BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS OFFICE Access 2013.
Advertisements

Konu: Windows Sistem Araçları
Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
Kayıt olun’a tıklayın…
IT503 Veri Yapıları ve algoritmalar
Asama 1 • Bazı uyarlamak için ses gerekir. Neyse ki, bu ses ekli iki ses- sadece formatları ve video formatları ile çalışır. Burada transkripsiyonları.
Bakanlık intranet sayfasındaki Arıza Kayıt adresinden Kurum sicil numaranız, T.C. Kimlik numaranız ve personel sorgu şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz.
VERİ TABANI TEMEL KAVRAMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ MİCROSOFT WORD
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
Yaz Okulu İçin Eşdeğer Ders Tanımlama
Bölüm 2: Program Denetimi
İleti çubuğunda Düzenlemeyi Etkinleştir'i tıklatın,
AŞINET KULLANICI web adresinden giriş sayfasına ulaşınız.
NOT GİRİŞİ.
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
Yapısal Program Geliştirme – if, if-else
SAMSUNG AKADEMİ Emin CELİLOĞLU IT Eğitmeni
EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ
Paint Programının Detaylı Tanıtımı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
Sesli arama denetimlerini kullanma Denetimlere erişim için telefon/mikrofon düğmesinin üzerine gelin: Aramayı beklemeye almak için Aramayı Beklet'i tıklatın.
Tablet aktivasyonu yardım sayfası
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
GİRİŞBÖLÜMÜNÜ ANLATMA
BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Microsoft Office Access
EXCEL’DE GRAFİK OLUŞTURMA
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
ŞEYDAGÜL YİĞİT
Temel Bilgi Teknolojileri
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi Bilgisayar Dersi Ayşenur Buyruk
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Microsoft Office Access
Grafik ve Animasyon-II
WORD WORD UYGULAMA.
Kullanıcı Seçeneklerini Güncelleme Kullanıcı güncelleme işlemi konsol ve grafik ortamdan yapılabilir. Komut Satırı ile Kullanıcı Seçeneklerini Güncelleme.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
Etwinning Plus öğretmenlerinin, eTwinning projenize dahil edilmesi
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Bilgisayar Görmesi Ders 9:Korelasyon ve İki Boyutlu Dönüşümler
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2015 (5. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
TurboCycler Kullanım Kılavuzu Giriş İçindekiler Genel Donanım Kullanımı Yazılım ve Programlama.
Soru 1 Bir koşuya katılıyorsun, ikinci adamı solluyorsun. Hangi sıralamada yer alırsın?
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı KONU 3: PROSEDÜR VE ARGÜMANLARı KULLANMA.
İleri Excel 1 Fuat Tosun.
Akademik Kütüphaneler için Basit Arama Kullanım Kılavuzu
EBSCOhost ile Tam Metin Makaleler
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
SEMBOLLER.
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Açıköğretim Dersleri Uygulama ve Sistem Kullanım Kılavuzu
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
powerPoint nedir
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
Ders 2– Motor Uygulamaları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
“1250 TL Gelir” ifadesini gösteren tam sayı hangisidir? A) (+1250) B) (-1250) =a (d) C) (+250) D) (-250) Soru 26.Sınıf Tam Sayılar Çözümlü Test Soruları.
1 EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları.
Sunum transkripti:

BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı Konu 4: RASGELEŞTİRME EKLEME

Hedefler Bu ders, aşağıdaki hedefleri kapsamaktadır: Öykü panosu ifadelerini program yürütme görevleriyle ilişkilendirme Kod editörüne kontrol ifadesi ekleme Hareketi rastgeleleştirmek için rastgele sayılar kullanma

Programlamada Eksiksiz Yaklaşım Kullanma Adımları •   Üst düzey senaryoyu (programın amacını/hedefini) tanımlayın. •   Eylemleri, metin halindeki bir öykü panosunda adım adım doküman haline getirin. Bu adım, programlanması gereken aksiyonların ayrıntılı bir şekilde anlaşılmasına yardımcı olur. •   Öykü panosundaki adımları programlama talimatlarıyla hizalamak için bir tablo oluşturun. •   Animasyonun istekleri karşıladığından emin olmak için animasyon geliştirilirken tabloyu gözden geçirin. •   Tabloyu gerektiği şekilde yeniden düzenleyin.  

