Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PDR Bağlamında Öğrenci Koçluğu
Advertisements

Zinde İSG Etiği DRUZ.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
Doç. Dr. Deniz Albayrak-Kaymak Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Öğretmenlik Uygulaması Semineri 23 Ocak 2012.
DERGİLERİN KALİTE GÜVENCESİ OLARAK HAKEMLİK VE BAZI SORUNLARI
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
REHBERLİK.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Farklılaştırılmış Öğretim
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Bülent Ecevit Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
Meslekİ etİk.
Çevre ve Doğa Bilimleri Uygulama Araştırma Merkezi Bülteni Ekim-Kasım-Aralık 2015.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
BALAKGAZİ ORTAOKULU Psk. Dan. Eşref Bolukçu …::: E t i k E ğ i t i m i :::…
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Uzmanlarının Etik Sorumlulukları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Uzmanının Müracaatçılara Karşı Etik Sorumlulukları
Sosyal Hizmet Mesleğine İlişkin Etik Sorumluluklar
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
İNSAN HAKLARI ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «İNSAN HAKLARI KAVRAMI» Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Sosyal Hizmet Tarihi Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN Konu:Sosyal hizmetin etik standarları

Değer: Hizmet Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanlarının birincil amacı muhtaç insanlara yardım etmek ve sosyal sorunlarla uğraşmaktır. Sosyal hizmet uzmanlarının başkalarına hizmet etmesi, mesleğin tüm çalışmalarını karakterize eden bir değerdir. Başkalarına hizmet etmek, sosyal hizmet uzmanlarının kendi çıkarlarının önünde gelir ve bunu yapmak sosyal hizmet uzmanlarının tamamı için bir zorunluluktur. Sosyal hizmet uzmanlarının zamanını gönüllülük işleri için ayırması ve herhangi bir kazanç beklentisi olmaksızın enerjisini harcaması da bu değerle tutarlıdır (Boyle, Hull, Mather, Smith ve Farley 2006).

Değer: Sosyal Adalet Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanları sosyal adaletsizlikle mücadele eder. Toplumda örselenebilir grupların ve nüfusun varlığı, sosyal hizmet uzmanlarının ekonomik ve sosyal adaleti gerçekleştirme çalışmalarında yer almasını gerektirir. Sosyal hizmet uzmanları sosyal adaleti gerçekleştirmek için farklılığın önemini bilir. Kaynakların adil dağıtılmaması, yoksulluk ve ayrımcılık sosyal hizmet uzmanlarının karşılaştıkları sosyal hastalıklardan bazılarıdır (Boyle, Hull, Mather, Smith ve Farley 2006).

Değer: Bireyin Onuru ve Değeri. Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanları bireyin onuru ve değerine saygı gösterir. Sosyal hizmet mesleği tarafından kabul edilen ve çok desteklenen temel değerlerden biri insanın özgünlüğü, haysiyeti ve onuruna saygı değeridir. Bu değerin uygulanmasında iki önemli nokta vardır. Bunlardan birincisi sosyal hizmet uzmanlarının diğerlerine verdikleri mesajlarda göstereceği duyarlılık, ikincisi ise bireyselleştirme süreci ile sınıflandırma işlemi arasındaki ilişkidir (Kut 1988).

Değer: İnsan İlişkilerinin Önemi Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanları insan ilişkilerinin öneminin farkındadır. İnsanlar arasındaki ilişkiler sosyal hizmet uzmanları için birçok nedene bağlı olarak önemlidir. İlk olarak insanlar, bu ilişkilerden yaşamda başarılı olabilmek için gereksinim duydukları destekleri ve güçleri alabilir. İkinci olarak, sosyal hizmet uygulaması müracaatçı ve sosyal hizmet uzmanı arasındaki yardım ilişkisi temeline dayalı olarak gerçekleştirilir. Uygulamanın bir özelliği de, sosyal hizmet uzmanlarının, insan ilişkilerini desteklemek ve güçlendirmek suretiyle, insanların iyilik durumunu geliştirmek için çalışmasıdır (Boyle, Hull, Mather, Smith ve Farley 2006).

Değer: Dürüstlük ve Güvenilirlik Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanları güvenilir bir tarzda davranmalıdır. Bilindiği üzere, bir yardım ilişkisi, müracaatçı sosyal hizmet uzmanının kendisine karşı dürüst olacağı ve kişisel mahremiyet haklarına saygı duyacağına ilişkin güven duymadıkça gelişemez. Bununla birlikte, sosyal hizmet uzmanları, yakın ilişki içerisinde oldukları herhangi bir insani hizmet kurumunun müracaatçılara ve bilgilerine uygun ve profesyonel bir şekilde davranması sağlamak zorundadır (Sheafor ve Horejsi 2003).

Değer: Yetkinlik Etik İlke: Sosyal hizmet uzmanları yetkin olduğu alanlarda uygulama yapmalı ve mesleki uzmanlığını geliştirmek ve güçlendirmek için çalışmalıdır. Sosyal hizmetin, uygulamalarında yetkinliğe değer vermesi şaşırtıcı değildir. Bununla birlikte, sosyal hizmet uzmanlarının azami düzeyde bilgi, beceri ve değere sahip olması gerekir. Ayrıca, sosyal hizmet uzmanlarının bilgi, beceri ve değerlerini koruma ve geliştirme sorumluluğu bulunmaktadır. Mümkün olduğu ölçüde, sosyal hizmet uzmanlarının sosyal hizmet mesleğinin bilgi temelini daha ileriye götürmek için, bilgeliğini kullanması gereklidir. Meslektaşlarının uygulamalarını değerlendirmek, konferanslara, çalıştaylara katılmak ve yayın yapmak sosyal hizmet uzmanlarının yetkinliğine katkı verecek etkinliklerden bazılarıdır (Boyle, Hull, Mather, Smith ve Farley 2006).