TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
iki Başlıkta İncelenir Yıllar arası Türk Edebiyatı ve sonrası Türk Edebiyatı.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Demokrasinin Serüveni (Demokrasi İle)
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
Hikmet SIRMA.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
 15.ve 16. yüzyıllarda İtalya’da başlayan ve daha sonra Avrupa’da yayılan edebiyat,güzel sanatlar ve bilim alanındaki gelişmelere Rönesans(Yeniden doğuş)
Bilim Nedir? Evreni yada olayların bir bölümünü konu olarak seçen,deneylere ve gerçeklere dayanan,yöntemlerden sonuçlar çıkarmaya çalışan düzenli bilgilere.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Kadın Haklarının Gelişimi
Metinlerin Sınıflandırması
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Din Kültür Ve Ahlak Bilgisi
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
OYUN ve OYUNCAK.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Bandırma Vapuru.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
Anayasası’nın tıkanıklıklarına çözümler
ATATÜRK İLKELERİ Pınar TÜRKECAN-TED Ankara Koleji.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ATATÜRK İNKILÂPLARI.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
SOSYAL BİLGİLER PERFORMANS ÖDEVİ DARENDE İLKÖĞRETİM OKULU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünyanın bir ucunda yaşayan Türkler onlar. Toplam sayıları 8
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

TARİHDE BİLİM BİLİM VE SANAT ÖZGÜRLÜĞÜ

Düşünce, bilim ve sanat özgürlüğü anaya­sa ile güvence altına alınmıştır. Demokratik bir yapıya sahip olan anayasamızın 27.maddesin­de yer alan “Herkes bilim ve sanatı serbestçe öğrenme, açıklama, yayma ve bu alanlarda her türlü araştırma hakkına sahiptir.” maddesi bilim­sel araştırma yapmak isteyen herkesin önünü açmıştır.

Tarihte Monarşik ve baskıcı yönetim an­layışında özgür düşünce anlayışı yoktu. Bilim adamlarının düşüncelerine önem verilmez, hat­ta ölümle cezalandırılırlardı. Avrupa’da Röne­sans, Reform ve Aydınlanma Çağı ile birlikte dü­şünce hayatı gelişmişti. İslam dünyasında her zaman düşünce hayatına ve bilim adamlarına saygı duyulmuştur. Günümüz biliminin gelişme­sinde etkili olan ve eserleri hâlâ ders kitabı ola­rak okutulan önemli İslami bilim adamları yetiş­miştir.

Türklerde, imparatorluktan Cumhuriyete geçiş döneminde demokratik gelişmeler yaşan­mıştır. Halk yönetime katılmış, sivil kuruluşlara önem verilmeye başlanmış, kişisel hak ve öz­gürlükler zamanla güvence altına alınmaya başlamıştır. Cumhuriyet devrine gelindiği zaman, Ata­türk ilke ve inkılâpları, demokratik, laik, sosyal ve çağdaş çerçevede hazırlanan anayasamız, bilim ve sanata önem vermiştir. Yukarıda sözü­nü ettiğimiz anayasanın 27.maddesi bu anla­yışın göstergesidir.

Atatürk “Gözlerimizi kapatıp tek başına ya­şadığımızı düşünemeyiz Atatürk “Gözlerimizi kapatıp tek başına ya­şadığımızı düşünemeyiz. Memleketimizi bir çember içine alıp dünya ile alakasız yaşaya­mayız. Aksine yükselmiş, ilerlemiş medeni bir millet olarak medeniyet düzeyinin üzerinde ya­şayacağız… Bu hayat ilim ve fen ile olur. İlim ve fen nerede ise orada olacağız ve her millet fer­dinin kafasına koyacağız. İlim ve fen için kayıt ve şart yoktur” diyerek bilimin önemini göster­miştir.

Bilim insanlığın ortak mirasıdır Bilim insanlığın ortak mirasıdır. Dünyada ortaya çıkan bilimsel gelişmelerden her zaman haberdar olmalıyız. Teknolojik ve bilimsel olarak gelişme gösteren bir ülkeden yararlanmalıyız. Bunun yanında bilimsel kurumlara ve bilimsel çalışma yapan bilim adamlarına devlet, maddi ve manevi destek vermelidir.