HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
SAYED SAĞLIK SEMPOZYUMLARI
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
MUHASEBE EĞİTİMİ.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Slayt ile ilgili görülen hataları, soru ve önerilerinizi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
Sayılı KAMU MALİ YÖNETİMİ ve KONTROL KANUNU (Amaç, Kapsam, Sorumluluklar ve MEB Uygulaması)
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER

ÜST YÖNETİCİLER Bakanlıklarda Müsteşar, Diğer kamu idarelerinde En Üst Yönetici, İl özel idarelerinde Vali, Belediyelerde Belediye Başkanıdır.

Üst Yöneticiler Harcama Yetkilileri Mali Hizmetler Birimi 5018 sayılı Kanunda belirtilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesinden Bakana karşı sorumludurlar. Bu sorumlulukların gereklerini; Harcama Yetkilileri Mali Hizmetler Birimi İç Denetçiler aracılığıyla yerine getirirler.

HARCAMA YETKİLİSİ Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi, Ödenek gönderme belgesiyle ödenek verilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisidir.

HARCAMA BİRİMİ NEDİR? Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen, Harcama yetkisi bulunan birimdir.

Harcama Talimatı Nedir? Bir giderin idare adına geçici veya kesin olarak ödenebilmesi için; giderin konusunu, gerekçesini, yapılacak iş veya hizmetin süresini, hukuki dayanaklarını, tutarını, kullanılabilir ödeneğini, tertibini,

Harcama Talimatı Nedir? gerçekleştirme usulü ile gerçekleştirmeyle görevli olanlara ilişkin bilgileri gösteren harcama yetkilisinin imzasını taşıyan belgedir. Harcama yetkilisinin harcama talimatı vermediği bir giderin idare bütçesinden ödenmesi mümkün değildir.

Harcama Yetkilisi Nasıl Belirlenir? Bütçe sınıflandırması, harcama yetkilisini belirleyen temel unsurdur. Kurumsal sınıflandırmanın üçüncü ve dördüncü düzeyinde yer alan birimler, bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerini, bu birimlerin en üst yöneticileri de harcama yetkilileri olacaktır.

İL ÖZEL İDAREİ KURUMSAL SINIFLANDIRMA ANAHTARI

Merkez Teşkilatı Harcama Yetkilileri Kimlerdir? (1) Örnek: Başbakanlık ve Bakanlıklarda Teftiş Kurulu Başkanlığında Genel Müdürlüklerde Başkanlık Müstakil Daire Başkanlığında Müşavirlik Savunma Sekreterliği Kurul Başkanı Genel Müdür Başkan Daire Başkanı Müşavir Savunma Sekreteri

Merkez Teşkilatı Harcama Yetkilileri Kimlerdir?(2) Örnek: Teşkilat Yapısı Müsteşarlık Düzeyinde Olanlar Genel Müdürlük Özel Kalem Müdürlüğü Kurul Başkanlığı Savunma Uzmanlığı Genel Müdür Özel Kalem Müdürü Kurul Başkanı Savunma Uzmanı Örnek: Teşkilat Yapısı Genel Müdürlük Düzeyinde Olanlar Müşavir Daire Başkanı Müdür Birim Amiri Müşavirlik Daire Başkanlığı Müdürlük Birim

Merkez Dışı Birimlerde (Taşrada) Harcama Yetkilileri Kimlerdir? (1) Kamu idarelerinin merkez teşkilatı harcama yetkilileri merkez dışı birimlerine ödenek gönderme belgesi düzenlemek suretiyle ödenek gönderirler. Ödenek gönderme belgesiyle ödenek gönderilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir. ÖRNEK : Valilik ve İl Müdürlüklerinde Harcama Yetkilisi İllerde Cumhuriyet Baş Savcılığı Tarım İl Müdürlüğü Tarım İlçe Müdürlüğü Vali Cumhuriyet Başsavcısı İl Müdürü İlçe Müdürü

Merkez Dışı Birimlerde (Taşrada) Harcama Yetkilileri Kimlerdir?(2) A Hastanesi Başhekimliği A Ceza ve Tevkifevi Müd. Orman Bölge Müdürlüğü Tapu Kadastro Müdürlüğü A Müze Müdürlüğü Dispanser, Sağlık Ocağı A İlköğretim Okulu Karayolları Bölge Müdürlüğü İl Milli Eğitim Müdürlüğü Nüfusu 10.000 ve aşağı olan ilçelerde ve belediyelerde Malmüdürlükleri ve İlçe özel idarelerinde Hastane Başhekimi Ceza ve Tevkifevi Müd. Orman Bölge Müdürü Tapu Kadastro Müdürü Müdür Tabip Bölge Müdürü İl Milli Eğitim Müdürü Belediye Başkanı Kaymakam

Geçici Ayrılmalarda Harcama Yetkilisi Kim Olacak? Kanuni izin, hastalık, geçici görev, disiplin cezası uygulaması, görevden uzaklaştırma ve benzeri nedenlerle geçici olarak görevden ayrılmalarda ilgili harcama biriminin harcama yetkilisi vekaleten görevlendirilen kişidir.

