Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Pazarlama Çevresi.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Çağdaş Yaklaşımlar
Pazarlama İlkeleri.
Çocukluk Çağı Kanserleri Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
Performans Değerlendirme
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
Intellectual Asset Management
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
TUTUM VE ALGILAR.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
C- EPİDOMİYOLOJİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)

NE İŞE YARAR? Kıyaslama, organizasyonlara kendi iş süreçlerini daha iyi anlama ve geliştirme becerisi kazandırır. Daha rekabetçi olmak Kıyaslama yaparken şirket kendi süreçlerini, güçlü/zayıf yönlerini daha iyi anlama fırsatını yakalar, daha sonra başkalarının tarzlarını çalışmak, öğrenmek, sindirmek ve belki de daha iyi hale getirmek şansına sahip olur.

Kıyaslama kurumların yeniden yapılanmasına zorunlu hale getirir Kıyaslama kurumların yeniden yapılanmasına zorunlu hale getirir. Kıyaslama sonrasında gerekli yapılanmayı yapan kurumlar çok daha hızlı ilerleme kaydeder. Kıyaslama aktif öğrenmeyi cesaretlendirir, değişim ve gelişim için motivasyon yaratır.

Neden Kıyaslama ????? Müşteri neden sizi tercih Etsin????

Rakiplerinizden daha üstün ya da farklı olduğunuz için… Peki, ölçemediğiniz bir şeyin üstünlüğünü ya da farkını nasıl gösterebilirsiniz?

Servisin performansının sürekli izlenmesi ve ölçülmesi, hizmetin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Servis performansının her vardiyada ya da günlük olarak orta ve alt kademe yöneticiler tarafından ölçülmelidir.

Servis performansı hakkında çalışanlara bilgi verilmesi onların performanslarının nasıl değerlendirildiği hakkında fikir verir.  İndikatör ölçüm sonuçları çalışanların servis içinde kolayca görebilecekleri yere asılmalıdır

Servislerin hasta bakım performansı Hasta Doyumu, Hatalı İlaç Oranı, Hasta Düşmesi Oranı, Nazokomiyal Enfeksiyon Oranı, Dekübitüs Oranı, IV İnfiltirasyon Oranı Gibi..

Servislerin yönetsel performansı Çalışanların İş Doyumu, Personel Devir Hızı, Devamsızlık Oranı, Çalışanların Etkinlik Ve Verimlilik Sonuçları Gibi…

Servisin finansal performansı Çalışan Maliyetleri, Hasta Bakım Maliyetleri, Gelir Durumu, Karlılık Durumu gibi..

Şekil 1: … Hastanesinin Servislere göre 2015 yılı ilk 6 aylık hemşirelerin zaman kullanımına yönelik histogram

Şekil 2:  … Hastanesinin servislere göre 2015 yılı ilk 6 aylık bası yarası oranları kontrol tablosu (Eşik=1)

Şekil 3:. .. Hastanesi’nin servislere göre 2013 yılı Ocak ayı IV infiltrasyon kontrol tablosu (Eşik = %2)