OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
KONU:okul öncesi eğitim
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I

PLANLAMA VE UYGULAMA Planlama ve Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar Öğrenme Merkezleri Aylık Plan Günlük Eğitim Akışı Etkinlik Planı Etkinlik Çeşitleri

PLANLAMA VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR; Okul öncesi eğitim programları, çocukların eğitim gereksinimlerinden hareket edilerek hazırlanmalı, çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun olmalıdır. Çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişmeleri ile özbakım becerilerini destekleyecek bir eğitim ortamı hazırlanmalıdır. Çocukların bireysel farklılıkları, ilgi, istek ve yetenekleri göz önüne alınmalıdır.

PLANLAMA VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR; Programlar çocukların yaparak-yaşayarak öğrenmesine fırsat vermelidir. Çocukların karar verme becerilerini geliştirmek için özgür seçimlerine önem verilmeli, eğitim ortamı kendilerini rahatça ifade edebilecekleri şekilde düzenlenmelidir. Program çocuğun öz saygısını, sorumluluk duygusunu, iç disiplin (öz denetim) ve girişimciliğini geliştirici nitelikte olmalıdır.

PLANLAMA VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR; Çocuklara eğitim programları aracılığıyla davranışlar kazandırılırken, yapabildiklerinden yola çıkarak yapamadıklarını başarmalarına, öncelikle kendi özellikleriyle ilgili davranışları, daha sonra yakın ve uzak çevresiyle ilgili özelliklere yönelik davranışları geliştirmelerine yardımcı olunmalıdır. Programda yer verilen etkinlikler; çocukların yaratıcılıklarını ortaya koymasına yardımcı olacak şekilde düzenlenmeli, onlara özgün ürünler oluşturmaları için gerekli uyarıcılarla donanmış bir çevre sunulmalı, böylece başladıkları işleri sonuçlandırmaları sağlanmalıdır.

Planlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken durumlar; Programın dayandığı esaslar; öngörülen amaçlar, araç- gereç seçimi, kullanılan yöntem ve teknikler ile değerlendirme gibi özellikler açısından uyumluluk, tutarlılık ve bütünlük özelliğine sahip olmalıdır. Program, çocukların problem çözme ve neden sonuç ilişkileri kurma gibi bilişsel becerilerini geliştirici yönde olmalıdır.

Planlama ve uygulamada dikkat edilmesi gereken durumlar; Çocuklarda paylaşma, bir grubun üyesi olma, ihtiyaçlarını kendi kendilerine karşılayabilme, kuralları benimseyebilme ve uyma, başkalarının duygu ve düşüncelerini paylaşma, kendi haklarını bilme, çevresindekilerin haklarına saygılı olma gibi davranışları geliştirici özellikte program hazırlanmalıdır. Program etkinlikleri oluşturulurken bir gelişim alanına ait kazanımlar ön planda tutulmamalı, çocukların eğitim ihtiyaçları doğrultusunda tüm gelişim alanlarının kazanımlarına yer verilmelidir.

PLANLAMA VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN DURUMLAR; Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programın etkili olabilmesi için ailenin katılımı sağlanmalıdır. Programda objektif ve bilimsel değerlendirme süreçleri esas alınmalı ve değerlendirme çocuk, eğitimci, aile ve program gibi öğelerin tümünü içermelidir.