HZ.PEYGAMBERİMİZİN GÜZEL AHLAKI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Hz. Muhammed’in Sözleri
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
Hz.muhammed’in ahlakı.
Hz. Muhammed’in Evliliği ve Çocukları
Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
Bilgidagi.com.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Temel Eğitici Nitelikleri
Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
HZ. MUHAMMED’İN ÖRNEK KİŞİLİĞİ
Hz. Muhammed’in(sav) Örnek Ahlakı
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
Türkiye’nin en büyük mail grubu Lütfen slaydı tüm sediklerinizle paylaşınız Hayat paylaştıkça güzeldir.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Öğretim yılı Ocak Ayı Değerleri
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
İnönü Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi
Sorumluluk Bilinci.
DEĞERLER EĞİTİMİ KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
2. Nezaket.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR
Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi.

Doğumu Gençliği ve Evliliği
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
Hz. Muhammed.
Peygamberimizin Çocukluğu ve Gençliği
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI VE ÇARELERİ
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
1. ÜNİTE – HZ.MUHAMMED (SAV)’İN ÖRNEK AHLAKI
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Peygamberimizin Doğumu
HUDEYBİYE ANTLAŞMASI.
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Bugün neler öğreneceğiz?
Bir İnsan, Tüm İnsanlık Tarihini Ne Kadar Değiştirebilir?
Güzel Söz Söyleyelim Hikmet SIRMA.
Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
HZ. MUHAMMED’İN KİŞİSEL ÖZELLIKLERI Peygamber Efendİmİz dürüst ve güvenİlİr bİrİsİydİ. Öyle kİ; kİmsenİn malına, mülküne yan gözle bakmaz ve asla yalan.
Hz. Muhammed’in(sav) Örnek Ahlakı. Hz Muhammed Güvenilir Bir İnsandı… Hz. Muhammed gerek peygamber olmadan önce gerekse peygamberliği döneminde doğruluğa,dürüstlüğe.
{ HZ.Muhammed’in hayatından örnek davranışlar Hz.Muhammed Sabırlı ve Cesaretliydi.
70 Y ıLLıK B IR H AYAT Orhan ÇELİK. N ASıL B IR İ NSAN Erkek Üniversite Mezunu Üniversite Mezunu 24 Yaşında Namaz Kılmaya Başladı 25 Yaşında İş hayatına.
Hz. Muhammed’in Hayatı.
1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN GENÇLİK YILLARI
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Sunum transkripti:

HZ.PEYGAMBERİMİZ(SAV)’İN GÜZEL AHLAKI

 Hz. Muhammed gerek peygamber olmadan önce gerekse peygamberliği döneminde doğruluğa,dürüstlüğe çok önem vermiştir.Düşünce söz ve davranışlarında hiçbir zaman doğruluktan ayrılmamıştır.Kendisine emanet edilen şeyleri titizlikle korumuş,kararlarında adaletli davranmıştır.Yalandan ve hileden her zaman uzak durmuştur

 Hz. Muhammed, doğruluğu ve dürüstlüğü nedeniyle yaşadığı toplumda güvenilir bir kişi olarak tanımıştı. Mekkeliler ona daha peygamber olmadan önce Muhammedü’l Emin (Güvenilir Muhammed) diyorlardı.  Hz Muhammed peygamber olduktan bir süre sonra Mekke’deki Safa tepesine çıktı.’’Ey Kureyşliler!’’ diye seslendi.Onu duyanlar çevresine toplandılar. Peygamberimiz onlara ’’Size şu tepenin arkasından bir düşman ordusunun geldiğini söylesem inanır mısınız?’’ dedi.Oradakilerin hepsi ’’Evet’’ inanırız. Çünkü senin yalan söylediğini hiç duymadık.‘’ Bu olay Mekkelilerin Peygamberimizi doğru ve dürüst bir kişi olarak tanıdıklarını ona güvendiklerini ortaya koymaktadır.

 Peygamberimiz insanlara olduğu gibi diğer canlılara da şefkat ve merhametle davranmıştır.O, hayvanlara iyi davranılmasını istemiştir. Hayvanlara fazla yük yüklenmesine,onların dövülmesine karşı çıkmıştır. Hayvanların sularının, yemlerinin zamanında ve yeteri kadar verilmesini buyurmuştur.Hz Muhammed doğanın ve çevrenin korunmasını istemiştir.Çevrenin ağaçlandırılıp yeşillendirilmesini öğütlemiştir. Gereksiz yere ağaç kesmeyi,zevk için avlanmayı yasaklanmıştır.Bütün bunlar, onun engin,şefkat ve merhamet sahibi bir insan olduğunu ortaya koymaktadır.

 Hz. Muhammed Allah’ın insana değer verdiğinin bilincindeydi.Yaşamı boyunca bu bilinçle davranmış ve her zaman insanı değerli bir varlık olarak görmüştür. O;insanları ırkına,rengine,milletine,cinsiyetine göre ayırmamıştır.Onlara mevki ve makamlara,zenginlik ve yoksulluklarına göre davranmamıştır.Durumları ne olursa olsun tüm insanları eşit görmüş ve herkese değer vermiştir.  Peygamberimiz karşılaştığı insanlarla güler yüzle selamlaşır, onların hal ve hatırlarını sorardı.Konuşurken insanların yüzüne bakardı.Başkalarının sözünü kesmez,konuşanları sabır ve saygıyla dinlerdi.İnsanlara karşı kabalık etmez;kibar,anlayışlı,hoşgörülü davranırdı.

 Peygamberimiz insanlara yakın, sevecen ve içten davranırdı. Yoksul ve kimsesizlerle daha yakından ilgilenirdi. Onların gereksinimlerini gidermeleri için elinden gelen çabayı gösterirdi. Yaşlıları,hastaları,yoksulları ve kimsesizleri sık sık ziyaret ederdi. Onların hatırlarını sorar, sorunlarıyla ilgilenirdi.

