Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu."— Sunum transkripti:

1 Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar

2 Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu

3 Süreç kontrol altına alınacak Nasıl? Kalite kontrolu Süreci yürütenler kontrol edecek: Süreçlerin sahipleri

4 Klasik yönetim şeması Genel müdür Baş mühendis MuhasebeUstabaşı Bakım- onarım Satış Yönetim piramidi

5 Sahipsiz süreç = Fonksiyonel yapı Bakım-onarım Ustabaşı Baş mühendis Muhasebe Satış

6 Multidisipliner takım = Süreç yapısı Bakım + Mühendis + İmalat + Muhasebe + Satış + Pazarlama

7 Süreçlerin sahipleri: Takımlar Takımlar süreçlerinin nasıl yürüdüğünü ayrıntısıyla dokümante ederler. Ürün’e etki eden parametreleri bulurlar. Bu parametreleri sürekli ölçerler. Sürekli iyileştirmelerle ölçümler optimum değerlerden çok az sapar hale gelir (6 sigma) Takımlar kaliteyi nasıl sağlar?

8 Ürünün kalitesini kim belirler? Müşteri İç müşteri Müşterinin ne istediğini bilmek önemli- en önemli

9 Kalite nedir? Bu sorunun cevabını bulmanın adı: PAZARLAMA Satış değil pazarlama Satıcı konuşur- pazarlamacı dinler Ürün Müşteri Henry Ford yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı = Müşteri ne ister?

10 Ölçme- iyileştirme “Her şey dokümante edilmiş ve ölçülüyor” demek biz süreci iyileştirebiliriz demektir. Dokümante etmekte maksat değiştirmektir. Sürekli iyileştirme Planla Yap Dene Har kete geç

11 En iyi uygulamalar (Best practices) Benchmarking = Kıyaslama İşe piramit yaklaşımıyla baktığınızda en iyileri bulmak zordur: Rakipler? Benzerler? Süreç yaklaşımıyla baktığınızda: Süreçleri karşılaştırırsınız: Buna en iyi uygulamalar- best practices denir.

12 Bütüncü kalitenin organizasyon felsefesine etkisi: Ters piramit

13 Bütüncü kalitenin organizasyon felsefesine etkisi: Takım Yönetim takımı Basık yönetim: Sıfır hiyerarşi: Takım

14 ISO9000, Akreditasyon, Reengineering Önce bir “alt cümle” 9003, 9002, 9001 2000’de TKY’ye çok yaklaştı. Akreditasyon: –“Müşteri” ~ “Paydaşlar” –“Best Practices” ~ “Good Practice” –Yönetim hakkında henüz bir yorum yok

15 Son on yıldaki gelişmeler Japonya sıkıntıya düştü Tedrici gelişme yerine kuantum sıçraması: Re-engineering Belki Re-engineering + TKY SON


"Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramlar. Total- toplam- topyekün- bütüncü Süreç Kalite kontrolu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları