BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Advertisements

Windows Live Messenger’dan Skype’a Geçiş
Asama 1 • Bazı uyarlamak için ses gerekir. Neyse ki, bu ses ekli iki ses- sadece formatları ve video formatları ile çalışır. Burada transkripsiyonları.
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
OPTİMİZASYON VE AKTARMA İŞLEMİ
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
İSİM UZAYLARI.
Resim Düzenleme İşlemleri
TEKNİK RESİM 2. HAFTA.
Kelime İşlemci Programı
Grup ilkesinin yerel düzenleyicisi Microsoft Windows XP' de, kullanıcı ve bilgisayar grupları için kullanıcı ve bilgisayar yapılandırmaları tanımlamak.
AFTER AFFECTS Temel Animasyon. File > Open > New Project ile yeni proje açın.
EXCEL 2003 Ders 1.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
BDEM105 Ünite 5: Word
WİNDOWS XP GRUP İLKESİ.
Bilgisayar Uygulamaları II
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
Bilgisayarda Ofis Programları
Dosya Adları ve Uzantıları
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bilgisayarda Ofis Programları
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Sesli Canlandırmalar Hazırlamak Flash çok farklı formatlarda sesleri çalabilme özelliğine sahiptir. Windows işletim sisteminin ses formatı olan.wav, Macintosh.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Temel Bilgi Teknolojileri
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
TEMEL BİÇİMLENDİRME İŞLEMLERİ
Dyned Kurulumu ve Kullanımı
Microsoft Office Access
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Meb.k12 uzantılı E-posta Hesabı Kurulumu
VLC MEDİA PLAYER.
Microsoft EXCEL (1).
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
Lync Windows Mağazası uygulaması için
SEVCAN TOPÇU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ-2. 1.Word2010 Üstbilgi ve Altbilgi Tanımı 2.Word2010 Üstbilgi ve Altbilginin Yararı ve önemi 3.Word2010 Üstbilgi.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK BÖLÜMÜ TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ DERSİ.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
TÜMLEŞİK DEVRE ÇİZİM VE TASARIMI
SPSS’e Giriş SPSS Uygulamaları Doç. Dr. Aykut Hamit Turan
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
İÇERİK POWERPOINT - ŞUBAT  Metin Kutusu ile ilgili işlemler
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
ITEC186 Bilgi Teknolojilerine Giriş
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
SEMBOLLER.
WORD KULLANIMI Office Word Programı ile çalışma sayfamıza  Yazı yazabilir,  Yazılarımızın görünümlerini değiştirebilir,  Tablolar oluşturabilir,  Resim.
AĞ Bilgisayar Adını ve Çalışma Grubunu Öğrenme Ağ Kurulumu
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
powerPoint nedir
Temel Bilgisayar Dersi
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 2)
form nedir ? öğrenmenin en kolay yolu bu slaytta... M İ CROSOFT OFF İ CE ACCES FORM nedir ve nas ı l kullan ı l ı r…
Sunum transkripti:

BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı Konu 2: Nesneleri Ekleme ve Konumlandırma

Hedefler Bu ders, aşağıdaki hedefleri kapsamaktadır: • Bir projenin kaydedilmiş sürümünü açma • Sahneye birden çok nesne ekleme • Hassas konumlandırma ile sürükle ve bırak (veya hassas olmayan) konumlandırma arasındaki farkı açıklama • Bir sahnede bir nesneyi hassas şekilde konumlandırmak için tek vuruşluk prosedürü kullanma • Üç boyutlu konumlandırma eksenlerini açıklama • Sahne editöründe bir nesnenin alt kısımlarını konumlandırma

Varolan Bir Projeyi Açma Kaydedilmiş Alice 3 proje dosyaları tüm dosyalar gibi açılabilir ve düzenlenebilir. Alice 3'ü başlattıktan sonra var olan bir Alice 3 proje dosyasını açmanın iki yolu vardır: Proje Projelerim (My Projects) sekmesinden seçilebilir. Dosya Sistemi (File System) sekmesi kullanılarak projeye göz atılabilir. Projelerim (My Projects) Sekmesi Kullanılarak Var Olan Bir Projeyi Açma Adımları   Alice 3'ü açın. Proje Seç (Select Project) iletişim kutusundan Projelerim (My Projects) sekmesini seçin. Açılacak projenin adına veya küçük resmine gidin. Projenin adını veya küçük resmini seçin ve Tamam'a (OK) tıklayın.

