BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Advertisements

HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
ANTRENÖR VE PSİKOLOJİ ANTRENÖR PSİKOLOJİSİ
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Kondisyon sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi altında.
Dayanıklılık Antrenmanları Yöntemleri
1 SPORDA GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME Sporda üst düzey başarıya ulaşmak ilkesinden yola çıkarak; * takımın ve sporcuların antrenmanlarını en iyi şekilde düzenlemek,
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
SÜRAT Tanım: Sporda insanın kendisini en yüksek hızla ( en kısa sürede ) bir yerden, başka bir yere hareket ettirebilme yeteneğidir. Vücudu veya vücudun.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
Biçimbilimsel Özniteliklerin Eş-Oluşumlarına Dayalı Doku Betimleme Okan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / İstanbul İzzet Özen Erchan Aptoula.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
ATLETİZM.
KİŞİSEL HİJYEN.
EĞİTİMDE DRAMA.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Kuvvet Antrenmanları Genel Prensipler
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
BARALAR.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
Sporcular için karbonhidratlar neden önemlidir?
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
YRD. DOÇ. DR. MEHMET YILDIRIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MAKALE ÖZET VE ÇEVİRİSİ
SÜRAT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MOTOR ÖĞRENME KURAMLARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
MOTOR KONTROL VE MOTOR PROGRAMLAR
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
Gelişim ve Temel Kavramlar
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALISMALARI 3. ULUSLARARASI ANTRENÖR SEMİNERİ 22 – 24 HAZİRAN 2007 KUŞADASI PROF.DR.YAŞAR SEVİM

Tüm sportif oyunlarda olduğu gibi Avrupa ve Dünya basketbolüne ÖNSÖZ Tüm sportif oyunlarda olduğu gibi Avrupa ve Dünya basketbolüne baktığımızda daha dinamik ve tempolu bir basketbolün oynandığını görmekteyiz.

Takımların hızlı hücum (fast break) uygulamalarına daha fazla yer vermeleri ve hızlı hücum sonrası hücum geçişlerindeki akıcılık ve tempo, hücumların hazırlık sürecini kısaltmıştır. Bu tempolu ve hızlı oyun anlayışı set oyununa da yansımıştır.

Bu anlayış; dinamik ve tempolu oyun akışını öncelikli kılarak, bireysel, 1:1,2:2 ve 3:3 oyun kombinasyonlarına dayalı teknik-taktik düşünceyi ön plana çıkarmıştır.

İşte; basketboldaki bu tempolu ve hızlı teknik taktik gelişim basketbolcülerin kondisyonel özelliklerinde yeni gereksinmeler oluşturmuştur. Artık basketbolcüler daha fazla patlayıcı kuvvet özelliğine sahip, süratli, hücumda ve savunmada çok yönlü, her pozisyonda kısa süreli de olsa oynayabilecek durumda olmak zorundadırlar.

En önemlisi de basketbole özgü mükemmel bir oyun algılama ve uygulayabilme yeteneğini zorunlu kılmaktadır.

Tempolu Basketbol oyun anlayışı; disiplinli hücum ve savunma düzenleri ile örtüşerek arzulanan çağdaş basketbol gelişimine süreklilik getirecektir.

Bunun da en önemli ön koşullarından birisi bu gelişimi destekleyen bilinçli kondisyon çalışmaları ve bunun temel öğelerinden biri olan sürat özelliğidir.

KONDİSYON NİÇİN GEREKLİ? Kondisyondan yoksun üst düzey bir basketbolcu düşünülemez. Üst düzey basketbol her gün biraz daha fazla kondisyona dayalı oynanmaktadır.

BASKETBOLDA KONDİSYON NEDİR? Basketbolcunun en önemli performans durumu göstergelerinden birisidir. Basketbolcunun enerji oluşumu sürecinin etkileşimi altında kuvvet, sürat, dayanıklılık, hareketlilik ve koordinasyon özelliklerinin teknik-taktik uygulamalarda gerekli psikolojik özelliklerle bütünleşmesi ve işbirliğini kondisyon olarak tanımlayabiliriz..

