Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Advertisements

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: F.W. TAYLOR.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
KALİTE KAVRAMI Kalite kavramı latincedeki ”qualitas” kelimesinden türetilmiştir ve “Şey” anlamına gelmektedir. Çiçero ve Yunanlı yazarların ise bu kelimeyi.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: TKY Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Post-modern yönetim yaklaşımlarının özellikleri Büyük-çeşitli üretim merkezlerinden, küçük fabrikalara Dikey entegrasyondan- taşeronla çalışmaya Büyüklük ekonomisinden, esneklik ve küçük yapılara Hiyerarşik örgütlerden, basık ve yalın örgütlere Bürokratik kişilikten, girişimciliğe Pazar payını arttırmaktan, yeni pazarlar yaratmaya Toplu pazarlamadan, niş pazarlamaya Kantiteden, kaliteye

Kullanıma uygunluk (i-phone) İhtiyaçlara uygunluk (sony, toshiba) Kalite? Kullanıma uygunluk (i-phone) İhtiyaçlara uygunluk (sony, toshiba) Müşteri beklentilerini karşılama (arçelik) Hedef değerden sapma derecesi Kalitenin boyutları Performans, Özellikler, güvenilirlik, uygunluk, sağlamlık-dayanıklılık, estetik, algılanan kalite Tarihsel olarak Loncalarda da nitelik takip ediliyor, standartlar ve uyumu destekleyen cezai yaptırımlar var

Muayene dönemi: kitle üretimi, kalite kontrol birimi İstatistiksel kalite kontrol dönemi Kalite devrimi dönemi: ABDliler Japonya’ya gidiyor Kalite güvencesi dönemi: Askeri endüstrilerde süreç sonunda kalite kontrolünün maliyeti çok yüksek, her aşamada muayene gerekiyor Toplam kalite dönemi: müşteri talebiyle başlıyor, müşteri memnuniyetiyle bitiyor; kalite: Japonların «müşterilerine verdikleri bir söz», herkes sorumlu

Toplam kalite yönetimi Ortaya çıkışı 1980ler Önceleri istatistik kalite kontrolü uygulamaları vardır, belirli kişi ve birimlerin sorumluluğunda Toplam kalite? Deming’in 14 ilkesinden biri: «Kaliteye ulaşmak için kontrole güvenmekten vazgeçin. En başta kaliteyi ürünün bir parçası haline getirerek kontrol ihtiyacını toptan yok edin» Kalite buzdağı Görünen yüzünde somut, ölçülebilir kalite(sizlik) maliyetleri; buzdağının görünmeyen kısmında güven, imaj, müşteri gibi ölçülmesi zor kalite(sizlik) maliyetleri

Özellikleri Klasik mantıkta kalite kontrolü yoluyla hatayı azaltmak maliyeti arttırıyor; toplam kalite anlayışında hataları azaltmak maliyeti düşürüyor. Sürekli gelişme hedefli yönetim Güven ve yaratıcılık Felsefenin tüm kademelerde benimsenmesi

Temel kavramları Müşteri odaklılık: müşteri memnuniyetinin ötesi Sürekli iyileştirme: kaizen, her günün bir öncekinden daha iyi olması; küçük küçük sürekli iyileştirme, batılı düzen ve ilerleme anlayışının tamamlayıcısı Pukö döngüsü Çalışanların yetkilendirilmesi Kalite araçlarının kullanımı Ürün tasarımı Süreç yönetimi Tedarikçi kalitesi yönetimi

Kalite çemberleri- Ishıkawa Kalitenin sorumluluğunun tüm çalışanlara yayılması Gönüllülük temelli, belirli aralıklarla toplanan küçük çalışma grubu Takım çalışması- Juran Proje bazında kalite geliştirme Sıfır hata- Crosby Önleme değil, mükemmelleştirme

Karar verme ve kontrol daralıyor, koçluk genişliyor (güçlendirme) Öncelikli amaç müşteri tatmini Yatay, takım bazlı, sosyal paydaşların önem kazandığı yapılar Uygulayıcılar tarafından ortaya konmuş Sistemin tanımları genişliyor: tedarikçiden müşteriye kadar Üst yönetimin kaliteye karşı tutumu belirleyici

Belgelendirme Standart ve kılavuzlar ISO: International Organization for Standardization 9000 (iç bünye) ISO 9000: kalite yönetimi ve kalite güvence sistemi- seçim kullanım ile ilgili standartlar ISO 9001: tasarım, üretim, tesis ve hizmette kalite standartları (kalite yönetim sistemi) ISO 9002: üretim ve tesislerde kalite standartları ISO 9003: son denetleme ve deneylerde kalite standartları ISO 9004: kalite yönetimi-klasik sistem elemanları ile ilgili standartları ISO 14000 : çevre ile ilişkilerde geliştirilmesi gereken noktalar ISO 14001 : çevre yönetim sistemi OHSAS 18001 : İş sağlığı, güvenliği SA 8000: Sosyal sorumluluk (ILO belgelerinde göre çalışma koşulları öngörüyor) Kalite sertifikası: tanımlamalar yapılmış, uygulanıyor Kalite güvencesi: proaktif faaliyetler

Bu standartlar ürüne ya da hizmete yönelik değil, bunların üretiminde gerçekleştirilen süreçlere ve sisteme yönelik 1 ocak 1996’dan itibaren AB’ye ihracat yapmak isteyen ülkelerin mallarında ISO 9000 isteniyor; AB içinde sadece ISO 9000 belgeli ürünler serbest dolaşımda