Harcama Yetkisi Nasıl Devredilir? Merkez teşkilatı harcama yetkilileri bu yetkilerini yardımcılarına,yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, Merkez dışı birimlerde ise bölge müdürleri veya eşdeğer yetkililer, il müdürleri veya eşdeğer yetkililer ile nüfusu 50.000’i aşan ilçelerin ilçe müdürleri  veya eşdeğer yetkililer harcama yetkilerini yardımcılarına, Belediye ve il özel idareleri ile bunlara bağlı idarelerin harcama yetkilileri bu yetkilerini yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar ise hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, kısmen veya tamamen devredebilirler.

Yetki Devri Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?(1) Her bir harcama işlemi itibarıyla; Mal ve hizmet alımlarında iki yüz elli bin Yeni Türk Lirasını, Yapım işlerinde ise bir milyon Yeni Türk Lirasını aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilemez. Yetki devri yazılı olmak zorundadır. Devredilen yetkinin sınırları açıkça belirlenmelidir. Bu sınır parasal bir sınır olabileceği gibi konu itibariyle de olabilir.

Yetki Devri Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir? (2) Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredenin idari sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Merkez teşkilatında harcama yetkisinin devri ve bu yetkinin geri alınması üst yöneticiye, mali hizmetler birimine ve muhasebe yetkilisine; Merkez dışı birimlerde ise mali hizmetler birimine ve muhasebe yetkilisine yazılı olarak bildirilmelidir.

Birleşemeyecek Görevler Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar.

İhale Yetkilisi Kimdir? İdarenin, ihale ve harcama yapma yetki ve sorumluluğuna sahip kişi ve kurullar ile usulüne uygun olarak yetki devri yapılmış görevlilerdir. 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesinde harcama yetkilisi “Bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerinin en üst yöneticisi” olarak tanımlanmıştır. Buna göre,İhale yetkilisinin ilgili mevzuatında özel olarak belirlendiği haller dışında, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesi uyarınca belirlenmiş bulunan harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.

Destek Hizmetleri(1) Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. Ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir. (Md. 60/2)

Destek Hizmetleri(2) Harcama yetkilileri, ilgili mevzuatı uyarınca ihale usulleriyle yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ihale işlemlerine ilişkin olarak, ihale yetkisiyle sınırlı olmak üzere harcama yetkilerini, üst yöneticiden onay almak suretiyle, idarenin destek hizmetlerini yürüten birim yöneticilerine devredebilirler. Bu durumda, ihale onay belgesinin düzenlenmesinden sözleşmenin imzalanmasına kadar geçen süreçteki tüm ihale işlemlerine ilişkin ihale yetkisi destek hizmetleri birim yöneticisi tarafından kullanılacaktır.

İZİN VE ONAY İlgili mevzuatı uyarınca, bakan, üst yönetici, yetkili kurul, komisyon ve benzeri yetkili kişi veya kurulların önceden izin veya onayına tabi tutulmuş olan ve sonucunda mali işlem yapılması gereken hallerde, söz konusu izin veya onaylar harcama süreci başlamadan önce alınacaktır. DİĞER TARAFTAN, İÇ KONTROL VE ÖN MALİ KONTROL ALANINDAKİ GÖZETİM GÖREVİ ÇERÇEVESİNDE, BAKAN VE ÜST YÖNETİCİLER, BAZI MALİ İŞLEMLERİ, İŞLEM SÜRECİNE BAŞLANILMADAN ÖNCE ÖN İZİNLERİNE TABİ TUTABİLİRLER.

Harcama Yetkilisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir? (1) Harcama talimatı vermek.(Md.32) Ödenek üstü olmamak üzere Bütçede öngörülen ödenekleri kadar veya ödenek gönderme belgesiyle tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak.(Md.26-Md.31) Birim faaliyet raporunu hazırlamak ve üst yöneticiye vermek (Md.41)

Harcama Yetkilisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir? (1) Ön Mali Kontrol sürecinin yönetim sorumluluğu çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamak.(Md.58) Ödeme emri belgesini imzalamak.(Md. 33) Gerçekleştirme görevlilerini belirlemek.

Harcama Yetkilisinin Görev Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir? (2) HARCAMA YETKİLİLERİ Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına Kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından Ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve Kanun çerçevesinde yapılması gereken diğer işlemlerden SORUMLUDUR.