Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hayali Bir Seçim Kampanyası
Advertisements

TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.

Nitel Araştırma Teknikleri
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Anket Tekniği.
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Örnekleme Yöntemleri Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Tarama araştırmaları (TA)
Insert picture in this frame Grid Halkla İlişkiler ve Organizasyon Faaliyetleri Elif Duygu Koca 02 Aralık 2014 İletişim Müdürlüğü Halkla ilişkiler ve Organizasyon.
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
KAMU POLİTİKASI SÜRECİ 4
Pazarlama İlkeleri.
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN AKTÖRLER
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 3. Hafta*
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
HALKLA İLİŞKİLER.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta* Öğr. Gör. Sait SÖYLER *Bu dersin notları çeşitli kaynaklardan derlenerek hazırlanmıştır. Atıf verilemez.

İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ TANIMA a) Danışma b) Anketler ve kamuoyu araştırmaları c) Medyayı izleme d) Halkla yüz yüze ilişki - TANITMA a) Medya b) Basın toplantısı c) Basın bildirileri ve bültenleri d) Önderlerden yararlanma LOBİCİLİK a)Doğrudan b)Dolaylı LOBİCİLİK GRUPLARI -Bilgi Toplayıcılar -Temsilci Lobiciler -Ferdi Lobiciler

TANIMA Yöneticiler hedef kitleyi tanımaya çalışır. Çevredeki değişim ve beklentiler saptanarak isabetli kararlar alınmaya çalışılır. Hangi bilgiler araştırılır?  Eğitim seviyesi, kültür düzeyi, gelir durumu, mesleki dağılım, cinsiyet, yaş, yaşam tarzı, beklentiler, kalite algıları vb…. Nasıl araştırılır?  Araştırma Yöntemleri İç müşteriyi tanıma faaliyetleri.

TANIMA Memnuniyet araştırmaları Yaşanan problemler Ulaşılabilirlik Kalite algısı İhtiyaç -Bu veriler çeşitli yöntemler ile analiz edilir. -Araştırmalar nitel ve nicel olabilir.

TANIMA YÖNTEMLERİ Danışma: Halkı ilgilendiren bir karar alınacağı zaman bu konuda halkın görüşlerine başvurulması amacı ile danışma toplantıları yapılabilir. Sistematik olarak toplanan görüşler istatistiksel yöntemler ile analiz edilebilir. Halkın tepkisinin ölçülmesi adına önemlidir. Aynı şekilde karara gelecek olan tepkilerin hangi yöntemler ile aşılabileceği de ön görülebilir. **Büyük işletmelerde yönetimlerin katılımcı yapıda olması ve içerisinde halktan ve kitle örgütlerinden temsilciler olması işletme ile toplum arasındaki sağlıklı iletişimi sürdürülebilir kılacaktır.

TANIMA YÖNTEMLERİ Anketler ve kamuoyu araştırmaları: Anket çalışmalarında daha çok müşteri memnuniyeti araştırmaları, imaj araştırmaları gibi uygulamalar yapılır. Saha araştırmalarında en sık kullanılan yöntem anket yöntemidir. Anket bir örnekleme sorular yöneltmek sureti ile veri toplama yöntemidir.

TANIMA YÖNTEMLERİ Medyayı İzleme: Çevreden bilgi edinme adına önemlidir. Özellikle sosyal medya paylaşımları takip edilebilir (Örn:Suat Abi üşüyoruz!) Halk özellikle sorunlarını medyada sıklıkla dile getirir. Bu nedenle medyanın takip edilmesi soruna eğilebilmek adına oldukça önemlidir.

TANIMA YÖNTEMLERİ Halkla yüz yüze ilişki: Anında tepki ölçme avantajı sağlar. İletişim daha hızlı ve interaktiftir. Ancak her zaman efektif değildir. Kitle çok büyük ise problemler yaşanabilir.

TANITMA İşletme H.İ. Çalışmalarının temeli işletmenin halka anlatılması ve benimsetmesidir. Bu nedenle tanıtma halkla ilişkilerin önemli bir basamağıdır. Tanıtma, hedef gruplara belirli bir konuda belirli tutum ve davranışlar kazandırmak için uygun yöntemler, teknikler ve haberleşme araçları kullanılarak yapılan aydınlatma faaliyetleridir.

TANITMA Özellikle işletmelerin karmaşıklaşan yapısından dolayı yönetimin kuruluşun iç işleyişini halka aktarması gerekmektedir. Bu kapsamda; müracaat işlemlerinin nasıl yapıldığı, bu işlemlerin neler olduğu, hangi formların doldurulacağı, hangi saatte nereye başvurulacağı gibi bilgiler yer almaktadır.

TANITMA Tanıtmanın amaçları: Halka işletmeyi, izlediği politikaları ve işletme amaçlarını benimsetmek Halkta işletmeye karşı olumlu tavır oluşturmak Halkın kuruluş ile olan işlerini kolaylaştırmak İşletme kuralları ile ilgili gerek iç gerek dış müşteriye bilgi vermek

TANITMA Tanıtma; Hedef kitleye yönelik olmalı Kurum imajı ile tutarlı olmalı Hem maddi hem manevi yönlere hitap etmeli

Tanıtma Araç ve Yöntemleri MEDYA: Medya hem tanıma hem tanıtma faaliyetleri açısından önemli bir rol oynamaktadır. Günümüzde özellikle sosyal medya bu tür çabalar için kullanılmaktadır. Hem kitle iletişiminde hem de daha küçük gruplara uygulanabilir. Örneğin bir işletme sahibinin «reklam yapmadan» bir konu ile ilgili bilgi verme amacı ile televizyonlara çıkması. ***

Tanıtma Araç ve Yöntemleri MEDYA: Muhabirler her zaman haber peşinde koşmazlar. Bazen haber kendilerine ulaş-tırıl-abilir  Basın büroları çeşitli haberleri medyaya aktarabilirler.

Tanıtma Araç ve Yöntemleri MEDYA: Basın Toplantısı: Önemli bir açılış, siyasi parti liderinin hastalığı, kaza, yanlış yorumlanan bir haber gibi durumlarda yapılabilir.

Tanıtma Araç ve Yöntemleri MEDYA: Basın bildirileri ve bültenleri Kuruluşun faaliyetlerini basına periyodik olarak duyurmak amacı ile yapılır.

Halkla İlişkiler Biriminin Tanıtma Çalışmalarındaki Rolü YÖNLENDİRME YÖNETSEL FORMALİTELERİN AÇIKLANMASI DİL-TERMİNOLOJİ PROBLEMİ

LOBİCİLİK FAALİYETLERİ Baskı gruplarının amaçlarına ulaşmak için parlamentoda yaptıkları çalışmalar olarak tanımlanmaktadır. Önceleri yasal olmayan, ahlaki değerlere aykırı olarak düşünülen lobicilik günümüzde hem dünyada hem ülkemizde halkla ilişkilerin bir parçasıdır.