ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
T.C. ÇAYIROVA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OKUL MÜDÜRLERİ TOPLANTISI ÇAYIROVA
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖĞRENCİLERİN KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİ ELLİBAŞ ORTAOKULU.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
NE YAPMAK İSTİYORUZ?  Günümüz şartları göz önünde bulundurularak hafızlık geleneğini sürdürmek.  Hafızlık eğitimini okul eğitimleri ile beraber yürütmek,
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
GÖLCÜK İMAM HATİP ORTAOKULU
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
TEOG SINAVI.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İ m a m H a t i p Liseleri İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Dersi Planlama.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Liselere Geçiş Sınavı;
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA HOŞGELDİNİZ

KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ

PROJE NEDİR? Öğrencilerin, okul eğitimleriyle birlikte hafızlık eğitimlerinin bir arada yürütülmesidir.

NEDEN ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK? Hafızlık gibi mukaddes yolculuğa talip olan çocuklarımızın bu ulvi gayeye ilerlerken yalnızca Kur’an ezberine odaklandıkları bir gerçektir. Ancak hayatın bir parçası olan örgün öğretimden ayrı kalmalarının ise sosyal dokudan uzaklaşmalarına, eğitim hayatında arzu edilen düzeye ulaşamamalarına büyük oranda sebep olduğunun da farkına varılmıştır. Bu durum hafızlık eğitiminin, örgün eğitimle eş güdümlü olarak uygulanmasını gerekli kılmaktadır.

PROJENİN AMAÇLARI Öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’i hıfz etmeleri, Kur’an-ı Kerim’in ana konularını bilmeleri Akademik başarılarını artırmaları, ilgi ve kabiliyetlerine göre sanat, kültür ve sportif alanlarda gelişmeleri İnsanlığa ve topluma katma değer üretebilen, okuyan, düşünen; tartışabilen, problemlere çözümler üretebilen bireyler olarak yetişmeleri

Değerlerimizin farkında olarak yetişmelerine ve ortaöğrenime hazırlanmalarına katkı sağlanması, Öğrencilerin yıl kaybının önüne geçilmesi, örgün eğitimin imkanlarından uzak kalmaksızın temel eğitimden ortaöğretime geçişte öğrenci ve veli beklentisinin karşılanması ve bir üst öğrenim kurumuna akademik açıdan hazırlanmalarının sağlanması planlanmıştır.

PROJE NASIL UYGULANIR? A-Öğrenci Seçim Aşaması: İlkokul 4. sınıfı bitiren öğrenciler arasından seviye belirleme sınavı sonucuna göre öğrenci alınır ve ön hazırlık çalışmasının ardından mülakat yapılır. B-Hafızlık Ön Hazırlık Eğitimi Aşaması: Seçilen öğrenciler yaz dönemi boyunca hafızlık ön eğitimi programında yoğunlaştırılmış Kur’an eğitimi alırlar. Sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılırlar.

C- Hafızlığa Hazırlık Aşaması: 5 C- Hafızlığa Hazırlık Aşaması: 5. sınıfa kaydolan öğrencilere ‘’İmam Hatip Ortaokulları Haftalık Ders Çizelgesi’’nin 4. Maddesi gereğince haftada dokuz (9) saat Kur’an-ı Kerim dersi verilir. Hafızlığa hazırlık süreci en geç o yılın mart ayı sonuna kadar bitirilir. D- Hafızlık Yapma Aşaması: Hafızlığa başlayan öğrenciler 6. sınıfta ‘’Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’’ Madde 32/4’e göre okula bir (1) yıl ara verirler. Hafızlıklarını tamamlarlar ve yapılan sınav sonucuna göre bir üst sınıfa geçerler.

E- Hafızlık Pekiştirme Aşaması: 6 E- Hafızlık Pekiştirme Aşaması: 6. sınıfta ara veren ve o yılın haziran ayında ilgili Yönetmelik’e göre sınava girerek sınıfını geçen “Hafız Öğrenciler” 7. sınıfa devam ederlerken de haftada 9 saat Kur’an-ı Kerim dersi alırlar ve hafızlıklarını o yıl içerisinde pekiştirirler.

BAŞVURU SİSTEMİ https://kayseri.meb.gov.tr/hafiziho

PROJE OKULLARIMIZ ERKEKLER İÇİN; 1-MEDİNE İMAM HATİP ORTAOKULU 341 40 00 CEP: 0553 765 40 01 2-MUSTAFA GERMİRLİ İMAM HATİP ORTAOKULU 234 06 83 CEP: 0505 582 41 10 KIZLAR İÇİN; ÖZKOYUNCU FATIMATÜZZEHRA İMAM HATİP O. 326 99 90 CEP: 0505 686 20 61 ŞEHİT MUSTAFA SEZGİN İMAM HATİP ORTAOKULU 343 03 20 CEP: 0505 265 83 70

TEŞEKKÜR EDERİZ.