Niçin Yaratıldık? muharremmorgul@hotmail.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
1.Yüklem: Cümlede yapılan işi, oluşu ya da eylemi bildiren kelimeye yüklem denir. Yüklem cümlenin temel öğelerinden biridir. Genellikle cümlenin sonunda.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Bunu,bu ülkenin her vatandaşı DİKKATLE OKUMALI. VERGİDE BAGIŞ SİSTEMİ SADAKA VE FİTRE DİYEREK ÜLKEMİZ NASIL SOYULUYOR?
SANAT FELSEFESİ HAZIRLAYAN: HELİN ÖZCE KÖSE 11 FEN A.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
KONUŞMA VE BİZ Emin ÖZDEMİR. Bizi biz kılan konuşma gücümüzdür.Bu gücü yitirdiğimizde, dilsizleştiğimizi düşünelim. Suskunun dayanılmaz köleliğine düşeriz.Dış.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hikmet SIRMA.
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
Nazım Biçimleri (Şekilleri)
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
TANRISI PEYGAMBERİ MERKEZİ ORTAYA ÇIKIŞI KİTABI Yehova Hz.Musa Tevrat M.Ö civarında Kudüs Yahudilik-Musevilik.
HAZIRLAYANLAR NAZ ORHAN AYŞE BER İ N ÖZDEM İ R. ÜLKEM İ ZDEK İ DO Ğ AL GÜZELL İ KLER.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
FİİLLERDE ÇATI.
REHBERLİK SERVİSİ.
Yiyeceklerin soğuk ve sıcak kalmalarını sağlamak amacı ile özel saklama araçları (reşolar vb) kullanılmalıdır. Servis masaları üzerine konan yiyeceklerin.
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
Bugün neler öğreneceğiz?
1. TEMEL HUKUK BİLGİLERİ.
HASTALARI ZİYARET ETMEK
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Bilgisayarlara komut verme Remzi ÖZ
ÇAĞRI KİTAPLARI (TOMARLARI)
DÜŞÜNME.
İSTASYON YÖNTEMİ.
Bir varmış bir yokmuş. Büyüdüğü zaman ne olacağını çok merak eden bir çocuk varmış…
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
seyahat zeyno zeyno seyahat
İNSAN NE İÇİN YARATILDI ?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
Ünite Konuları için tıklayınız
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
2 - DEDELER ZAMANI İBRAHİM'in hayatı Yaratılış bölüm
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Niçin Yaratıldık? muharremmorgul@hotmail.com

bütün bu isim ve sıfatlar Yüce Allah’ın bir çok isim ve sıfatı vardır. Bunların hepsi de sonsuz derecede güzel ve mükemmeldir. Kainat yokken, bütün bu isim ve sıfatlar “BİR GİZLİ HAZİNE İDİ” Allah “BİLİNMEYİ” irade etti. muharremmorgul@hotmail.com

Kainatı yarattı, isimlerini aksettirdi, varlıkları kendine ayna yaptı Kainatı yarattı, isimlerini aksettirdi, varlıkları kendine ayna yaptı. Sonra harikulade eserlerini başkalarına da göstermek istedi muharremmorgul@hotmail.com

Bu sebeple şuurlu varlıklar yarattı. Onlara akıl nimetini verdi Bu sebeple şuurlu varlıklar yarattı. Onlara akıl nimetini verdi. Kainattaki harika işleri, mükemmel eserleri görüp, yaratıcıyı tanımalarını istedi. Bunların öğretilmesi için de peygamberler ve kitaplar gönderdi. muharremmorgul@hotmail.com

İsteklerini ve emirlerini bildirdi İsteklerini ve emirlerini bildirdi. Bu açıdan yaratılmışların en önemlisi insandır. Çünkü diğerlerinin buna kabiliyet ve imkanları yoktur. muharremmorgul@hotmail.com

Bu münasebetle Allah, peygamberimize şöyle der: “Ben gizli bir hazine idim. Bilinmek ve tanınmak istedim. Bu sebeple de beni tanımaları için mahlukatı yarattım.” muharremmorgul@hotmail.com

Biz böylece eserlerini inceleyerek, O’nun gücünü ve üstünlüğünü daha iyi anlayabiliyoruz. muharremmorgul@hotmail.com

Bunun yanında Allah kendi sanatındaki güzelliği sergilemek istemese, bugün var olan her şeyi, çok daha basit bir şekilde örneğin çiçekleri öylesine, insanları kaba saba yaratabilirdi. Nasıl olsa kendisi, kudret ve gücünü biliyor. muharremmorgul@hotmail.com

Ama öyle olmuyor. Her şeyde çok mükemmel bir sanatkârlık sergileniyor Ama öyle olmuyor. Her şeyde çok mükemmel bir sanatkârlık sergileniyor. Demek ki kainat yaratılırken, bir sergileme amacı da vardır. muharremmorgul@hotmail.com

Bu vesileyle dünyaya gelişimizdeki maksatlardan bir tanesini sanat galerisinde incelemede bulunmak şeklinde açıklayabiliriz: muharremmorgul@hotmail.com

Öğrencilerin sanat galerisine yaptıkları geziyi düşünün Öğrencilerin sanat galerisine yaptıkları geziyi düşünün. Sınıfça gezildiği için herkes gitmek zorunda. Yani öğrencilerin bir kısmı, kendileri istemedikleri halde götürüldüler. Galeri gezilirken öğrencilerin bazıları, sanat tarihi dersinde öğrendiklerini tatbik edip eserleri incelemeye ve sanatkârı daha iyi tanımaya çalışırlarken, bazıları da bunlara karşı ilgisiz davranıyorlar. muharremmorgul@hotmail.com

Hatta sanat eserlerine zarar veriyor, arkadaşlarını rahatsız ediyorlar Hatta sanat eserlerine zarar veriyor, arkadaşlarını rahatsız ediyorlar. Bunlara sergiyi korumakla vazifeli olan görevliler engel oluyorlar, gerektiğinde de yasal işleme başvuruyorlar. Bu öğrencileri uzaktan seyreden sergi sahibi sanatkâr ise çok ilgili ve gayretli öğrencileri seçip onları kapanıştan sonra vereceği kokteyle çağırıyor... muharremmorgul@hotmail.com

Yüce Allah bizi, harika eserleriyle donattığı dünya adındaki sanat galerisine misafir olarak çağırdı. Bu sergiyi gezmek zorundayız. Gezip gezmemek bizim seçeneğimize bırakılmadı. Bu sergideki kuralları ve gezi âdâbını rehberler (peygamberler) ve broşürlerden (kutsal kitapları) öğrenebiliyoruz. muharremmorgul@hotmail.com

Nasıl ki bir çok ziyaretçi eserleri incelemekle sanatçıya hayran kalıyorlarsa, bazıları da orada bulunuş gayesinin farkında olmadığı için varlıklara, sergiye ve sanatçıya saygısızlık sayılan davranışlarda bulunur. muharremmorgul@hotmail.com

İşte eşsiz sanatkâr Yüce Allah da sanat galerisindeki faaliyetlerinden dolayı seçtiği konuklarını kıyametten sonra cennete çağırıp onları orada ödüllendirecek. muharremmorgul@hotmail.com