Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Öğretmen Merkezli Egitim
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Etkin Öğretim Sistemi Etkin Öğretim Sistemi Ders Anlatım Föyleri
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
TEOG.
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Oyun İçine Gömülü Öğretim
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Tezin Olası Bölümleri.
EĞİTİMDE KULLANILAN GELENEKSEL ÖLÇME ARAÇLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE 2015 Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ

Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar Sözlü Sınavlar

KISA CEVAPLI TESTLER

Kısa Cevaplı Testler Öğrencinin bir sözcük, bir rakam, bir tarih ya da en çok bir cümle ile cevaplandırabileceği maddelerden oluşur. Bu tür sınavlarda sorulan soruların cevaplarını da öğrenci, uzun cevaplı yazılı sınavlarda olduğu gibi düşünerek bulup yazmak zorundadır.

Kısa Cevaplı Testler Soru Cümlesi Tipinde Kısa Cevaplı Testler Örnek: Bilgisayarın mantıksal işlem birimi hangisidir? IPv4 kaç bitten oluşmaktadır?

Kısa Cevaplı Testler Boş Yerlerin Doldurulması Tipinde Kısa Cevaplı Testler Örnek: Bilgisayarın mantıksal işlem birimine ………… denir. IPv4 …….. bitten oluşmaktadır.

Kısa Cevaplı Testler Boş yerlerin doldurulması tipindeki sorularda öğrencinin istenilen cevabı vermesi için sorunun esneklik payı azaltılmalı hatta sıfıra indirilmelidir.

Kısa Cevaplı Testler Hatalı Soru: Kıbrıs barış harekatı ………… oldu. Olması gereken : Kıbrıs barış harekatı ………. tarihinde oldu

Kısa Cevaplı Testlerin Özellikleri Cevaplar kısa da olsa özellikle ilk öğretim düzeyinde öğrencilerin cevapları dil yazım kurallarına uygun olarak yazılması istenir. Cevaplar kısa olduğu için çok soru sorma şansı vardır. Soruların çok olması testin kapsam geçerliliğini ve güvenilirlik derecesini artırır.

Kısa Cevaplı Testlerin Özellikleri Puanlama sırasında cevaplar kısa olduğu için testin puanlanmasında ki sübjektiflik büyük ölçüde azalmaktadır. Cevaplayan soruyu başka tarafa çekme ve istediğini yazma imkanı azdır. Puanlayan da geniş bir takdir hakkına sahip değildir.

Kısa Cevaplı Testlerin Özellikleri Bu sınav türünün en büyük dezavantajı üst düzey davranışların ölçülmesi için uygun değildir.

Kısa Cevaplı Testler de; Her sorunun bir doğru cevabı olmalıdır. Yoruma açık ve birden çok cevabı olan sorular sorulmamalıdır. Sorunun cevabını içeren ipuçları verilmemelidir.

Kısa Cevaplı Testler de; Testteki herhangi bir madde diğer sorunun cevabına ipucu vermemelidir. 5) Her maddede bırakılan boşluklar aynı uzunlukta olmalıdır.

YAZILI YOKLAMALAR

Yazılı Yoklamalar Öğrencilerin yöneltilen soruların cevaplarını düşünüp hatırlayarak ve cevabı organize ederek yazdığı bir sınav türüdür. Hazırlanmasının kolay olması, uzun zaman almaması, iyi bilinen bir sınav türü olması nedeniyle sık kullanılan bir sınav

Yazılı Yoklamalar En önemli avantajı bilgi düzeyinin üstündeki üst düzey zihinsel işlemler gerektiren türdeki hedefleri ölçebilmesidir. Uygulama - Değerlendirme Analiz - Organize etme Sentez - Subjektif Bilgi İşleme

Dikkat Edilecek Faktörler Az sayıda soru sorulması ( Bu nedenle geçerliliği ve güvenilirliği düşüktür) Öğrenciye cevap özgürlüğü tanıması

Dikkat Edilecek Faktörler Öğrenciyi sınırlandırmaması Hazırlanması kolay olduğu gibi puanlaması güçtür puanlamaya dikkat edilmeli

Dikkat Edilecek Faktörler Şans başarısı vardır ancak düşüktür. Puanlaması sübjektiftir. Puanlama güvenilirliği zayıftır.