Dosya Sistemi (File System) Sekmesi Kullanılarak Var Olan Bir Projeyi Açma Adımları   Alice 3'ü açın. Proje Seç (Select Project) iletişim kutusundan Dosya Sistemi (File System) sekmesini seçin. Gözat (Browse) düğmesini seçin. Alice 3 dosyasının yer aldığı bilgisayarınızdaki dizin yapısına gitmek için gezinti penceresini kullanın. Not: Alice 3, Alice 2 yazılımıyla oluşturulan animasyonları açamaz. Alice 3 dosyası seçildikten sonra Tamam'a (OK) tıklayın.

Başlangıç Ekranında Nesneleri Konumlandırma Başlangıç ekranınızda nesnelerin konumlandırılması şunları içerir: Nesnenin yüzünün bakacağı yön. Nesnelerin, sahnedeki diğer nesnelerle birlikte yönü. Sahnedeki nesnelerin konumu. Nesnenin alt parçalarının (kollar, bacaklar, vb.) konumu. Nesnelerin Konumlanma Özellikleri   Tüm Alice 3 nesneleri aynı konumlanma özelliklerini paylaşır:  x, y ve z eksenlerindeki üç boyutlu koordinatlar. Kendi eksenlerinin kesiştiği merkezi bir nokta (genelde ağırlık merkezidir). Hareket edebilen alt parçalar.

Nesne Yönelimi Nesneler ve alt parçaları kendi yönleriyle veya yön hissiyle bağlantılı olarak hareket ederler. Yüzü, sahnenin arkasına doğru bakan ve 2 metre ileriye doğru hareket edecek şekilde programlandırılan bir nesne, sahnenin arkasına doğru 2 metre hareket eder.

Nesne Konumlandırma Yöntemleri Bir nesneyi konumlandırmanın iki yolu vardır: Şu iki yöntemden biri kullanılarak yapılan hassas konumlandırma: Tek vuruşluk prosedürü kullanma.  x, y ve z koordinatlarının değerlerini girip Enter tuşuna basma. İmleciniz ile sürükle ve bırak yöntemi kullanılarak hassas olmayan konumlandırma.

Konumlanacak Örneği Seçme Konumlandırmak istediğiniz örneği seçmenin iki yolu vardır. Seçildiğinde bir nesnenin etrafında halkalar veya oklar görünür. Sahne penceresinin sol üst köşesindeki nesne listesinden örneğin adını tıklayın. - VEYA - Sahne penceresinde örneğe tıklayın.  

Hassas Konumlandırma Tek vuruşluk prosedürler: Sahne düzenlemelerini yapmak ve nesneleri konumlandırmak için kullanılır. Animasyonu oynatmak için Çalıştır (Run) düğmesi seçildiğinde yürütülmezler.

Bir sahnenin ortasına birden çok nesne ekledikten sonra tüm bu nesnelerin görülebilir olması için nesneleri sahnede farklı yerlere koymak amacıyla tek vuruşluk prosedürleri kullanın.   VEYA •        Özellikler (Properties) panelinden Tek Vuruşluk Prosedür (One Shot Procedure) menüsünü seçin. •        Prosedürleri (Procedures) seçin.

Tek Vuruşluk Prosedürleri Kullanma Adımları Tek vuruşluk prosedürler (One-Shots Procedures) menüsünden istenen prosedürü seçin. Argüman değerlerini belirtin (yön (direction) ve mesafe (distance). Nesne, seçilen prosedür ve belirtilen argümanlar doğrultusunda otomatik olarak yeniden konumlanacaktır.

Konumlandırma Örneği Bazen birçok örneğin sahnenin ortasında konumlanması elverişlidir. Örneğin:  Yüzen bir buz kütlesinin üstüne birden çok yeti koymak istiyorsanız, öncelikle buz kütlesini ve yetileri sahnenin ortasına ekleyin. Bunları, yüzen buz kütlesinin üstündeki doğru yerlerine konumlandırmak için de sürükle ve bırak yöntemini denemekten ziyade tek vuruşluk prosedürleri kullanın.

