ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
Pazarlama İlkeleri.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
İşletme Yönetimi.
İŞ TATMİNİ.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Projenin sonlandırılması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Rastgele Nesneler Dersi

Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN

Girişimcinin Geçmişi – AİLE ORTAMI: Anne‐babanın mesleği ve sosyal statüleri, Anne‐babanın yetiştirme tarzı ve desteği, Kardeşler arası doğum sırası. – EĞİTİM: Yüksek eğitim veya uzmanlık/ustalık şart değil. – YAŞ: ABD için genelde girişime başlama yaş aralığı: 22‐55 Sıklıkla erkekler 30, bayanlar 35 yaşında başlıyor.

Girişimcinin Geçmişi (Devam) – İŞ TECRÜBESİ: Eski iş(ler)le ilgili kötü tecrübeler: Hayal kırıklığı,yükselememe, büyümeme, bıkma Eski iş(ler)de edinilmiş iyi tecrübeler: Tüketiciyi ve beklentilerini yakından tanıma, Finans çevreleri ile iyi ilişkiler, Planlama,ürün geliştirme ve imalat tecrübesi, Yönetim tecrübesi.

Girişimci İçin Başarının Temel Kuralları HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN ZAMAN YÖNETİMİNİNİ ÖĞRENİN “OLUMLU DÜŞÜNME”Yİ UYGULAYIN KENDİNİZİ GELİŞTİRMEYE ZAMAN AYIRIN STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARINI BULUN İLİŞKİLERE DEĞER VERİN

Girişimci İçin Başarının Temel Kuralları (Devam) İLETİŞİM VE MÜZAKERE BECERİLERİ EDİNİN BAŞARIYI PLANLAYIN DEĞİŞİMİN TAKİPÇİSİ DEĞİL, LİDERİ OLUN FİNANSAL USTALIK EDİNİN EYLEME GEÇİN  “Yapmak ile söylemek arasında deniz vardır”

İnsanları Girişimciliğe Çeken Nedenler ‐ 1 Para kazanma arzusu, Bürokrasiden uzaklaşma, Bir işi başarıyla yürütüp yürütemeyeceğini görme arzusu, Pazarda bir açık olduğunu ve bu açığın karşılanmadığını belirleme, İş fikrine güven, Kendi birikimine ve yeteneğine güven,

İnsanları Girişimciliğe Çeken Nedenler ‐ 2 Hobiyi işe çevirmek, İşten çıkartılmak, Sermaye sahibi olmak, Kendi patronu olma isteği, Kendi zamanını kontrol edebilme…

Girişimciliğin Ödülleri Başkası için çalışmıyor olmak = Kendinin patronu, Zevk aldığı işi yapmanın mutluluğu, bir hobinin işe dönüştürülmesi, Başarı veya başarısızlığın sorumluluğuna sahip olmak, Büyük bir kurumun küçük bir parçası olmamak, Daha yüksek gelir, Doğru olduğuna inandığınız şeyi yapmak.

Girişimciliğin Riskleri‐1 Nakit akışında tıkanıklık, Kısıtlı müşteri tabanı, Hayır diyememek, Bürokrasi, Tedarikçilerle uğraşmak, Yalnızlık, Stres,

Girişimciliğin Riskleri‐2 İş yoksa para da yok, Zaman yetersizliği, İşin hızlı büyümesi, Müşterilerin varlığınızdan haberdar olmaması, Hastalık izni ve tatil olanağının bulunmaması…

Girişimci adaylarının kendilerine sormaları gereken sorular ‐ 1 Tek başıma çalışabilir miyim? Uzun süreli ve düzensiz saatlerde çalışmaya hazır mıyım? Baskı altında kalınca hemen çözülür müyüm? Hatalarımı kabul eder ve onlardan ders alır mıyım?

Girişimci adaylarının kendilerine sormaları gereken sorular ‐ 2 Mevcut yaşam tarzımı değiştirmeye hazır mıyım? Sağlık durumum uygun mu? İş için şahsi varlıklarımı riske atmaya hazır mıyım? Bir işletmeyi yürütmenin sorumluluğuna hazır mıyım?

Girişimci adaylarının kendilerine sormaları gereken sorular ‐ 3 Ne tür bir iş kurmalıyım? Kuracağım işin başarısını nasıl sağlayabilirim? Ne tür becerilere sahip olmalıyım? Eğer bu kadar iyi bir fikir ise niye başkaları yapmıyor? Ne tür desteklere ihtiyacım olabilir?

Bir işletme neden başarısız olur? ‐ 1 Plansızlık, Başarısız pazarlama, Fazla hırs, Kötü kalite, Yanlış ürün veya hizmet, Düşük fiyatlandırma,

Bir işletme neden başarısız olur? ‐ 2 Satış sonrası hizmet yetersizliği, Çalışanların kalifiye olmaması, Sermaye eksikliği, Kötü finansman yönetimi, Mevzuat ve bürokrasi, Gevşek ve başarısız yönetim, Esnek olmama,

Bir işletme neden başarısız olur? ‐ 3 İşletmeden fazla para çekilmesi, Kötü ün, Deneyim eksikliği, Plansız büyüme, Rekabetin gözardı edilmesi, Yanlış yer, Dış faktörler…

Bölüm Soruları 1-Girişimci İçin Başarının Temel Kuralları 2-Sizce bir işletme neden başarısız olur?