Hangi Durumlarda Kullanılmalıdır Sınava girecek öğrenci sayısı az ise kullanılmalıdır. İlk öğretimden itibaren kullanılabilir. Üst düzey zihinsel hedef alanlarına yönelik ölçme için kullanılabilir. Öğrencileri çalışmaya yöneltmek için kullanılır.

Puanlama da Başlıca Hata Kaynakları Puanlamayı yapan kişinin yanlılığı Ölçme yönteminin ölçülen hedef- davranışlara uygunluğu Yazılı yoklamanın ölçülen davranışlara uygunluğu Yazılı yoklamanın uygulandığı koşullar ve ortamından kaynaklanan nedenler

Yazılı Sınavların Puanlanması Puanlama yönergesi ve cevap anahtarı kullanılmalıdır. Mümkünse sınav kağıdı birden çok puanlayıcı tarafından okunmalı ya da birden fazla gözden geçirilmeli. Sorular sıra ile okunmalıdır.

Yazılı Sınavların Puanlanması Puanlamanın sağlıklı olması için sorulara ayrı ayrı puan değeri verilmeli ve okurken bu puan sistemine göre puanlandırılmalıdır. Yanlı davranışlardan kaçınılmalı, isimlere ve diğer unsurlara bakılmamalı, süper ego etkisiz hale getirilmelidir.

SÖZLÜ SINAVLAR

Sözlü Sınavlar Sözlü sınavlar, öğretmen tarafından öğrencilere verilecek notun belirlenmesinde kendisine dayanılacak ve belli bir konu alanındaki öğrenci başarısının ölçüsü olarak kullanılacak veriler elde etmek için yapılır.

Kullanılabileceği Durumlar Sözlü anlatım becerileri ölçüleceğinde Henüz yazma becerisinin gelişmediği okul öncesi dönemde kullanılabilir. Yabancı dilde iletişim becerisini ölçmek amacıyla

Kullanılabileceği Durumlar Öğretmen ders anlatmaya başlamadan önce bir önceki ders ile ilgili olarak soru sorması sözlü sınavın yapılış şekillerinden biridir. Bu sayede eksik kalan alanlar kapatılır ve öğrencinin derse hazırlıklı gelmesi sağlanır. Sınıf önünde yapılan, bir ders saatinde birkaç öğrenci ile kısıtlı kalan sözlü sınavlarda öğrencinin değerlendirilmesi değerlendirmenin sübjektifliği sebebiyle sakıncalı olabilmektedir.

Sözlü Sınavların Özellikleri Konuşma yeteneği ve sözlü anlatım gücü öğrencinin giyimi, dış görünüşü yanıltıcı olabilir. Sınavı yapan kişinin tepkileri, Her öğrenci için farklı soru hazırlama (sınıfın önünde yapılan sözlü sınavlarda)

Sözlü Sınavların Özellikleri Cevaplarını öğrenci tekrar kontrol edemez Zaman alıcı Değerlendirme subjektif. «Kuzuyu yeme kararını çoktan vermiş, fakat buna bir gerekçe hazırlama girişiminde olan bir kurt!»

Göz Önünde Bulundurulması Gerekenler Bir sınav planı yapılmalı. Sınavın amacı, yoklanmak istene davranışlar ve konuları gösteren bir tablonun hazırlanması. Sınavda sorulacak sorular bu tablodan elde edilmelidir Çok sayıda öğrenci değerlendirilecekse kısa cevaplı sorular sorulmalıdır.

Göz Önünde Bulundurulması Gerekenler Öğrencinin çabuk ve mantıklı düşünebilme, düşünce ve duygularını etkilice anlatabilme gücü ölçülmek isteniyorsa uzun cevap gerektiren sorular yöneltilmelidir. Sınavda sorulması kararlaştırılan sorular, sınavdan önce yazılmış olmalıdır. Benzer olarak verilmesi beklenen cevaplar da yazılmalı ve kaç puan verileceği önceden belirlenmelidir.

Göz Önünde Bulundurulması Gerekenler Öğrenci, kendisini sorguya çekilmek üzere savcı önüne çıkarılan bir sanık durumunda görmemelidir. Bunun sağlanması için öğrenciyi rahatlatacak bir ortam sağlanmalıdır. Öğretmen soruları yavaş ve seslice okumalıdır. Öğrencinin soruyu tam olarak anladığından emin olunmalıdır. Tek bir sınav yerine bazen ikinci sınav hakkı verilmesi yoluna gidilebilmelidir.

TEŞEKKÜR EDERİZ