BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Resimlerin Kullanımı.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Eğitim Öğretimde Planlama
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Öğretim Durumlarını Planlama
BİTİRME TASARIM VE YILİÇİ PROJELERİ SUNUM STANDARTLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
karIşImlarIn ayrIlmasI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
5. SINIF 2. ÜNİTE: MADDE VE DEĞİŞİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
KiMYA PERFORMANS ÖDEVi
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
7th International Congress of Research in Education
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
PROJE BAŞLIĞI Proje Kısa Tanıtım Proje Planı Yöntem Sonuç
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Proje Başlığı Malgun Gothic 12 Punto Yazı Karakteri İle Verilmeli
İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektronik ve Otomasyon Bölümü Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı Akademik Yılı.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademik Yılı Güz Dönemi Sistem Analizi ve Tasarımı I Dersi
Sunum transkripti:

BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI T.C. KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI DERSİ BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI STEM İLİŞKİLENDİRİLMESİ DERS PLANI HAZIRLAYAN: 8.STEM GRUBU ÜYESİ – 16PF0415

STEM İLİŞKİLENDİRME GRUP ÜYELERİ 16PF0432 16PF0415 16PF0417 16PF0445  OKUL NO  BRANŞ Matematik Gıda Müh. Tekstil Müh. UYGULAMA OKULU DERS ADI Gıda Teknolojileri Tekstil UYGULAMA SINIFI 9.Sınıf 10.Sınıf 11.Sınıf GRUP DERSLERİ PLAN İNCELEME İncelendi DERSLERİN HAFTALIK SAATI 4 Saat 5 Saat DERS HAFTASI  4 Hafta

1.DERS PROGRAMI İNCELENMESİ Bütünleşik öğretim materyalleri tasarımı projesi kapsamında STEM ilişkilendirilmesi yapılabilmesi için, Gıda Teknolojileri dersi konuları, Matematik dersi konuları ve Tekstil Teknolojileri dersi konu müfredatı incelenmiştir. 2. STEM DERS İLİŞKİLENDİRİLMESİ Birbiriyle ilişkilendirilebilecek konular liste halinde tabloda belirtilmiştir.

2. STEM DERS İLİŞKİLENDİRİLMESİ Gıda Teknolojileri dersi, Matematik dersi ve Tekstil Teknolojileri derslerinin müfredatında bulunan, Gıda Teknolojileri dersi: Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Fiziksel Değişimler) Matematik dersi: Oran-Orantı ve Problemler konusu, Gıda Teknolojileri dersi: Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Kimyasal Değişimler) Tekstil Teknolojileri dersi: Boyama Kimyası, konularının birbirleriyle ilişkilendirilebilir.

3.BÜTÜNLEŞİK DERS PLANI 3.1.Ders İçeriği Gıda Teknolojileri öğretmenliği 10.sınıf ders konuları içinde görülen “Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Fiziksel Değişimler)” konusu materyal kullanılarak anlatılması planlanmıştır. Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Fiziksel Değişimler) özellikleri, kullanım alanları başlıkları altında konular ele alınacaktır. Kullanılan materyalimizle aynı zamanda Matematik dersi “Oran-Orantı ve Problemler” konusu, Gıda Teknolojileri dersi Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Kimyasal Değişimler) konusu ve Tekstil Teknolojileri dersi “Boyama Kimyası” anlatılmak istenmektedir.

3.BÜTÜNLEŞİK DERS PLANI 3.2.Dersin Amacı Bu dersimizin amacı 10.sınıf Gıda Teknolojileri dersinde bulunun “Madde Temel Değişimi ve Ölçümler (Fiziksel Değişimler)” konusu 1- Gerekli ortam sağlandığında, kuralına uygun fiziksel değişimleri inceleyebilecektir. 2- Gerekli ortam sağlandığında, kuralına uygun olarak karışımları sedimantasyon, dekantasyon, süzme, santrafüjleme ve dializ işlemleri ile ayırabilecektir. 3- Kuralına uygun olarak karışımları yoğunluk farkı ve ekstraksiyon ile ayırabilecektir. 4- Kuralına uygun olarak karışımları süblimleşme ve kristallendirme ile ayırabilecektir.

3.2.Dersin Amacı 5- Çözünme olayındaki ısı değişimini inceleyebilecektir. Erime-Donma Kaynama Yoğunlaşma Süblimleşme Hal Değişim Grafiği Fiziksel değişimleri görsel olarak tanıtılabilmesi, öğrencilerin yaparak yaşayarak kalıcı öğrenmelerini artırmak amaçlıdır. Aynı zamanda bütünleşik materyal tasarımı projesiyle farklı alanda olan Matematik, Gıda Teknolojileri ve Tekstil Teknolojileri derslerinin konularının aynı ortak materyal üzerinde anlatılarak işlevsel bir materyal kullanma amaçlanmaktadır. Matematik, Gıda teknolojileri ve Tekstil teknolojilerindeki konularının da öğrencilere materyal kullanarak anlatılması kalıcı izli öğrenmelerine katkı sağlayacak, öte yandan 4 farklı dersin nasıl anlatılacağı öğrencilerde merak uyandırıp, öğrencilerin derse dikkatlerini vermelerini ve dikkat çekme basamağını tamamlaması amaçlanmıştır.

4. PROBLEM TANIMI Gıda teknolojileri dersinin genelde birçok fiziksel parametreler bulunmaktadır. Bu parametreleri düz ezber yönteminden kurtarıp materyal üzerinde farklı fiziksel ortamlarda gerçekleşecek değişimleri öğrencilerin yaşayarak bilgi kavrama yönlerini arttırarak öğrenmeleri hedeflenmektedir. Fiziksel durumlar genelde sonrasından gelecek kimyasal olaylara yön verir bu neden her bir fiziksel etkinin beraberine beklenenin dışında oluşan sonuçların sorgulanmasında ilk incelenmesi gereken fiziksel parametrelerin uygunluğudur. Bu fiziksel değişimler ise bütünleşik eğitim materyali tasarımında STEM ilişkilendirmesiyle belirtilen konuların nasıl bir materyal üzerinde kullanılabileceği, bu materyalin öğrencilerin kalıcı izli öğrenmelerine ne kadar katkı sunabileceği bu yüzden kullanılacak materyalde hangi yöntemin kullanılacağı bir problem teşkil etmektedir.

5. PROJE İŞ-ZAMAN ÇİZELGESİ Bütünleşik Materyal Tasarımı, STEM İlişkilendirmesiyle birlikte toplam 4 hafta sürecektir. Materyal tasarımı 4 adımda oluşturulacak olup, her adım süresi 1 hafta olarak planlanmıştır. İŞ TANIMI   ZAMAN 1.HAFTA 2.HAFTA 3.HAFTA 4.HAFTA ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4