Metin Şeklindeki Öykü Panosu Örneği Aşağıdaki eylemleri belirtilen sırada programlayın: Kadın yürümektedir. Köpek dönerek kadına bakar. Kadın, “olamaz!” der. Köpek , kadına doğru koşar. Aşağıdaki eylemleri birlikte programlayın: Kadın yürüyerek hızla uzaklaşır. Köpek hızla uzaklaşır.

Nesnenin Hareketi Nesnenin hareketi benmerkezcidir. Nesneler, baktıkları yöne göre hareket eder. Bir nesne, altı farklı yönde hareket edebilir: •       Yukarı •       Aşağı •       Ön •       Arka •       Sağ •       Sol

Alt Parçayı Döndürme Örneği Bazı nesnelerin, dönebilen ve yuvarlanabilen hareketli alt parçaları vardır. Mesela bir cep saatinin, saatin merkez noktası etrafında dönen akrep ve yelkovanı vardır. Başarılı dönüşün anahtarı, bir nesnenin merkez noktasını bilmektir.

Bir Nesneyi Dönmeye Programlama Adımları •  Dönecek nesne örneğini seçin. •  Kod editörüne Dön (Turn) veya Yuvarlan (Roll) prosedürünü sürükleyin. •  Yön argümanını belirleyin. •  Miktar argümanını (1.0 = tam bir dönüş veya yuvarlanma) belirleyin.   *Not: Yeşil renkli konum göstergesi çizgisi, programlama ifadesini istenen konumda hizalamanıza yardımcı olacaktır.

Alt Parçanın Dönüşü Bazı nesnelerin hareketli alt parçaları vardır. •       Örneğin bebek yetinin kafası dönebilir. •       Dönme, bir nesnenin tamamına uygulanabileceği gibi nesnenin alt parçalarını da seçebilirsiniz. •       Bir nesnenin kafasında hareket aralığını gösteren halkalar yer alır.

Kontrol İfadeleri Kontrol ifadeleri, programlama ifadelerinin programda nasıl yürütüldüğünü tanımlar. İlk Yöntemim (myFirstMethod), kontrol ifadesindeki varsayılan Yap (Do) ifadesi ile oluşturulur. Bu ifade çerçevesinde tüm programlama ifadeleri sırasıyla varsayılan şekilde yürütülür.

Rastgele Numaralar   Rastgele numaralar, sıralamaları konusunda öngörülebilir bir düzen olmadan bilgisayarın oluşturduğu numaralardır. Rastgele numaralar, belirli bir numara aralığında oluşturulur. Bilgisayarlar rastgele numaralara şunlar için ihtiyaç duyabilir: •  Güvenlik: örneğin, rastgele oluşturulan şifreler. Rastgele Numaraları Kullanma Adımları •        Herhangi bir rakamsal argüman için seçeneklerden biri de rastgele numaralardır. Aşağı açılır listeden argümanı seçin. •   Rastgele'yi (Random) seçin. •   Aralıktaki Sonraki Rastgele Gerçek Sayı'yı (nextRandomRealNumberInRange) seçin. •   Düşük ve yüksek değerleri seçin. •   Animasyonu çalıştırın. İfade yürütüldüğünde Alice 3, seçilen aralık dahilinde bir değeri rastgele oluşturacaktır.

Rastgele Numaralı Animasyon Örneği Balık, çalışma süresince yukarı ve aşağı rastgele mesafelerde hareket etmektedir.