Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Hasta – Doktor İlişkileri ve Sorumluluklar
Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU
ERK İSG&İK –
ÇALIŞAN BEKLENTİLERİ DEĞİŞİYOR.. YA İK?
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
SÖZLEŞME MANZARALARI Sözleşmelerde Bulunan Şartlar Sözleşmelerde Bulunamayanlar Sözleşme Şakaları Dr.iklil Konyalılar.
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
İş değerlemesi (job evaluation) Prof. Dr. Şahin Kavuncubaşı
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Grup Empati (F3).
AYŞE ŞAHİN MESLEK LİSESİNDE EĞİTİM VERİLEN MESLEKİ EĞİTİM ALANLARI.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
İŞ HUKUKU İŞÇİNİN DİNLENME YÖNÜNDEN KORUNMASI ALİ FIRAT MİTİL.
Sendikaların İşlevleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
MOTİVASYON.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimci farklı düşünür.  İstanbul’da geceliği 30 TL’ye ranza yataklı sadece yatma amaçlı HOSTEL’ler açılıyor.  Yerli ve yabancı.
Örgütsel Davranış Hazırlayan: Murat Menekşe & Selahattin Othan
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Örgütsel Kariyer Planlaması
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Çocuk ve Genç İşçilerle İlgili Özel Düzenlemelere Uy
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
ISO
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır Çalışan Memnuniyeti Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır

Bireylerin günlük hayatlarının yaklaşık üçte birini geçirdikleri işyerleri, kişi için önemli bir ortamdır.

Çalışan Memnuniyeti, Çalışanların daha çok somut olarak kurum içerisinde onlara sağlanan imkanlar ve hizmetlerden memnuniyeti anlaşılır.

Çalışan Memnuniyeti Nasıl Sağlanır? Her kuruluş, hedeflerine doğru ilerlemek isterken kendisini bu hedeflere taşıyan çalışanlarını memnun etmek ister. Bu ise her zaman mümkün olmayabilir. Parasal, sosyal, iş sorunları çalışanları memnun etmeyebilir.

Çalışanları memnun etmek, şirketlerin verdiği destek ve iletişim ile mümkündür. Bunun için bu süreç her şirket için farklı işleyen bir süreçtir. Küçük şirketlerde memnuniyet, gerekli birimler olmadığı için patron-çalışan arasındaki iletişim ve isteklere cevap verilmesi ile mümkündür

Büyük şirketlerde çok daha fazla kişi çalıştığı için ise bu iş daha profesyonel olarak yapılmalıdır. Peki büyük kuruluşlarda çalışan memnuniyeti nasıl sağlanır??????

Maaş-Prim Çalışanlar ile şirketleri bağlayan en büyük ilişki emek-para ilişkisidir. Zihinsel veya bedensel olarak bir emek ortaya koyan çalışan en asgari olarak emeğinin karşılığını ve daha sonra da şartlarının iyileştirilmesini ister. 

Prim ise çalışanın verimini ve memnuniyetini arttırır Prim ise çalışanın verimini ve memnuniyetini arttırır. Ayrıca özel durumlarda verilen (doğum ücreti, bayram öncesi maaş, ücretli-ücretsiz izin) izinler de çalışanı memnun eder.

Çalışma ortamı Bir kişi yüksek maaş alsa dahi çalışma ortamı önemlidir. Çalışma verimi ve çalışan memnuniyeti açısında önemli olan ortam iş devamlılığını da etkiler. Baskı yapılan, ezilen, dışlanan (mobbing gören) bir çalışan verimli çalışamaz ve mutsuz çalışmalar ile hata yapabilir. Bunun için; iş ortamında bireyler kendilerini iyi ifade edebilmeli, düşüncelerine önem verilmelidir.

Sorumluluk Her çalışan, çalıştığı kuruluşta kendi yaptığı işin önemsenmesini ve sorumluluk alıp yükselebilmek ister. Bir yerde yükselme şansı kapalı ise çalışanların kariyer hedefi olmayacağı için memnuniyet sağlanamaz. Bunun için ; çalışanlara güvenildiğini gösteren, sorumluluk üstlenici görevler verilmelidir.

