Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ"— Sunum transkripti:

1 BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ
“Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları” Araştırması Sonuçları BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ

2 Araştırmanın Amacı Ulusal medya mensubu çalışan bayanların sektörde yaşadıkları zorluk ve sıkıntıları tespit etmek Medya sektörü ile ilgili bazı sorunları tespit etmek Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

3 Araştırmanın Detayı Araştırmamız;
Ulusal Medyada çalışan bayan medya mensupları ile, 156 denek üzerinde, Gizlilik esasına uygun olarak yapılmıştır. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

4 Demografik Sonuçlar Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

5 Demografik Sonuçlar Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

6 Demografik Sonuçlar Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

7 Demografik Sonuçlar Çocuk sahipliği şartları değiştirmiyor. Anne olanların çocuklarına vakit ayırmaları gerektiği halde çalışma saatleri değişmiyor. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

8 Demografik Sonuçlar Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

9 Demografik Sonuçlar Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

10 Demografik Sonuçlar Çalışanların yaklaşık %45 i 30 yaş altı. Dinamizmini kaybetmeyen bir sektör. 41 yaş üzeri çalışan %16. Sektörde çoğunlukla genç çalışanlar var. Çalışan profilinin %96sı yüksek öğrenim görmüş, eğitimli bayanlar. %60 bekar. %9 boşanmış. Yaklaşık % yaş üstü olmasına rağmen bekarlık oranı yüksek. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

11 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

12 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

13 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Çalışanların yarısı 10 yıldan fazladır medya sektöründe. Çalışanların yaklaşık 1/3’ü de son çalıştığı kurumda 10 yıldan fazladır çalışıyor. Bu, medyanın dinamik ve büyüyen bir sektör olmasına rağmen bir kurum sadakatinin de oluşmuş olduğunu gösteriyor. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

14 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Soru: Yaptığınız İşten Memnun musunuz? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

15 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Halihazırda Çalıştığınız Kurumdan Memnun musunuz? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

16 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

17 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

18 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Medya sektöründe çalışan kadınlar sektörden ve çalıştıkları kurumdan birçok şikayetleri olmasına rağmen ağırlıklı olarak yaptıkları işi çok seviyorlar. Meslek aşkı ile ifade edilebilecek bu durum medya sektörünün ekonomik sıkıntıları atlatmasında önemli bir sebep olarak görülmektedir. Yaşanan tüm sıkıntılara rağmen medya sektöründeki canlılık ve dinamizmin kaynağı olarak bu özverili çalışma ve meslek aşkı gösterilebilir. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

19 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Sizce çalıştığınız kurumun verdiği haber niteliği taşıyan bilgilerin doğruluk oranı nedir? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

20 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

21 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Çalıştığınız kurumun bütçe kaynağının doğru projelerde kullanıldığını düşünüyor musunuz? Çok az bir kesim bütçelerin doğru kullanıldığını düşünüyor. %22… Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

22 Meslek/Sektöre Ait Soru ve Sonuçlar
Belirlenen program/projelerde bütçenin tarafsız ve şeffaf harcandığını düşünüyor musunuz? Program/Proje bütçelerinin harcanmasına çalışanlardan ciddi bir güvensizlik olduğu görülüyor. Kurum içinde işler yürütülürken de torpil ya da yolsuzluk olaylarının yaşandığı ortaya çıkmaktadır. Sadece %19 doğru ve şeffaf bütçe olduğunu savunuyor. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

23 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

24 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Soru: Çalışma saatleriniz düzenli mi? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

25 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

26 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

27 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

28 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

29 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Yıllık izin hakkını elde etmiş olmasına rağmen mevcut izin hakkı gereğince kullandırılmıyor. Buna karşılık henüz yıllık izin hakkına sahip olmayanların içerisinde 30 gün ve üzeri izin yapanların olduğu tespit edilmiştir. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