Hassas Konumlandırma Konum özelliği (Position property), nesnenin sahnede x, y ve z eksenlerinde nerede konumlandığını söyler.

Koordinatları Kullanarak Bir Nesneyi Konumlandırma Adımları  Hassas Konumlandırma Özellikler (Properties) panelinde Konum özelliğini (Position property) bulun.  X eksenine bir değer girin ve Enter'a basın.  Y eksenine bir değer girin ve Enter'a basın.  Z eksenine bir değer girin ve Enter'a basın. Nesne, x, y ve z eksenlerine girilen koordinatlar doğrultusunda otomatik olarak yeniden konumlanacaktır. Her bir değeri girdikten sonra Enter tuşuna basmalısınız.

Hassas Olmayan Konumlandırma İmleci kullanarak nesneyi veya nesnenin alt parçasını seçin. Bir İşleç Stili (Handle Style) seçin. Her bir işleç stili , konumlandırmanıza yardımcı olacak halkalar veya oklar sunar. Örneğin Çeviri (Translation) işleç stili, nesneyi x, y ve z eksenlerinde konumlandırmada kullanmanız için üç adet ok sunar. Nesnenin etrafındaki halkaları seçerek ve sürükleyerek nesneyi imlecinizi kullanarak konumlandırın.

İşleç Stillerinin Türleri   Hassas Olmayan Konumlandırma

Seçilen Nesne Özellikleri Sahne editöründeki Seçilen Nesne Özellikleri (Selected Object Properties) menüsü, sahnede o anda seçili olan örneğin özelliklerini değiştirebilmenize imkan tanır.

Özellikleri Değiştirme Özellikler, sahne kurulumu sırasında ve animasyon yürütülürken değiştirilebilir. Örneğin: Bir örneğin kaybolmasını sağlamak için sahne kurulumu sırasında Opaklık (Opacity) özelliğini 0 olarak değiştirin. Örneğin Opaklık özelliğini 1 olarak ayarlamak için bir programlama ifadesi oluşturun, böylece örnek animasyon yürütülürken sahnede tekrar görünür.

Bir Örneğin Özelliklerini Sahne Editöründe Değiştirme Adımları Sahne editöründe örneği seçin. Özellikler (Properties) panelindeki menüleri kullanrak boya (renk), opaklık veya boyut gibi özellikleri değiştirin.  Seçilen Nesne Özellikleri (Selected Object Properties) düğmesinin önündeki üçgen işareti, bir örneğin özelliklerini gizleyebilir veya gösterebilir. Bir örneğin özellik alanları görünmüyorsa görüntülemek için bu üçgene tıklayın.

Bir Nesnenin Alt Parçalarını Konumlandırma Sahne kurulumu sırasında bir nesnenin alt parçalarını konumlandırmak için işleç stillerini kullanın. Örneğin, animasyon başladığında bir nesnenin kafasının sola doğru bakıyor olmasını isteyebilirsiniz.  

Nesne Alt Parçalarını Konumlandırma Adımları Nesne özellikleri (Object properties) menüsünden örneği seçin.  Örneğin adının yanındaki sağ tarafı gösteren üçgen, örneğin alt parçaları için ek basamaklı menüler olduğunu gösterir. Konumlandırmak istediğiniz alt parçayı seçin. Alt parçayı konumlandırmak için etrafındaki halkaları kullanın. Ek alt parçaları konumlandırmak için bu adımları tekrarlayın. Gerekirse Geri Al (Undo) özelliğini kullanın.

Özet Bu derste şunları öğrendiniz: Bir projenin kaydedilmiş sürümünü açma •    Sahneye birden çok nesne ekleme •       Hassas konumlandırma ile sürükle ve bırak (veya hassas olmayan) konumlandırma arasındaki farkı açıklama •       Bir sahnede bir nesneyi hassas şekilde konumlandırmak için tek vuruşluk prosedürü kullanma