SÜRAT ÖZELLİĞİ NEDİR? Sporcunun kendisini en yüksek hızda bir yerden bir yere hareket ettirebilme ya da hareketlerini mümkün olduğu kadar yüksek bir hızda uygulayabilmesidir. (Y. Sevim)

ANTRENMAN BİLİMİ AÇISINDAN BASKETBOLDA SÜRAT 1 3 Reaksiyon Sürati Süratte devamlılık 2 4 Sprint Sürati 5 Tekniğin uygulamasındaki sürat Teknik-Taktik algılama sürati

REAKSİYON SÜRATİ Görerek 0,15 sn Dokunarak 0,09-0,27 sn İşiterek Basit Reaksiyon Kombine Reaksiyon

ETKİLEYEN MOTORİK FAKTÖRLER KAS KUVVETİ DAYANIKLILIK HAREKETLİLİK SÜRAT ÖZELLİĞİNİ ETKİLEYEN MOTORİK FAKTÖRLER KOORDİNASYON KUVVET-KOORDİNASYON İLİŞKİSİ

SÜRATİ ETKİLEYEN DİĞER FAKTÖRLER Bedensel Yapı Psikolojik Faktörler Dış Faktörler Yorgunluk ve diğer Boy Kilo Diğer v.b. Motivasyon Sinir Sistemi Motor Ünite Diğer v.b. Giysi Ayakkabı Zemin Diğer v.b.

SÜRAT ANTRENMANLARI METODİK SIRALAMASI Reaksiyon Sürati Çalışmaları Genel Basketbola Özgü Sprint Sürati Genel Basketbola Özgü Süratte devamlılık Genel Basketbola Özgü Teknik-taktik bağlantılı basketbola özgü sürat çalışmaları

SÜRAT ANTRENMANINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Sürat kalıtımsal bir özelliktir. Maksimal kuvvet çalışmaları sürat özelliği gelişiminin temel alt yapısını oluşturur.

gelişimi ve düzeltilmesi sürat özelliğini arttırır. İyi bir maksimal kuvvete sahip basketbolcuda sürat için gerekli olan ATP-CP rezervi fazladır . Koordinasyon özelliğinin gelişimi ve düzeltilmesi sürat özelliğini arttırır.

Kas içi ve kaslar arası koordinasyon sürati önemli ölçüde arttırır. Bu nedenle sürat çalışmaları; koordinasyon çalışmaları ile beraber olmalıdır.

Hareketlilik geniş hareket açısı sağlar ve sürati olumlu etkiler Hareketlilik geniş hareket açısı sağlar ve sürati olumlu etkiler. Basketbolcular için çok önemlidir!

Sürat çalışmaları genellikle antrenmanın başlarında ve ortalarında Sürat çalışmaları %100’e yakın güçle yapılan çalışmalardır. Sürat çalışmaları genellikle antrenmanın başlarında ve ortalarında yapılmalıdır.

Sürat çalışmalarında tam dinlenme ilkesi kullanılır. Yorgunken sürat çalışmaları yapılmaz. Yorgun kaslarda patlayıcılık özelliği kaybolur.

geliştirilmeli ve bunun üzerine daha sonra teknikle bağlantılı sürat Basketbolcularda öncelikle topsuz genel sürat geliştirilmeli ve bunun üzerine daha sonra teknikle bağlantılı sürat örülmelidir.

Sürat çalışmaları basit yada kombine biçimde özellikle son hazırlık döneminde ve müsabaka döneminde her antrenmanda yer almalıdır.

Sürat çalışmalarına özellikle motor ünite tam olgunlaşmadan çocuk yaşta (yak.8-10 yaş) başlanmalıdır. Maksimum sürate erkeklerde 12, kızlarda 14 yaşında ulaşılabilir. Çocukların antrenmanlarında bu dikkate alınmalıdır.

Sürat çalışmaları sıçrama ve koordinasyon çalışmaları ile birleştirildiğinde daha etkin olur.

SÜRAT ANTRENMAN ÖRNEKLERİ

SONUÇ Günümüzde basketbol artık daha dinamik ve tempolu oynanmaktadır. Basketboldaki tempolu oyun basketbolcuların kondisyonel özelliklerinde yeni gereksinmeleri zorunlu kılmıştır.

Bu nedenle topsuz ve topla yapılan sürat çalışmaları basketbol antrenmanlarının vazgeçilmez bir parçası olmalıdır. Doğal olarak teknik ve taktik oyun anlayışının temel öğesi olan algılama süratinin geliştirilmesi de bu bütünün vazgeçilmez temel parçasıdır.

TEŞEKKÜRLER