30 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Çok yüksek oranda haftalık yasal çalışma saati 45 saati aşan çalışmalar yapıldığı görülmektedir. %53 Bununla birlikte çoğunlukla düzenli bir çalışma yapıldığı görülmüştür. Bundan da düzenli olarak sürekli fazla mesai yapıldığı sonucu çıkmaktadır. Yani medya sektöründeki bayanların çoğunluğu fazla mesai yapmaktadır. Sonuçlara göre yaklaşık %70 gibi bir oranda fazla mesai ücreti alınmadığı da anlaşılmıştır. Sonuç olarak çalışma şartlarının sosyal ve hukuki şartlara uygun olmadığı açıkça belli olmaktadır. Buna rağmen belirtilen iş memnuniyeti yani meslek aşkı medya sektörünün ve patronlarının en büyük avantajıdır. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

31 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

32 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

33 Sosyal ve Hukuki Haklar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Medya mensubu kadınlar aslında sosyal hak mağduru. Fazla çalışma var. Fazla mesai ücreti yok. Resmi tatillerde çalışma var. %44’ ünün SGK primleri ödenmiyor ya da düşük ödeniyor. %96 sı yüksek öğrenimli bir sektör için bu tür hak kayıplarının yaşanması ciddi bir sorundur. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

34 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Soru: Sizce medya dünyasında işe alım / pozisyon / ücret değişikliğinin ne kadarı torpil/eş-dost/tanıdık/çıkar ilişkisi ile gerçekleşiyor olabilir? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

35 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

36 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

37 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Soru: Medyada işe alım/kariyer planlaması konularında cinsel ayırım yapıldığını düşünüyor musunuz? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

38 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

39 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

40 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

41 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

42 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

43 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

44 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Kariyer /ücret planlaması/işe alım süreçlerinde torpil oranı %96. %60 çoğunluk cinsiyet ayırımı yapıldığını düşünüyor. Ayırım %70 erkek lehine. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

45 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Medyada çalışan kadınların yarısına yakını Mobbinge uğruyor. Mobbing mağdurlarının sadece üçte biri bu durumu şikayet ediyor. Şikayetler %95 oranında şirket içi yönetime yapılıyor. Sadece %5 lik bir kesim bu konuyu yargıya taşıyor. Mobbing uygulayanların %60 ı erkek, %40 ı kadın. Eğitimli bir topluluk için rakamlar çok çarpıcı! Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

46 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

47 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Cinsel tacize uğrayanları yaklaşık %70’i medya sektöründe 10 yıldan fazladır çalışıyor Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

48 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Cinsel tacize uğrayanları yaklaşık üçte biri son iş yerinde 10 yıldan fazladır çalışıyor Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

49 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Cinsel tacize uğrayanların sadece %20 si bunu şikayet edebiliyor. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

50 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Soru: İşyeriniz dışında mesleğiniz icabı bulunduğunuz ortamda cinsel tacize uğradınız mı? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

51 Yaşanan Sorunlar İle İlgili Soru ve Sonuçlar
Cinsel tacizin dile getirilmesi hala bir tabu. Sadece %20 lik bir şikayet oranı bunun bir göstergesidir. Özellikle taciz olaylarında bilinçlendirme ve korunma yollarını duyurmada en önemli görevi üstlenen medyada, bayan çalışanlar, kendi haklarını aramakta yetersiz ve pasif kalıyor. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

52 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

53 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Soru: Kıyafetiniz sebebi ile tepki aldığınız oldu mu? Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

54 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

55 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

56 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

57 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

58 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

59 Sosyal/Siyasi Görüşler Açısından Değerlendirmeler
Haber hazırlama sırasında çalıştığı kurumun siyasi/sosyal görüşü doğrultusunda haber yapılması çok yüksek oranda isteniyor. Bazı medya mensupları ile yaptığımız değerlendirmeler neticesinde şu ortaya çıkmıştır; Bu sonuçtaki baskı görmediğini söyleyen kesim yüksek ihtimalle haberin servis edilmesinde/yayın politikasının belirlenmesindeki kademede bulunmayan insanlardır. Bu söylemle tüm haberlerin altında yönetimin taleplerinin yattığını söyleyebiliriz. Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları

60 TEŞEKKÜR EDERİZ Ulusal Medyada Çalışan Kadınların Medyadaki Yeri ve Sorunları


"BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları