BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
CAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Bilgisayar Destekli Öğretim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu
Ünite Portfolyö Sunumu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TANITIMI DERSİ
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
DİJİTAL VATANDAŞLIK.
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Web 2 araçları Web 2 araçları.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİN ANA UNSURLARI: SBS (Seviye Belirleme Sınavı) YBP (Yılsonu Başarı Puanı)
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
DİJİTAL VATANDAŞL IK DERS: BİLİŞİM TEKNOLOJİ BİLGİLER AD SOYAD: ELİF MELEK ÖRS SINIF:5/D NUMARA:552 ÖĞRETMEN:CEM POYRAZ İYİ İZLEMELER.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ 5. SINIFLAR GÜNLÜK PLAN
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
Bilişim Teknolojileri Dersi
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ TANITIM SUNUSU
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sunum transkripti:

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN SELÇUK ORTAOKULU 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Bilişim Teknolojileri KAZANIMLAR 5.1.1.1 Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar.   5.1.1.2 Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. 5.1.1.3 Bilişim teknolojilerini günlük yaşamdaki kullanım amaçlarına göre sınıflandırır. 5.1.1.4 Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır. 5.1.1.5 Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. 5.1.1.6 Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. Hedefler Bilişim Teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini açıklar. TARİH 18-22 EYLÜL 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor  5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Açık ve anlaşılır olma Davranışlarını kontrol etme GİRİŞ   Öğrencilerimizin günlük yaşamında bilgi ve iletişim teknolojilerinin geçmişini öğrenmesi ve geleceğe etkilerinin anlatılması amacıyla bu ders programı hazırlanmıştır. Bilişim teknolojilerinin hayatımıza getirdiği avantajlar ve dezavantajların farkına varması hedeflenmiştir. ARAÇLAR Youtube videoları, EBA.gov.tr, Powerpoint sunumları, Opensim uygulaması, Aurasma uygulaması, kahoot, kağıt kalem, plickers, word art. Süreç 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı başlangıcı olması sebebiyle öğrencilerle tanışma yapılır ve ders işlenişleri hakkında kısa bilgi verilir. Dersin başında öğrencilerimizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla Youtube kanalından indirilmiş olan “Geçmişten Günümüze Teknolojik Gelişim” videosu izletilir. 1. ADIM: İzletilen video sonrası öğrencilerin dikkatlerini konuya odaklamak adına sorular sorulur. Geçmişten günümüze teknolojik araçlarda neler değişmiştir? Teknoloji, günlük hayatımızda ne denli önemlidir? Teknolojin sağladığı kolaylıklar nelerdir? Öğrencilerin bu sorulara verdiği cevaplar neticesinde derse geçilir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) İzletilen videoya paralel olan “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Giriş” sunumu açılır. Bilişim Teknolojilerinin temel kavramları olan “bilgi, iletişim, teknoloji, bilişim teknolojileri” kavramları tanıtılır. Öğrencilerin görüş ve düşünceleri alınır. Onlardan kavramlarla ilgili örnek vermeleri istenir. Bu kavramların kullanıldığı alanların neler olduğu görüşü öğrencilerden istenir. Öğrencilerin görüşleri karşılaştırmaları ve eksiklerini fark etmeleri için Powerpoint sunusundan devam edilir. Hangi alanda hangi teknoloji kullanılacağının farkına varması için teknolojik araçlar tanıtılır.    3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği olan ozgurseremet.com üzerinde bulunan online test açılır. Sitede hazırlanmış çoktan seçmeli sorular öğrencilere birlikte çözülür. Öğrencilerin hem doğru hem de hızlı bir biçimde doğru seçenekleri seçerek öğretmenle paylaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Derste yer alan kavramların pekiştirilmesi için Bit’in kullanım alanlarından 1 tanesini seçip bu alanda kendilerinin nasıl faydalandıklarını anlatmaları istenir.. Özgür ŞEREMET Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni   18/09/2017 Kadir ÖZKAN Okul Müdürü