Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli"— Sunum transkripti:

1 Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli

2 Okulda Öğrenme Modeli John Carroll’un 1993 yıllında ortaya koyduğu bu model gerekli zaman ve uygun olanaklar sağlandığında her öğrencinin okulda öğrenebileceği varsayımına dayanmaktadır.

3 Okulda Öğrenme Modeli Modelin temel amacı öğrenenleri ulaşabilecekleri en üst öğrenme düzeyine çıkarmadır.

4 Okulda Öğrenme Modeli Okulda öğrenme modelinde öğrenmeye ayrılan zamana özel bir önem verilmektedir. Modelin odak noktası “öğrenme için ne kadar zaman gerekir” biçiminde formüle edilebilir.

5 Okulda Öğrenme Modeli Carroll’a göre öğrenme düzeyi öğrenmede harcanan zamanın o öğrenme için gereken zamana oranıdır. öğrenme düzeyi = harcanan zaman gerekli zaman

6 Okulda Öğrenme Modeli Modelin, hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş temel ögesi bulunmaktadır: Yetenek Öğretimden yararlanabilme becerisi Sebat Fırsat Öğretimin niteliği

7 Okulda Öğrenme Modeli Yetenek: Öğrenme için gerekli zaman olarak tanımlanmaktadır.

8 Okulda Öğrenme Modeli Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için hazır oluşu.

9 Okulda Öğrenme Modeli Sebat: Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zaman.

10 Okulda Öğrenme Modeli Fırsat: Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.

11 Okulda Öğrenme Modeli Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği kadar sürmesi yani ek zaman gerektirmemesi. Bu amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci özelliklerini belirleyebilir, öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve gereçleri kullanabilir, istenilen davranışları pekiştirebilir.

12 Okulda Öğrenme Modeli Okulda öğrenme modelini özetleyiniz.
Modelde zamana verilen önemi açıklayınız.


"Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları