Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ -1.HAFTA-
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İ stanbul Üniversitesi Prof. Dr. Ergün Ero ğ lu İ Ü İ şletme Fakültesi.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
DARICA ÜLKÜN YALÇIN ANADOLU LİSESİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2017 Bahar Ders Hakkında Bilgi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
İLKNUR BAŞYİĞİT EĞİTİM KOMİSYONU BAŞKANI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Temel Matematik 2 9-Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
Entegre Müfredat Modeli
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2018 Bahar Ders Hakkında Bilgi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTSEL OYUNLAR.
Proje Yönlendirmeli Öğrenim Ve Temel Bilgi Teknolojileri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

Genel Bilgiler Dersin Adı : Dersi Veren Öğretim Üyesi: Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi Veren Öğretim Üyesi: Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ Haftalık Ders Saati 2 saat (kısaltılmış versiyon 4 saat) Hafta Sayısı 14 Hafta (kısaltılmış versiyon 7 Hafta) Ders Günleri Salı

Ders Planı 14 Haftalık Plan 7 Haftalık Plan 1. Hafta – Teorik Ders 8 Hafta – Ara Sınav 9 Hafta – Sunumlar 10 Hafta – Sunumlar 11 Hafta – Sunumlar 12 Hafta – Sunumlar 13 Hafta – Sunumlar 14 Hafta – Sınav 7 Haftalık Plan 1. Hafta – Teorik Ders 2. Hafta – Teorik Ders (Online Yapılacak) 3. Hafta – Teorik Ders 4. Hafta – Arasınav + sunumlar 5. Hafta – Sunumlar 6. Hafta – Sunumlar 7. Hafta – Final Sınavı

Ders İçeriği I. Hafta 1. ders 2. ders Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması 2. ders Eğitimde Temel Kavramlar

Ders İçeriği II. Hafta 1. ders Hedefler, Temel Öğretim İlkeleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders İçeriği III. Hafta 1. ders Strateji, Yöntem, Teknik – I 2. ders

Ders İçeriği IV. Hafta 1. ders 2. ders Strateji, Yöntem, Teknik – III Strateji, Yöntem, Teknik – IV

Ders İçeriği V. Hafta 1.Ders Anlamlı Öğrenme 2.Ders Tam Öğrenme

Ders İçeriği VI. Hafta Probleme Dayalı Öğrenme Çoklu Zeka Kuramı İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Ders İçeriği VII. Hafta Öğretim Yöntemleri

Ders İçeriği VIII. Hafta Ara Sınav Çoktan seçmeli soru tipi ile hazırlanmış sınav

Ders İçeriği IX. Hafta Altı Şapkalı Düşünme (min. 6 kişi) Örnek Olay

Ders İçeriği X. Hafta Gösterip Yaptırma Anlatma / Analoji

Ders İçeriği XI. Hafta Beyin Fırtınası Benzetim

Ders İçeriği XII. Hafta Görüş Geliştirme Eğitsel Oyun

Ders İçeriği XIII. Hafta İstasyon Münazara

Ders İçeriği XIV. Hafta Final Sınavı Çoktan seçmeli soru tipi ile hazırlanmış sınav

Ders İçeriği Değerlendirme Ara Sınav (Vize) %40 Final – (Sınav %40 - Sunum %20) Sunum detayları Seçilen yöntem-teknik ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi (20p) Yöntem-tekniğin sınıfta uygulanması (40p) Rapor (40p)

Kaynaklar Bilen, Mürüvvet. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. Senemoğlu, Nuray. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ank.: Usem Yayınları. Duman, Bilal. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık

Sizden Beklenenler Derse devam etmek (Derslerin 3’te 2’sine katılmanız gerekiyor) Ders ile ilgili ön hazırlık (Mümkünse) Yüksek motivasyon  Derse katılım

İletişim Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ bulentcavas@gmail.com Buca Eğitim Fakültesi – Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Ofis: Hasan Ali Yücel Binası, Son Kat – 423 nolu oda Tel: 0 232 301 23 33

Bitti 