Ödül Çalışanların düşünüldüğünü gösterip takdir etmek memnuniyet açısından çok önemlidir. Küçük bir hediye bile çalışanlar için önemsendiğinin ve çalışmalarının beğenildiğinin göstergesidir. Bunun için; zaman zaman belirli sosyal aktiviteler, ödüller düzenleyerek ve vererek çalışanlarınızı memnun edebilirsiniz.

Çalışan Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Aile ve İş Enstitüsü'nün (Families and Work Institute) yaptığı bir araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Ücret ve ek gelirlerin çalışanın iş tatminine olan etkisi sadece %2 iken; İş kalitesi ve işyeri desteğinin %70'lik bir etkisi olduğu görülmüştür.

Çalışanların memnuniyetini sağlamanın tek bir yöntemi yoktur çünkü her çalışanın beklentileri, zevkleri ve karakteri farklıdır. Değişik çalışan karakterleri ve onları motive eden araçları altı gruba ayırabiliriz.

1.Girişimciler / Bağımsız Düşünenler  Otonomi, İkramiye, Komisyon Parasal ödüller.

2.Özel yaşamına önem verenler Esneklik, Ek tatil.

3. Kişisel gelişimciler  Öğrenme / Gelişme Kurs veya beceri geliştirici bir seminer.

4. Kariyere önem verenler Terfi , daha üst seviyede bir projede çalışmak

5.Samimiyet arayışında olanlar  Kendini ifade etme, İyi bir mağaza için hediye çeki.

6.Takım çalışmasına önem verenler Ait olma / takıma bağlılık Plaket veya diğer takım üyeleriyle çekilmiş bir fotoğraf.

Sağlık kurumunda hasta ve ailesine (dış müşteri) verilen hizmetin kalitesi büyük oranda kurumda çalışanların (iç müşterinin) memnuniyetine bağlıdır. 

BU NEDENLE ; Hastanelerin yönetsel sistemi, sadece hastaların değil aynı zamanda çalışanların tatminini sağlamak için dengeli bir şekilde tasarlanmalıdır.

Bu konuda yapılan araştırmalar “hasta memnuniyeti ile çalışan memnuniyeti arasında pozitif korelasyon olduğunu” göstermektedir. 

YANİ Sağlık hizmetlerinde memnuniyetten bahsedebilmek için hasta memnuniyeti yanı sıra çalışan memnuniyetinin de göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

Hasta ile sağlık personeli etkileşimi, hasta tatmini ve hizmet kalitesini etkileyen en önemli faktörlerden biridir.

!!!!!!!! Hastaların tekrar aynı kurumu tercih etmelerindeki en önemli faktör teknik ve klinik donanım değil, bireyler arası iletişim olmuştur (Devebakan, 2005).

Yönetimin ele alması gereken önemli ve öncelikli sorunu, Çalışanların sağlıklarının fiziksel ve ruhsal açıdan korunmasına olanak sağlayacak şekilde üretimi gerçekleştirebilmektir.

DİĞER BİR KONU İş yerinde memnuniyeti belirleyen önemli faktörlerden birisi de iş riski ve iş güvenliği parametreleridir. Arcak ve Kasımoğlu’nun araştırmasında sağlık kurumlarında çalışan hemşirelerin %20’sinin son bir yıl içinde hasta ve hasta yakınları tarafından tacize uğradığı belirtilmiştir(2008).

Vural ve arkadaşlarının yapmış olduğu çalışmada da son altı ay içerisinde fiziksel veya sözel tacize uğrama sıklığı %20.2 olarak bulunmuştur (2012).

Çalışanlar sürekli aynı işi yapmaktan çok, işlerine yaratıcılıklarını kattıklarında motive olurlar ve yaptıkları işten doyum alırlar. Böylece çalışanlar yaptıkları işi sürekli daha iyi yapmaya çalışırken, işlerine yaptıkları katkı nedeniyle memnuniyet düzeyleri artar.

ÇALIŞANLARINIZA PARADAN DAHA FAZLASINI VERİN!   ÇALIŞANLARINIZA PARADAN DAHA FAZLASINI VERİN!

İYİ DERSLER