Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Aile eğitimi.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Mutlu bir çocuk yetiştirmek için…
PEER SUPPORT TEAM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Hekim-Hasta İletişimi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİREYLERLE SOSYAL HİZMET TANIŞMA/BAĞLANTI KURMA
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Aile katılımının artırılması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Uzmanının Müracaatçılara Karşı Etik Sorumlulukları
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Bireylerle Sosyal Hizmet Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN Konu:Bireyi ve sorunu inceleme ve değerlendirme

Yapılacak çalışmada sosyal hizmet uzmanının ve müracaatçının rolleri, her birinin bu etkileşime ne getirdiğiyle ortaya çıkar. Bu etkileşim sürecinde müracaatçılar; Bir, tür veya kategoriden çok bir birey olarak ilgilenilmek, Duygularını hem olumlu hem de olumsuz olarak ifade etmek, İfade edilen duyguların ve bu duygulara verilen tepkinin sempatik olması, Değerli bir kişi, doğuştan onurlu bir kişi olarak kabul edilmek, İçinde bulunduğu güçlük için ne yargılanmak ne de suçlanmak, Kendi hayatına ilişkin kararlarda ve tercihlerde kendi seçimini yapmak ve Kendisi hakkındaki bilgilerde olabildiğince gizli olunmasını sağlamak, gereksinimindedir.

Tanışma/Bağlantı kurma sürecinde yanıt bulunması gereken sorular: “Birey; sorunun hangi aşamasında, kim aracılığı ile ve ne sebeplerle kuruma gelmiştir? Ne istediği ve bu istediğin sorunla olan bağlantısı ve müracaatçıya göre sorunun nedenleri nelerdir? İsteği direkt olarak sorunu/ihtiyaçları ile ilgili midir? Aile, iş vb gibi sosyal işlevselliklere uyumu nasıldır? Fiziksel ve ruhsal sağlık durumu nasıldır? İlk görüşmedeki görünüşü (kıyafetleri vb gibi) nasıldır?

Kişisel ve sosyal kaynakları (maddi ve finansal durumu) nelerdir? Duygularının yoğunluğu ve uygunluğu nasıldır? Sıklıkla kullandığı savunma mekanizmaları nelerdir? Motivasyon seviyesi, sorunlarından ne kadar çabuk kurtulmak istiyor? Ailenin, statüsünün, değerlerinin, aile içindeki ilişki kalıpları ve benzerlerinin özellikleri nelerdir? Sosyal hizmet uzmanına, yardım istediği kuruma ve sosyal hizmet uzmanının cinsiyetine yönelik olan tepkileri nelerdir?”

Mesleki İlişki Kurma Teknikleri Empatik İletişim Kurma Açık Sözlü Olma (Saydamlık) Yapıcı Geribildirim Güvenilir Olma Konuşma ve Davranışları Sınırlandırma

Mesleki İlişkiyi Sürdürme Teknikleri Açık ve Kapalı Uçlu Soru Sorma Tekniği Açık ve Anlaşılır Biçimde Cevap Verme Tekniği Özetleme Tekniği Odaklaşma Tekniği Mesleki İlişkiye Olumsuz Etki Yapan Davranışları Önleme Tekniği

Etkili Mesleki İlişki Kurmanın Önündeki Engeller Farklı yaşam deneyimleri ve farklı kültürel geçmişler Müracaatçının korkuları Sosyal hizmet uzmanlarının genellikle bürokratik bir örgütte görevli olması Müracaatçılar ve sosyal hizmet uzmanlarının kültürlerinin farklı olması Sosyal hizmet uzmanlarının amaçları (gerçekçi olmayan beklentiler) Sosyal hizmet uzmanlarının durumu açıklamak için tercih ettiği kuram ve varsayımlar

Tanışma & Bağlantı Kurmada Bakış Açısı ve Davranış Sosyal hizmet uzmanı, müracaatçı ile ne tür bir ilişki kurulduğunun farkında olmalı ve buna dikkat etmelidir. Yapıcı bir ilişkide sosyal hizmet uzmanları müracaatçılarla ortak dil kullanmalıdır. Sosyal hizmet uzmanlarının ses tonu, müracaatçıları empatik olarak anladığını ve duygularına önem verdiğini gösterecek tarzda olmalıdır. Önceki çözüm modeller gözden geçirilmeli ve müracaatçı sorunlu çözüm yollarının yerini alacak yapıcı değişiklikler gerçekleştirebilecekse müdahale edilmelidir. Sosyal hizmet uzmanlarının teşvik edici olması gerekir. Sosyal hizmet uzmanları bir ilişkide aşırı bağımlılığın olumsuz sonuçlarına farkındalık geliştirmek zorundadır.