BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1.BÖLÜM BİRİM KODU TANIMLAMA
Üniversitenizde yeni bir fakülte, enstitü ,yüksekokul veya myo açılması için neler yapılmalı.Öncelikli olarak birim kodu anahtarı için 3 çeşit eğitim vardır ; 1-Sağlık Eğitimi (200-399) 2-Fen Bilimleri Eğitimi(400-599) 3-Sosyal Bilimler Eğitimi(600-789) -Açacağınız fakülte , yüksekokul , enstitü veya myo hangi eğitimin altında ise KBS Çağrı Merkezi (Uygulama Destek) alanına çağrı açarak birim kodu tanımlatabilirsiniz. Örneğin : A Yüksekokulu açılacak , açılacak alan sosyal bilimler alanı olsun. KBS ‘de Çağrı açarken : Birim kodu anahtarı (Sosyal bilimler) olan «A yüksekokulu» adında yeni bir daire-birim koduna ihtiyacımız vardır. Çağrısını açıp , çağrıya cevap bekliyoruz. Daha sonra gelen çağrıda «birim kodu tanımlaması yapılmıştır» cevabını aldıktan sonra. Bağlı bulunduğunuz vergi dairesinden «A yüksekokulu» adıyla vergi kimlik no üst yazı yazarak talep ediyorsunuz. -vergi kimlik numarası aldıktan sonra ilgili koda harcanmak üzere ihtiyaç olan kodları tanımlayıp ödenek ekliyorsunuz. (Eğer açılacak olan birim bütçe döneminde ise ödenek tanımlama kolay olur. Değilse aktarılacak tüm ödenekler (01-02 hariç) likit karşılığı ödenek kaydı veya birimler arası ödenek değişikliğiyle aktarlır. -»Çağrı nasıl açılır» gelin hep beraber uygulamalı görelim. Önemli Not: Türkiyede Yükseköğretimde Daire başkanlıkları birim kodu aynıdır değişmez. Örneğin;
Çağrı Merkezi(Uygulama Destek) alanına giriş yapılır.
Strateji Geliştirme Daire Başkanı’na verilen kbs Kullanıcı adı ve Parola ilgili butonlara girilir.Daha sonra «Giriş» butonuna basılır.
Sisteme giriş yapıldıktan sonra «yeni çağrı» butonuna tıklıyoruz»
Kategori1-Muhasebe Uygulamaları Kategori 2-Daire ve Birim Kodu Talepleri Kategori 3-Birim Kodu Tanımlama Talebi Kategori 4-boş bırakıyoruz. «kaydet» dedikten sonra «onayla» diyoruz.Onaylama bittikten sonra 1 gün ile 1 hafta arasında açılan çağrıya «birim kodu tanımlatılmıştır» cevabı gelir. Ve birim kodu talebi sonlanmış olur.
Çağrıya verilen cevabı görmek için «çağrı Yönetimi» butonundan «Çağrı Listesi» butonuna tıklayarak takibini yapabilirsiniz.
Eğer «durum» «çözüldü» yazıyorsa cevap gelmiş demektir Eğer «durum» «çözüldü» yazıyorsa cevap gelmiş demektir.» «kapalı» yazıyorsa cevap gelmiş.gereği yapılmış.üzerinde süre geçmiş demektir.
BİRİM KODU ANAHTARLARI
SAĞLIK BİLİMLERİ EĞİTİMİ BİRİM KODU ANAHTARI
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BİRİM KODU ANAHTARI
SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BİRİM KODU ANAHTARI