ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama Araştırması
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DENETİM DÖRDÜNCÜ BÖLÜM DENETİM SÜRECİ VE DENETİM PLANLAMASI.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Istatistik I Fırat Emir.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ASSURE Modeli.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRNEKLEME.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 4. Hafta*
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
İSTATİSTİK.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Geçerlik ve Kullanışlılık
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
SOSYAL PSİKOLOJİDE YÖNTEM
KARMA YÖNTEM.
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
Bilimsel Araştırma Süreci
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Roma Rakamları - Sayıları
Literatür Değerlendirme Kriterleri
Nitel Araştırma Süreci
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
NİTEL ARAŞTIRMA ÖRÜNTÜLERİ
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
Sunum transkripti:

ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ VE TÜRLERİ

Pazarlama Araştırması Nedir? Pazarlama araştırması, bir pazarlama problemi ya da fırsatı hakkında veri toplama, sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve raporlama eylemidir. Pazarlama araştırması kapsamlı ve süreklidir. Pazarlama araştırması sistematiktir. Pazarlama araştırması bilimseldir. Pazarlama araştırması tarafsızdır.

Pazarlama Araştırmalarının İşletme İçindeki Rolü

Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırmaları Araştırma Tasarımı Keşfedici Araştırma Nitel Keşfedici Nicel Keşfedici Kesin araştırma Betimsel Araştırma İlliyet Araştırması

Pazarlama Araştırması Türleri Probleme Bakışlarına Göre Pazarlama Araştırması Türleri Uygulamalı araştırma Temel araştırma Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırması Keşfedici araştırmalar Kesin araştırmalar Vasıfî (betimsel) araştırma, İlliyet (nedensellik) araştırması

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI KARARLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Araştırmanın amaç ve önemi Araştırılan bilginin türü ve özelliği Zamanlama Araştırma kaynakları Fayda-Maliyet

Pazarlama Bilgi Sistemi ve Karar Destekleme Sistemi Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama karar alıcısına sunulmak amacıyla yerinde bilgi toplanması ya da sınıflandırılması, analizi, değerlendirilmesi, depolanması ve dağıtımı için formel ve rutin hâle getirilmiş sürekli bir dizi işlemlerdir. Pazarlama bilgi sistemi üç türlü bilgiyi içerir: Periyodik tekrarlanan bilgiler İstihbarata dayalı bilgiler Tekrarlanmayan Araştırmalar

Karar Destekleme Sistemi Karar destekleme sistemi, donanım, iletişim ağı, veri tabanı, model tabanı, yazılım tabanı gibi konuları içeren entegre bir bilgi sistemidir. Karar Destekleme Sistemlerinin Özellikleri Karşılıklı etkileşimlidir Esnektir Keşfedicidir Kullanıcı dostudur

Pazarlama Bilgi Sistemi

Pazarlama Araştırmasının İşletme İçinde Örgütlenmesi İşlevsel örgütlenme Kurmay örgütlenme Tepe örgütlenme

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ VE HATÂLARI

Birinci Aşama: Ön Hazırlık Konunun geçmişi Araştırmanın amacı Araştırmanın yargılanması

İkinci Aşama: Araştırmanın Tasarımı Problem ve/veya fırsatın tanımlanması Araştırma taslağının hazırlanması Araştırma yönteminin seçimi Örnekleme yönteminin seçimi

Üçüncü Aşama: Araştırmanın Uygulanması Verilerin toplanması Verilerin tasnifi Verilerin analizi Bulguların yorumu Raporun hazırlanması Sonuçların uygulanması ve izlenmesi

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI HATALARI

Araştırma Raporu ve Makale Yazımı Başlık Özet Giriş Literatür Taraması ve Konunun Geçmişi Yöntem Örnekleme Yöntemi ve İşlemleri Ölçekler Araştırma Tasarımı Bulgular Sonuç Kaynaklar