hem yerel hem de uluslararası express otobüs ulaştırması, b)Özel kiralama hizmetleri, c) Turlar ve günü birlik operasyonlar, d) Transfer hizmetleri.
Otobüs Portekiz, Yunanistan, İspanya ve Türkiye’nin de dahil olduğu Güney Avrupa ülkelerinde otobüsle ulaştırma demiryolu ulaşımından daha hızlıdır, fakat daha pahalıdırlar. Büyük Britanya, İrlanda, Portekiz, Fas, Yunanistan, Türkiye ve Çek Cumhuriyetinde uzun mesafeli seyahatlerde hizmet veren otobüs ağları daha gelişmiştir, daha etkindir ve bu ağ içerisindeki araçlar genellikle trenlerden daha konforludur.
Karayolu Ulaşımının Avantajları Güzergâhın ve mola noktalarının seyahat edenler tarafından belirlenme olanağının bulunması, Kalkış ve varış zamanlarının kontrol edilmesinin kolaylığı, Bagaj taşımanın ve donanımın temin edilme kolaylığı, Seyahate evden başlama
Karayolu Ulaşımının Dezavantajları Güvenlik Süre Hava ve trafik durumundan etkilenme Tek kişilik seyahatlerde maliyetin yüksek olması (otomobil için) Aracı kullanma zorunluluğu (otomobil için) Konfor Kıtalar arası seyahatin mümkün olmaması
DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Demiryolu ile yolcu taşımacılığı Avrupa orijinlidir. Avrupa’da ilk demiryolu yolcu taşımacılığı hizmeti 17 Eylül 1825’de resmen başlamıştır. Bu tarihte İngiltere’de Stockton ve Darlington demiryolu hattında düzenli tarifeli hizmet sunulmaya başlanmıştır.
DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Demiryolu ile yolcu taşımacılığı hizmeti Amerika’da 1829 yılında gerçekleşmiştir. Bu tarihte Güney Karolayna ve Kanal Demiryolu, Charleston Güney Carolina ve Hamburg Georgia arasında buharlı lokomotiflerle yolcu taşımacılığına başlamıştır. Kıtayı kat eden seyahatlerin ilki Birleşik Devletler de 1869, Kanada da ise 1885 yılında gerçekleşmiştir
Uzun mesafeli demiryolu seyahati Birleşik Devletler de, George Pullman’ın, Pullman taşıyıcıyı geliştirmesiyle büyük ilerleme kaydetmiştir. Böylelikle gece yolculuklarında dinlenme imkânı sağlanmıştır. Hizmet standartlarında meydana gelen ilerlemeler, demiryolu ulaştırmasına olan talebi artırmıştır.
Demiryolu ile yolcu taşımacılığı hizmetleri gelişimini sürdürmüş ve bunun sonucunda, 1940’lara kadar, Kanada ve Birleşik Devletlerde yerel ulaştırmanın önemli bir şekli olmuştur.
Otomobil sahipliğinin artması, uzun seyahatlerinde insanların kendi otomobillerini kullanmaya başlamaları, Kuzey Amerika da demiryolu taşımacılığında gerilemeye neden olmuştur.
DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI Gerilemeye neden olan diğer hususlar ise, yerel seyahatlerde uçakla ulaşımın gündeme gelmesi ve demiryollarının, vagonlarını ve müşterilerine verdikleri hizmetleri yenileyememeleri olmuştur.