OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
GALATASARAY İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Değer eğitimi ve Değer Boyutlandırma
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Okul Öncesi Eğitim.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE TUTUMLARI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ

Oyun çocukların baş uğraşısı ve en önemli işidir Oyun çocuğun özgürlüğüdür. Oynayan çocuk kendi dünyasındadır. O dünyaya kendisi egemendir. Kuralları kendisi koyar ve bozar. Erişkinlerin "dur, otur, öğle değil böyle yap" gibi kısıtlamalarından uzak kalır.

Fiziksel gelişim Atlama, koşma, tırmanma, sürünme gibi fiziksel güç gerektiren oyunlar kas gelişimini güçlendirerek büyük ve küçük gelişimi destekler. Solunum, sindirim ve boşaltım gibi vücut sistemlerinin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Bağlama, çözme, iç içe koyma, kum, çamur, su gibi oyunlar el-göz koordinasyonunun gelişimini ve küçük kas-motor gelişimini destekler

Dil Gelişimi Oyunla çocuk yeni kelimeler öğrenir, anlama yeteneği, bir durumu ya da olayı anlatma ve soru sorma becerileri gelişir Oyun, çocuğun yaratma ortamıdır. Çocukların en doğal anlaşma ortamıdır Çocukları işbirliğine iter.

Bilişsel Gelişim Büyüklük, şekil, renk, boyut, ağırlık, tartma, zaman, canlı-cansız gibi kavramları öğrenir. Erime, kuruma, soğuma gibi doğa olaylarını öğrenir. Benzerlik ve farklılıkları ayırt etmeyi, eşleştirmeyi, parça-bütün ilişkisini kurmayı, sıralama ve gruplama yapmayı öğrenirler.

Bilişsel Gelişim Zihinde canlandırma ve yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirir Çocuğun en doğal öğrenme ortamıdır. Çocuğun duyduklarını, gördüklerini sınayıp denediği, öğrendiklerini pekiştirdiği bir deney alanıdır Çocuk ikili, üçlü ve toplu oyunlarında gösterdiği davranış biçimi ile aile içinde aldığı eğitimi yansıtır

Sosyal gelişim Kişilik gelişimi, rol benimseme, cinsel kimlik kazanma gibi benlik kavramlarının yerleşmesine olanak yaratır. İletişim kurmayı, gözlem yapmayı, toplum kurallarını, sevgi, saygı, koruma, başkalarının hakkına saygı gibi değerleri öğrenir Bir arkadaş grubuyla oynama, paylaşma, yardımlaşma, işbirliğini yapabilme, sırasını bekleme, kurallara uyma gibi sosyal becerilerin gelişmesine yardımcı olur

Duygusal gelişim Mutluluk, acı, öfke, korku, sevgi, ölüm gibi duygularını fark etme, farklı duyguları gözlemleme, duygularını kontrol ederek ifade etme, duygulara verilen tepkileri gözlemleme deneyimlerini kazanır. Benlik kavramı gelişir ve özgüven duygusu artar. Çocuk aile bireyleri ile olan çatışma veya sevgi paylaşımlarını, ruhsal sıkıntılarını oyuna yansıtarak rahatlar Oyun, çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için sevgiden sonra gelen ikinci ve en önemli ruhsal besinidir.

Oyun yoluyla çocuk; Düşünmeyi ve kendi başına karar vermeyi Sorumluluk almayı, işbirliği yapmayı ve paylaşmayı Dikkatini bir noktaya toplamayı ve becerilerini organize etmeyi Kendini tanımayı öğrenir Hayal gücünü, becerilerini ve yaratıcılığını geliştirir

Oyun yoluyla çocuk; Saldırganlık dürtüsünü boşaltma olanağı bulur Değişik sosyal rolleri deneme, duygularını dışa vurma olanağını bulur Kas gelişimini hızlandırır ve güçlendirir. Çevresini araştırma, objeleri tanıma ve problem çözme imkânı sağlar. Kendisini ifade etmeyi, sözlü olarak ifade edilenleri anlamayı öğrenir, yeni sözcükler kazanır. Çocuk toplu yaşam için gerekli olan kuralları öğrenir

TEŞEKKÜRLER…