KAVRAMLAR
KALİTE NEDİR ? KALİTE NEDİR ? KA LİTE NEDİR ? KALİTE NEDİR ?
AMACA / İSTEKLERE UYGUNLUKTUR.
KALİTE İSTENEN ÖZELLİKLERE ; İLK DEFADA, ZAMANINDA, HER DEFASINDA, UYMAKTIR.
Kalite Ateş karşısında bozulmayan altın, Altın karşısında bozulmayan kadın, Kadın karşısında bozulmayan erkek; "Kalitelidir."
MÜŞTERİ Bir ürünü ( hizmeti ) kabul eden (alan) kuruluş veya kişi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Müşterinin şartlarının yerine getirildiğinin, müşteri tarafından hissedilen(algılanan) tatmin derecesi.
BİR PROSESİN SONUCUDUR ÜRÜN BİR PROSESİN SONUCUDUR EDİR
GİRDİLERİ ÇIKTI HALİNE GETİREN BİRBİRLERİYLE İLGİLİ VE ETKİLEŞİMLİ FAALİYETLER TAKIMI. PROSES 1 4 2 5 6 3
ORGANİZASYON Düzenlenmiş sorumlulukları, yetkileri ve ilişkileri olan insanlar ve tesisler grubudur.
Ustaya başarısının sırrını sormuşlar, "Doğru kararlar"demiş Ustaya başarısının sırrını sormuşlar, "Doğru kararlar"demiş. Sürekli, nasıl doğru karar alabildiğini öğrenmek istemişler. Tek kelimeyle cevap vermiş: "Tecrübe." Peki tecrübe denen bu şeyin sırrı neymiş? Usta, derinnn bir iç geçirmeden sonra şöyle demiş: - Yanlış kararlar.
TEDARİKÇİ Bir ürün sağlayan organizasyon veya kişi
ÜRETİM / HİZMETİ OLUŞTURANLAR GİRDİLER TEDARİKÇİLER ÇALIŞANLAR PROSES KALİTE KONTROL BAKIM ÜRÜN EKİPMANLAR MÜŞTERİLER
ETKİNLİK Planlanmış faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve planlanmış sonuçların elde edilme derecesi.
VERİMLİLİK Elde edilen sonuç ile kullanılan kaynak arasındaki ilişki.
İLGİLİ TARAF Bir organizasyonun başarısından veya performansından fayda sağlayan (ilgililenen) kişi veya grup. Müşteriler Hissedarlar Banka ve Sigortalar Çalışanlar Kuruluş Yerel Basın Ulusal Basın Komşular Kardeş Kuruluşlar Yasal Otoriteler
ÇEVRE NEDİR ? Kuruluşun faaliyet gösterdiği alanı çevreleyen hava, su, toprak, doğal kaynaklar, flora, fauna, insanlar ve bunların arasındaki ilişkiler
ÇALIŞMA ORTAMI İşin yapıldığı şartlar
BEKLENEN SONUCA BELİRSİZLİĞİN ETKİSİ RİSK BEKLENEN SONUCA BELİRSİZLİĞİN ETKİSİ