 Peygamberimiz çocuklara da değer verirdi. Onlara selam verir,kendisinden bir isteği olup olmadığını sorardı.Tüm bunlar, Hz. Muhammed’in(sav) herkese değer verdiğini göstermektedir.

 Mekkeliler İslamiyet'in hızla yayılmasından endişeye kapıldılar. Müslümanlara çeşitli işkenceler yaptılar. Peygamberimizi engellemek için her yolu denediler.Ona mal,mülk,mevki ve makam teklif ettiler.Kabul etmeyince de kendisini ölümle tehdit ettiler.Bu planlarını gerçekleştirmek için girişimde bulundular.Ancak tüm bu olumsuzluklar karşısında Peygamberimiz yolundan dönmedi,yılgınlık göstermedi. Onların tehditlerine aldırmadan cesaretle görevini yapmayı sürdürdü.

 Hz. Muhammed yaşamında Kur’an’ın buyruklarına uymaya önem vermiştir.İnsanlar arasında adaletle hükmetmiş,herkesin hakkını gözetmiştir.Eşitliği,adaleti ve temel hakların korunmasını toplumsal barışın ön koşulları kabul etmiştir. Adaletsizliğin,insanlar arasında ayırım yapmanın toplumda huzur ve barış ortamını bozacağını bilerek davranmıştır.

 Peygamberimiz kul hakkı konusunda da son derece duyarlı davranmıştır. Kimseye hakkını yedirmemiş, başkalarının hakkını yememeye de özen göstermiştir. Vefat etmeden kısa bir süre önce arkadaşlarını toplamış, kendisinde hakkı olanların hakkını istemesini söylemiştir.  Tüm bu örnekler, Peygamberimizin hakkı gözetme konusunda ne derece titiz davrandığını ortaya koymaktadır.

 Hz. Muhammed yaşamı boyunca sabrı en önemli ilkelerden biri kabul etmiştir. O, doğumundan itibaren pek çok sıkıntıyla karşılaşmıştır. Doğmadan önce babasını, altı yaşında da annesini yitirmiştir. Yetim ve öksüz bir çocuk olmanın getirdiği sıkıntıların sabırla aşmıştır. Yedi çocuğundan beşi kendisi sağken ölmüştür. O, bu durum karşısında yaşama küsmemiş, sabretmiştir.

 Hz. Muhammed yaşamı boyunca dinimizin öğütlerine uymuş,güzel ahlakıyla insanlara örnek olmuştur. O, doğruluğu ve dürüstlüğü kendisine ilke edinmiştir. Yalan söylememiş,verdiği sözde durmuştur. Tutamayacağı sözler vermekten kaçınmıştır. O, gerek kendisi gerekse yönettiği toplum adına yaptığı anlaşmalara her zaman sadık kalmıştır.

 Peygamberimizin arkadaşlarından birinin anlattığı olay: ’’Hz. Muhammed’le peygamberliğinden önce bir alış veriş yapmıştım. Onun benden bir miktar alacağı kalmıştı. Bir gün kendisiyle alacağını vermek için buluşmak üzere sözleştik. Ben sözümü unutup, gitmedim. Bir süre geçtikten sonra sözümü hatırladım,onunla buluşmak için gittim. Baktım ki beni bekliyor. Bana,’’Ey genç!’’ beni burada bekletmekten usandırdın.’’diyerek sitemde bulundu. Özür diledim ve alacağımı verdim.  Bu örnek peygamberimizin verdiği söze ne denli bağlı olduğunu ortaya koymuştur

 Peygamberimiz kendisine karşı yapılan kabalıkları affetmiştir.İnsanlara kin gütmemiş,onlardan intikam almaya çalışmamıştır.Mekkeliler İslamiyet'in ilk dönemlerinde kendisine her türlü kötülüğü yapmışlardı.Ona hakarette bulunmuş,eziyet etmişlerdi. Sonunda peygamberimiz doğduğu,büyüdüğü kent olan Mekke’yi terk etmek zorunda kalmıştı.Daha sonra 630 yılında Mekke’yi fethettiğinde kendisine yapılanlardan dolayı intikam almayı düşünmemiş,Mekkelileri affetmiştir.  Hz. Muhammed,insanların hatalarını yüzlerine vurarak onları kötülemezdi.

 Peygamberimiz küçük yaştan itibaren çalışmaya başlamıştır. Mekkelilerin koyunlarını otlatmış, yanında kaldığı amcasının bütçesine katkıda bulunmuştur. Gençliğinde ticaretle geçimini sağlamıştır. Peygamber olduktan sonra da çalışmış, insanlara yük olmamış ve geçimini el emeği ile sağlamıştır.  Hadis: “İki günü eşit olan aldanmıştır.”  Hadis: “İnsanların çoğunun aldandığı iki şey vardır; sağlık ve boş vakit.”

 Akıllı,zeki,ileri görüşlü bir insandı. Kur’an’ın buyruklarına uymuş, yapacağı işlerde başkalarına danışmaya önem vermiştir. O, özellikle yapacağı işle ilgili uzman kişilere danışmıştır. ’’Her şeyi ben bilirim’’ anlayışıyla hareket etmemiştir.  Peygamberimiz kendisine vahiy gelmeyen her önemli konuda çevreye danışırdı. İlk vahiy geldiğinde eşi Hatice’ye danışmış, onun önerisiyle bilgin bir kişiye gitmiş, peygamberliği konusunda söylediklerini dikkatle dinlemiştir.

 EMİNE SEZGİN  11/B  601