TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Çevresi.
DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ. MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol,
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA:
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
10.OLİGOPOL PİYASASI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
Geleneksel bilginin kullanılması
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
SETUR Setur, 1965 yılında, gümrükten muaf mağazaların ülkemizde faaliyet göstermesine olanak tanıyan kararın çıkarılması üzerine Koç Holding tarafından.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 9 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 7 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

DAĞITIM AŞAMALARI Turizm işletmelerinde dağıtım aşamaları dağıtım sisteminde bulunan aracı sayısına göre belirlenmektedir. Bu anlamda dağıtım aşamalarını: Tek aşamalı sistem İki aşamalı sistem Üç aşamalı sistem ve Dört aşamalı sistem şeklinde inceleyebiliriz.

TEK AŞAMALI SİSTEM Bu sistemde tüketici, turistik mal ve hizmetlerden herhangi bir aracı olmaksızın yararlanmakta, direk tüketicinin kendisi ürün talebinde bulunmaktadır. Turistin, otel rezervasyonunu bizzat kendisinin otele başvurarak yapması tek aşamalı sistem için iyi bir örnektir. Bir çok restoran, yazlık kamp tesisleri ve küçük ölçekli turistik gezi hizmetleri sunan işletmeler bu sistemi kullanmaktadır.

İKİ AŞAMALI SİSTEM Tüketicinin turistik mal veya hizmeti satın alırken bir aracıdan yaralanmasıdır. Bu aracı genellikle bir perakendecidir. Turistin bir uçak bileti için seyahat acentesine başvurması iki aşamalı bir sistemdir. Burada aracı olan perakendeci kurum seyahat acentesidir. Denizyolu gezi işletmeleri, temalı park tesisleri ve otel işletmeleri bu sistemi kullanmaktadır.

ÜÇ AŞAMALI SİSTEM Bu sistemde üretici ile tüketici arasında iki tane dağıtım kanalı bulunmaktadır. Bu aracılar toptancı olan tur operatörü ve perakendeci olan seyahat acentesidir. Bu sistemi, ulusal ve uluslar arası havayolu şirketleri, otobüs işletmeleri ve büyük zincir oteller kullanmaktadır.

DÖRT AŞAMALI SİSTEM Genelde üç aşamalı sistem gibidir, devreye giren üçüncü bir aracıdan dolayı sistem dört aşamalı olmuştur. Tur operatöründen önce otelin ya da hizmeti sunan işletme temsilcisinin devreye girmesi dört aşamalı sisteme örnek verilebilir. Çok aşamalı sistem aracının, toptancıdan satın alıp daha küçük aracılara satması sonucunda çok sayıda aracı kurumla karşı karşıya gelinmektedir.

Mal üreten bir işletme ile bir turizm işletmesini dağıtım kanalları açısından karşılaştırınız. Turizm hizmetlerinde dağıtım kanalları ters yönlü işlemektedir, mal üreten bir işletmenin malı tüketiciye ulaştırması gerekirken, turizm işletmesi için durum tam tersidir yani tüketicinin ürüne ulaştırılması gerekmektedir. Bu nedenle

TUTUNDURMA (PROMOTION) TANIMI VE ÖZELLİKLERİ TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA SÜRECİ TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA ELEMANLARI Reklam Kişisel Satış Satış Geliştirme Halkla İlişkiler

TANIMI VE ÖZELLİKLERİ Turizm işletmeleri için tutundurma, turistik ürünün turizm piyasasında talep edilebilirliğini sağlamak için turistik tüketicinin ikna edilmesi yönündeki iletişim çabalarıdır. Turizm endüstrisindeki işletmeler için oldukça önemli olan tutundurma faaliyetleriyle turistik tüketicinin istekleri uyandırılır ve turistik istek özendirilir.

Turizm endüstrisindeki işletmeler için tutundurmanın önemli olmasının nedenleri şunlardır: Turistik talebin mevsimselliği Turistik ürünlerin ekonomik koşullara ve fiyat düzeylerine karşı duyarlılığının yüksek oluşu Turistik ürünün soyut ürün özelliği Marka bağımlılığı yaratmadaki zorluk Turistik ürünlerin birbirleriyle ve diğer mal ve hizmetlerle arasında şiddetli bir rekabetin olması İkame edilebilmesinin yüksek oluşudur.

TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA SÜRECİ