Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Kalabalık olmayan güzergâhlar, Çevreyle dost olması. Hız ve süre (hızlı trenler için) Yolculara farklı özelliklerde seyahat seçeneği sunma (pulman, kuşetli, kompartıman, yataklı) Trafik ve hava koşullarından etkilenmeme.
Dezavantajları Hız ve süre (eski tip trenler için) Her yere ulaşımın mümkün olmaması Ray döşeme ile ilgili eğim problemleri ( %8 eğim aşılamaz) Alt yapı ve yenileme maliyetlerinin pahalı olması Rekabetin olmaması
Trenle ulaştırmanın geleneksel pazarı, arkadaş ve akraba ziyareti amacıyla seyahate çıkan bağımsız seyahat edenler oluşturmaktadır. A.B.D de trenler, insanların seyahatlerinde en çok tercih ettikleri ikinci ulaştırma aracıdır. Batı Avrupa da, hükümetlerin desteği ile demiryolu ulaştırması değerli bir pazar haline gelmiştir
1993 yılında, Manş Tünelinin hizmete girmesi ile Londra - Paris ve Brüksel arasında demiryolu taşımacılığı hizmeti verilmeye başlanmıştır. Bu sisteme daha sonra diğer Avrupa şehirlerinin de dahil edilmesi planlanmaktadır. Bugün, trenle seyahat edenler daha önce bu ulaştırma aracını tercih edenlere göre daha farklı bir yaşam tarzına sahiptirler
Avrupa da turizm amaçlı seyahatler söz konusu olduğunda, demiryolu ulaştırması gelecekte de diğer ulaştırma modelleri için güçlü bir rakip olacaktır denilebilir.
Turistlerin ülkelerinden ayrılmadan önce, demiryolu ile sınırsız seyahate imkan veren biletleri satın alabilmeleri onlara kolaylık sağlamaktadır.
Eurailpass, kıta Avrupa’sında seyahat edenlere bu tip bir kolaylık sağlamaktadır, genç ve bağımsız seyahat eden turistler için oldukça popülerdir.