SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
DEĞİŞEN DÜNYADA KADIN Prof Dr Süheyla ÜNAL
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ?
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
REHBERLİK.
1. DUYGUSAL GELİŞİM 1.1. Tanımı ve Önemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
PEER SUPPORT TEAM.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
SANAT EĞİTİMİ.
1. KUŞAK DÜZEN.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Kişisel Rehberlik.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
21. YÜZYILDA YAŞAMANIN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÜSTÜNLÜK ARAMA KURAMI - Adler Doğum Sırası En büyük çocuk; tacını yitirmiş kraldır. Yaşamının ilk yıllarında çevresinin ilgi merkezindeyken ve her.
21. YÜZYILIN RUHSAL HASTALIKLARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
Prof. Dr. Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
SİBER ÇAĞIN HASTALIKLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
GRUP İLETİŞİMİ.
Başşliyoouu... Başlıyor....
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi MALATYA

Bilgi akışı Gördüğümüz, duyduğumuz her şey kimliğimizi, düşünme, iletişim ve davranış tarzlarımızı şekillendirir Teknoloji sembolleri üretme ve manüple etmede gizil bir dönüştürücü güce sahiptir Bilgi yükü ve akışının yaşamımızı, giysilerimizi, tattıklarımızı, rüyalarımızı, hayallerimizi etkilemesi kaçınılmazdır

e-yaşam Yaşamımıza katılan sanal boyut, gerçekliği zaman ve mekânın ötesine taşıyarak yeni bir “zihin” yeni bir “yaşam tarzı” yeni bir “sosyal yapı” geliştirmemizi zorunlu kılmaktadır

Siber çağın çocukları Siber çağa doğan çocuklar doğar doğmaz ekranla, sanal dünyayla tanışmakta, zamanlarının önemli bir bölümünü o dünyada geçirmektedirler Zihni geçmiş çağlardan çok farklı bir bir işleyiş kazanmaktadır

Siber çağın çocukları Hemen ŞİMDİ KOLAY RENK ve ŞEKİL ETKİLEŞİM, HAREKET olsun istemektedir

Siber çağın çocukları Sözden çok imgeyle düşünmekte (bir resim binlerce sözcüğün yerini almakta) Dünyayı sanal oyunlar aracılığı ile tanımaktadır Sanal dünyada büyüsel düşünce hakimdir Herşey geri alınabilir Ölüm yoktur Herşey mümkündür Zaman ve mekan aşılmıştır Nesneler üzerinde hakimiyet, güçlülük sağlanmaktadır

Sağ beynin baskınlığı Kavramlar, analiz, neden sonuç ilişkisi ile düşünen sol beyin baskınlığını kaybetmekte (yavaş) İmgeler, duygular, içerik ve sentezle düşünen sağ beyin ön plana geçmektedir (hızlı)

Zaman ve mekan ötesi Değerlerin kaynağı olan zaman aşılmakta Zaman esnek kullanılmakta Aynı anda birçok işlem yapılabilmekte Yaşam tarzı bulanıklaşmakta Yaşam ritmini kaybetmekte Ölüm yadsınmaktadır

Akışlar çağı Hızla artan “malumat” artışı karşısında bireyin zihni çelinmekte, bir uyarana odaklanması güçleşmekte Beynin “aklı” temsi eden kısmı etkinliğini yitirmekte, uygun problem çözme stratejilerini devreye koyamaz hale gelmektedir Üst beynin denetimi azaldığından antisosyal davranış örüntüleri artmaktadır

Risk ve haz çağı Belirsizlik, riskler ve öngörülemezlik artmakta Risk/tehlike dengesi değişmekte Dışardan gelen risk ve tehlikeler kadar “kendi yarattığımız” riskler ve tehlikeler de şiddetlenmekte Başkalarına ne olduğu önemini kaybetmekte Hazza ulaşma yaşam amacı olmakta, kendini kontrol, özverili davranış kazanılamamakta

Antisosyal kişilik yapılanması Varkalım savaşında “bireycileşme”, “bencilleşme” hayata geçmekte Birlikte yaşanan insanlar “ötekileştirilmekte”, “şeyleştirilmekte” İlgi, sevgi ve şefkat duyguları kaybedilmekte Şiddet, sorun çözümünde öncelikle kullanılır hale gelmektedir

Çağımızın temel sorunları Anlam ve değerlerin yitimi “Sanal”ın, “gerçeğin” yerini alması Duyguların, aklın yerini alması Emeğin değersizleştirilmesi Kendini kontrol, kendini aşma gibi yaşam amaçlarının yerini hazzın alması Şiddetin çözüm yolu olarak sıklıkla kullanılır olması

Sanal dünya Sanal dünya, zihinlerimizi, günlük yaşamımızı, sosyal yapıyı yapılandırmada önemli bir etkiye sahip Gerçeklik, kimlik gibi temel yapıların harcında da büyük ölçüde yer alıyor Ama kaygan, kaypak ve güvenilmez bir zemin Bu kaygan zeminde varoluşu sürdürmek oldukça zor

Sanal dünya Ancak yaşamımızdan dışlamak da olası değil Kendimizi kaptırmadan, kontrolü yitirmeden yaşamımızda kolaylaştırıcı, zenginleştirici bir araç olarak kullanmayı başarmak gerek Bir ayağımız yere sağlam basmalı O nedenle aklı öncelememiz, binlerce yıllık bilgi birikimi olan değerleri, gelenekleri de korumamız gerekiyor

Sanalla gerçeğin işbirliği Yaşam hamurunun mayası olan geleneğin gelecekte de yaşatılabilecek bölümlerinin alıp dönüştürülmesi sağlıklı, huzurlu bir ortak yaşam için gerekli Sanal dünyayı bu amacı gerçekleştirmede araç olarak kullanmak mümkün Örneğin; şiddetin, acımasızlığın hüküm sürdüğü oyunlar yerine, sevginin, paylaşmanın değer kazandığı sanal oyunlar kurgulanabilir

Çözüm İşin sırrı kontrolü sağlamakta Sanal dünyada geçirilen zaman gerçek yaşamın önüne geçmemeli Gerçek yaşamın gecikerek gelen ama kalıcı olan ödüllerini, sanal yaşamın geçici hazlarına tercih etmeme alışkanlığı kazanmalı

Çözüm Özellikle çocukların ekran başında geçirdikleri zaman sınırlandırılmalı, fiziksel aktivitelere yönlendirilmeli Aile gelenekleri oluşturulmalı, ortak zaman etkinlikleri arttırılmalı Doğada geçirilecek zamanlar oluşturulmalı Sosyal sorumluluk duygusu geliştirilmelidir