ATALETE (TEMBELLİĞE) GÖTÜREN SEBEPLER VE ÇARELERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
KUTÜL AMARE ZAFERİ KUTLAMA PROGRAMI [100. Yıl] ERTUĞRUL GAZİ İMKB MESLEKİ VE TEKNİK VE ANADOLU LİSESİ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Sabreden Zafere Ulaşır
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
(Ravi Modelleri) Sunum 2 Doç. Dr. Halis AYDEMİR. Rivayet, bir aktarıcının kaynak ile muhatabı arasında oluşturduğu bilgi akışının yahut başka bir ifadeyle,
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ BAŞVURU SÜRECİ.
GEBELİĞİ ETKİLEYEN HASTALIKLAR
HASTA TAŞIMA TEKNİKLERİ.
KÖK  Kök bitkinin toprağın altında kalan kısmıdır.Aynı zamanda bitkinin toprağa bağlanmasını ve toprakta ki su ve mineralleri alarak bitkinin yaşamasını.
TEVEKKÜL.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
SABIR DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
ACELE KARAR VERMEYİN S.S..
ATLETİZM.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SAYILAR ve RAKAMLAR.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
VATAN SEVGİSİ VE ŞEHİTLİK
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
İLK EMRİ ‘OKU’ OLAN BİR DİNİN MENSUPLARIYIZ
İNFAK Çıkma Gitme Tükenme Bitme Azığın bitip tükenmesi.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Niçin Yaratıldık?
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ Yrd. Doç. Dr. Muzaffer Şahin
Sabreden Zafere Ulaşır
Bugün neler öğreneceğiz?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ZAMANIMIZIN 6 HASTALIĞI VE ÇARELERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Korku ve Sevgi Her türlü seçiminiz ya sevgi ya korku düşüncesinden kaynaklanıyor.....
Bugün neler öğreneceğiz?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Toplam Arz- Toplam Talep
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi

Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Masanın.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Otokontrol Öz denetimli
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Hicret Olayı.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
ПРИЛОЗИ.
YONCA HORTUMLU BÖCEĞİ (HYPERA VARİABİLİS)
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
Sunum transkripti:

ATALETE (TEMBELLİĞE) GÖTÜREN SEBEPLER VE ÇARELERİ

Hayatın devamı, (iş, hizmet, sanat...) hep mücadele ve hareketle olur.

Çalışma gayretimizle şevk atına binip hedefimize doğru gitmeye çalışırken bizi tembelliğe atacak bir çok düşman karşımıza çıkar.

1. İlk karşımıza çıkan düşman ümitsizliktir. Bu düşmana karşı "…Allah’ın rahmetinden ümid kesmeyin!" (Zümer suresi 53. ayet) kılıcını kullanalım. 1. İlk karşımıza çıkan düşman ümitsizliktir. Hayat cidâldir. Şevk ise matiyesidir. İşte him­metiniz şevke binip, mübâreze-i hayat meydanına çıktığı vakit, en evvel düşman-ı şedîd olan yeis rast gelir. Kuvve-i ma‘neviyesini kırar. Siz o düşmana karşı لَا تَقْنَطُوا kılıcını isti‘mâl ediniz.

2. Daha sonra diğer insanlara üstün gelme fikri saldırır. Bu düşmana karşı "Allah için hareket edin." düsturunu rehber etmeliyiz. Birbirimize Allah için kuvvet vermeliyiz. 2. Daha sonra diğer insanlara üstün gelme fikri saldırır. Sonra müzahemetsiz(zahmetsiz) olan hakkın hizmetinin yerini zapteden(tutan) meylü’t-tefevvuk[5](Üstün gelme arzusu) istibdadı[6] hücuma başlar. Himmetin başına vurur, atından düşürttürür. Siz “Allah için olunuz”hakikatini o düşmana gönderiniz.

‘…Sabredin! Sabırda (düşmanlarınıza) üstün gelin! …’  (Âl-i İmrân 200. ayet) ini siper edinip aceleciliği ortadan kaldırmalıyız. 3. İşlerin tertip ve sırayla olması sırrını bozan acelecilik tehlikesi karşımıza çıkar. Sonra da ilel-i müteselsiledeki(Birbirine bağlı olan sebeplerdeki) terettübü[7](sırayı) atlamakla müşevveş eden(Karmakarışık eden) acûliyet[8](çok acelecilik, sabırsızlık) çıkar, himmetin ayağını kaydırır. Siz, “Sabırlı olun; sabır yarışında düşmanlarınızı geride bırakın”[9] âyetini siper ediniz.

4. Sadece kendi çıkarını düşünme tehlikesi bu sefer insanın karşısına çıkar. ‘İnsanların en hayırlısı, onların insanlara en faydalı olanıdır.’ (Hadis-i Şerif, Kenzul umman) anlayışıyla karşılık vermeliyiz. Sonra da, medenî-i bittab(Yaratılış îtibâriyle medenî) olduğundan ebnâ-yı cinsinin(Aynı cinsten olanların) hukukunu muhafazaya ve hakkını onlar içinde aramaya mükellef olan insanın âmâlini(Arzularını, isteklerini) dağıtan fikr-i infiradî(Ferdiyetçilik fikri, düşüncesi) ve tasavvur-u şahsî(Şahsî düşünce) karşı çıkar. Siz de, “İnsanların en hayırlısı onlara faydalı olandır”[10] olan mücahid-i âlî-himmeti(Yüksek gayret sahibi mücâhidi) mübarezesine(mücâdeleye) çıkarınız.

5. Başkalarının tembelliğinden etkilenip hedeflerimizden sapmamak için ‘Tevekkül edenler ise, artık ancak Allah’a tevekkül etsin. İbrahim suresi 12. ayetine bir kale olarak sığınmalıyız. 5. Başkalarının tembelliğinden etkilenip hedeflerimizden sapmamak için Sonra, başkasının tekâsülünden(Tenbelliğinden) görenek fırsat bulup, hücum edip belini kırar. Siz de, “Tevekkül etmek isteyenler Allah’a güvensinler (başkalarına değil)”[11] olan hısn-ı hasîni(Çok sağlam kaleyi) himmete melce(Sığınak)ediniz.

‘…Hidâyete erdiğiniz takdirde, dalâlete düşenler size zarar vermez…’ (Mâide 105) ayetindeki hakikatle karşılık vermeliyiz. 6. Sonra acizlik ve kendimize olan güvensizliğimizden kaynaklanan işi birbirimize bırakmak olan düşmana karşı Sonra da acz ve nefsin îtimatsızlığından neş’et eden ve işi birbirine bırakmak olan düşman-ı gaddar geliyor. Himmetin elini tutup oturtturur. Siz de, “Siz doğru yolda oldukça, sapıtmış olanlar size zarar veremez

7. Allah’ın vazifesine karışan dinsiz düşman, insanı hedefinden döndürmeye çalışır. ‘…emrolunduğun gibi dosdoğru ol!...’ Hud suresi 112. ayetindeki hakikati rehber edinip çalışırım, sonucu Allah’tan beklerim.

8. İnsana en son saldıran insanın rahatlığına düşkün oluşu olup insanın gayesinden dönmesine ve sefalete atılmasına neden olmaya çalışır. ‘…insan için, (kendi) çalıştığından başkası yoktur!’ Necm suresi 39. ayeti ile gayrete gelip karşılık vermeliyiz.

İnsanın rahatı yalnızca çalışmak ve mücadele etmektedir İnsanın rahatı yalnızca çalışmak ve mücadele etmektedir. Yani rahat zahmette, zahmet rahattadır.