Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Konular Proje Tabanlı Öğrenme Ön Bilgi Proje Nedir?
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DEĞERLER EĞİTİMİ 3. Sınıflar Hoşgörü Konulu Şiir Okuma Yarışması
Probleme Dayalı Öğrenme
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Çevre kirliliği (ışık-ses-toprak…)
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Hazırlayan İsim Soyisim / Fakülte Birim Tarih Gün/Ay/Yıl Konu/Başlık/Sunum Adı Adobe Garamond Pro 48Pt Bold Alt Başlık Adobe Garamond Pro 32Pt Italic.
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Name of Presentation Company Name. Slide Master Your Text here Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
* Kapak sayfasında sadece logo ve arka plan kullanılır.
Ulaştırma ve Lojistik Ulusal Kongresi
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
Bülent Ecevit Üniversitesi - Çevre Mühendisliği Bölümü
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum Destesi Etiket Satırı İki Satıra Yayılabilir
* Kapak sayfasında sadece logo ve arka plan kullanılır.
* Kapak sayfasında sadece logo ve arka plan kullanılır.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Sunum Destesi Etiket Satırı
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi - Çevre Mühendisliği Bölümü
KAVRAM HARİTALARI.
BAŞLIK İsim SOYİSİM*, İsim SOYİSİM **, İsim SOYİSİM *** AMAÇ
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Filmler ÖZELLİK BAŞLIĞI ÖZELLİK BAŞLIĞI OCAK [YIL] FİLMLER
Dergi Büyük Hikaye Başlığı
Sunum Destesi etiket satırı
Sunum transkripti:

Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?

Proje Tabanlı Öğrenme Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin problem çözme becerilerini ve diğer anlamlı öğrenmelerini kapsayan, öğrencilerin bilgilerini yapılandırmaları için kendi kendilerine çalışmalarına, kendi ürünlerini ortaya koymalarına olanak sağlayan, odak noktası kavramlar ve bilimsel ilkeler olan eğitim ve öğretim modelidir.

Proje Tabanlı Öğrenme - İş bölümü yapmayı, - Bilgiyi toplamayı, - İhtiyaç duyulan bilgiyi seçmeyi, organize etmeyi, - Zamanı iyi kullanmayı, - Zaman ve iş bağlantısını iyi kurarak plan yapmayı, - Özgün ürünler ortaya çıkarmayı, - Rapor yazmayı ve kaynakça belirtmeyi, gerekli kılar.

Proje Tabanlı Öğrenme PTÖ Yaklaşımının temelini oluşturan görüşler ilk olarak, 1918 de William Heard Kilipatrick tarafından ortaya atılmıştır. John Dewey - Yaparak Yaşayarak Öğrenme - İş birliğine Dayalı Öğrenme - Sosyal bir organizasyonun vurgulandığı bir eğitim planı olarak tanımlamıştır.

Ürün - Süreç Proje tabanlı öğrenmede sadece ürün değil, ürüne giden süreç önemlidir.

Süreç PTÖ Yaklaşımın süreç boyutunda,öğrenenlerin iş birliği içerisinde birbirleriyle çalışmaları içi teşvik etmesinin yanı sıra kendi başlarına çalışmalarını da desteklemektedir. Süreç

Etkinlikler Etkinlikler boyutunda öğrenenler aradıkları cevapları bulmak ve problemleri çözmek için araştırma yapılır.

What We Do Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras condimentum, lacus a convallis ornare, urna diam maximus leo, convallis rhoncus turpis enim eu lacus. Phasellus neque mi, interdum sit amet.

Sonuç PTÖ Yaklaşımı,öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin ve problem çözme stratejilerinin gelişmesine yardımcı olmaktadır. Öğrenenler öğrenme süreci sonunda örneklerle kanıtladıkları karmaşık, entelektüel, mantıklı ürünler oluştururlar ve ortaya koydukları ürünleri kendileri değerlendirirler. Bu süreçte sosyal becerileri, yaşam becerileri ve kendini yönetme becerilerini sergileme fırsatı bulurlar.

Öğretmen Öğretmen artık bilgiyi aktaran kişi olmaktan çıkıp öğrencileri ile birlikte bilgiye ulaşan kişi konumundadır. Proje tabanlı öğrenme-öğretme sürecinde öğretmen her bir adımda; planlayıcılık, düzenleyicilik, motive edicilik, danışmanlık ve değerlendiricilik rollerini yerine getirmelidir.

Karşılaştırma

Teşekkürler adiltugyan@hotmail.com You can safely remove this slide. This slide design was provided by SlideModel.com – You can download more templates, shapes and elements for PowerPoint from http://slidemodel.com Teşekkürler adiltugyan@hotmail.com